kommer Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Du trengte ikke det nei, avreise sted var kun fra Gard. og fles. Hærlig!! Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Huff. Uten å lese hele tråden, men hadde eksemen i IT 2 i fjor. Funker det å laste opp hele koden nå? Når jeg zippet programmet og alle filene, ble vel .zip mappen for stor, på ca 10mb (husker ikke i det hele tatt tbh, men!) endte opp meg at jeg måtte splitte alle filene i 4-5 zip mapper, og lage en readme for hvor ting skulle plasseres hen. (Og siden dette MÅTTE gjøres på skolemaskinene hadde vi ikke 7zip eller winrar for å gjøre dette automatisk. Endte opp med 6 i standpunkt, men bare 4 på eksemen... Har ikke peiling på om de noen sinne fikk satt sammen programmet. Vet at jeg hadde 100% på alle andre oppgavene though, og skrev jo en lang og god beskrivelse av programmet med screenshots. Oh well. EDIT: Begynte å lese på side 1 og 2 her... Kan sies at hvis det der er i pensum, hadde vi ikke halvparten av det. (Hadde du spurt noen andre i min klasse om hva objectbasert programmering var, hadde du fått "Hæ?" som svar av 18/20 elever.) Har aldri laget noen fine søyler osv jeg. Første året drev vi med databaser i Microsoft Access fra August til Mai, hadde 1 dobbeltime med "bildebehandling" i Paint.net, 1 dobbeltime med webutvikling i expression web, og resten tilbake til good ol' Access. Andre året hadde vi? Jo ENDA MER access! Men denne gang begynnte vi med vb.net og implementerte det via expression studio... Januar/februar innså læreren vår at boken ikke var ferdig! Så guess what? Joa! Vi starter på SCRATCH i C#. Og tilbake til Access. Biggest waste of time. Ever. Lærte faktisk ingenting nyttig på de to årene, da jeg kan PHP som jeg har lært meg selv. Jeg var veldig klar for å kunne lære meg å lage noen kule programmer, men lagde aldri noe mer enn en kalkulator typisk. Og ikke en avansert kalulator engang. Randaberg VGS + IT2 + Jon = No fun + Waste of Time. = Ikke velg det, hvis du ikke må. Kan hende at det har blitt bedre hvis det er en annen lærer though. EDIT2: Skal også sies, at vi aldri hadde noe flash f.eks. vi hadde en uke før eksamen med silverlight, som da var (og vel fortsatt er) helt latterlig å lære på skolen mtp på hvor mange som bruker det, men ser på eksamen fra høst 09, og vi kunne aldri klart det. Eller, jeg hadde nok klart det med noe JS/CSS/HTML5, men flash. Endret 9. juni 2010 av Yaricks Lenke til kommentar
Composite Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Heisann Folkens! Jeg kom opp i IT2 praktiskmuntlig eksamen i går, og fikk oppgaven i dag. Jeg er ikke helt stødig på arrays, i C# så kanskje det kunne være noen som hadde vært så snille å hjulpet meg litt Iallefall, oppgavene er som følger! Oppgave 2) Man ønsker å få beregnet den totale kostnaden til vasking av fugl som er skadet av utslippet. Fuglevaskerne får en godtgjørelse ut fra hva slags fugl som vaskes, noen tar lengre tid enn andre. Det brukes to forskjellige stykksatser, en høy sats hvis man har vasket mer enn 20 fugl av ett slag (en slags bonus), og en lavere hvis man har vasket 20 eller mindre. For eksempel hvis man har vasket 10 måker og lav sats for måker (den som gjelder hvis man har vasket 20 eller færre) er kr. 20, så blir total kostnad for måkevasken 200 (altså 10*20=200). Det skal beregnes kostnader for vasking av tre fugleslag, måke, terne og ærfugl. Input i beregningen skal være antall vaskede fugler av hvert slag, og hvert enkelt fugleslags kronesats (både høy og lav). Brukeren må altså kunne legge inn (og evt. endre) alle disse totalt ni verdiene. Output skal være den totale kostnaden for hvert fugleslag (nedenfor kalt ”fugltotal”), og summen av alle de tre fugltotalene (nedenfor kalt ”totalsum”). Det er følgende krav til løsningen: All beregning skal skje når brukeren klikker på en knapp merket ”Beregn”. Det skal deklareres to tabeller (arrayer). Den ene skal hete fugleTabell og den andre skal hete satsTabell. Det skal deklareres tre konstanter, MAAKE, TERNE og AERFUGL, som skal brukes når du legger inn verdier i tabellene. Verdiene i fugletabellen skal være antall vaskede fugler av hvert slag. Verdiene i satstabellen skal være høy- eller lav-verdien, avhengig av om det er vasket over 20 fugler eller ikke. Hvis du får det til, skal beregningen av totalsummen skje ved hjelp av en løkke. Gi løsningen din et enkelt og intuitivt brukergrensesnitt slik at brukeren kan ta løsningen i bruk uten å måtte bli forklart veldig nøye hvordan han skal gjøre det. Oppgave 3) Alle frivillige som var med på oppryddingen kan bestille seg en T-skjorte som et minne på hva de har vært med på. Lag et lite program der brukerne kan bestille disse. Brukeren skal velge mellom følgende størrelsene: S M L XL XXL. Brukeren skal kunne velge mellom tre ulike motiv fra en liste. Navn til den frivillige skal stå på ryggen. T-skjortene koster kr 100 pr stykk, men det gis 30% i rabatt om brukeren bestiller flere enn 3 stykker. Brukeren skal få en tilbakemelding på skjermen som oppsummerer bestillingen når den er sendt. Programmet skal maks bruke en plass på 350 x 400 piksler. Legg også vekt på en tiltalende utforming som passer inn på nettstedet som skal utvikles. Du skal ikke lage funksjonen som sender dette til serveren. Oppgave 3 er ikke noe problem, men det er oppgave to som jeg hadde hatt bruk for litt hjelp på Anyone? - Composite Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvilket språk skal det lages i? C#? Eller et det ett webprogram? Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hva gjorde dere på oppgave 4 - dokumentasjonen? Jeg lagde et kravspes. og systemdesign, men fikk veldig dårlig tid på dette så ble ikke fullt så innholdsrik som det kanskje burde være. Hm, dokumentasjon? Var det ikke planlegging? Eller fikk vi en annen eksamen enn andre? Ja altså det var planlegging, men hvis ikke jeg har bomma totalt så er planlegging dokumentasjon, altså kravspes. og systemdesign er en måte å planlegge på. Det er slik man liksom skal fremlegge planleggingen hvis jeg ikke tar feil jeg lagde et bilde av hvordan startsiden skulle se ut i GIMP, og skrev et dokument på rundt 500 ord hvor jeg forklarte og begrunnet valgene mht. farger, skrifttyper, struktur osv. skrev litt om hvordan den videre utviklingen ville vært. Lenke til kommentar
Zeroxk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Heisann Folkens! - Composite Vet ikke hvordan du løste den eller hvilket språk/program du brukte men jeg brukte C# og Visual Web Developer Express. Jeg deklarerte 2 arrays (en til antall fugler og en til oversikt over hvilke bur hadde høy/lav sats). Konstantene brukte jeg som index verdiene til arrayen. Deretter tok jeg i bruk en if-setning for å finne ut hvilken sats var på hvilket bur, og verdien ble da satt i sats arrayen. Til slutt lagde jeg et enkelt regnestykke til prisen som jeg deretter skrev ut til en label. Du fikk vel en sånn oppgave om å lage et bildegalleri og? Jeg lagde mitt i Flash CS3 men jeg fikk ikke "forrige bilde" knappen min til å funke! (Neste bilde knappen fungerer helt fint) EDIT: Fant ut at forrige bilde knappen var bork fordi det var noe greier med selve knappen, funka fett hvis jeg bare bytta ut knappen med en annen. Endret 10. juni 2010 av Zeroxk Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Okey! Nå i kveld fikk jeg faktisk melding fra IT læreren min om at jeg fikk 6er på IT2-eksamen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Når får vi andre eksamenskarakterene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Det kommer med vitnemålet som kommer i posten en av de nærmeste dagene. Endret 22. juni 2010 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 På min skole får vi de i morgen. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Ble 5er her, må si at jeg er rimelig fornøyd da det er eksamen. Gratulerer med 6eren i alle fall! Slik var resultatet på skolen vår : 23 4 5 6 5 5 5 2 1 5 3 Endret 23. juni 2010 av evilleader360 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 3'er, wheey... kan skylde litt på debuggingproblemene vi hadde, men jeg hadde ikke fått noen 6'er, men 5 mener jeg at jeg kunne klart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Da var mine karakterer i hus. 6-er på IT2-eksamen. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 meh.. fikk 5 :/ til mit forsvar var det masse kluss og vi fikk ikke audacity før halveis utti eksamen og da hadde vi sløst masse tid på annet. oppgave 3 skulle vært 100% jaja whatevah lzm Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Vi fikk ikke Audacity i det hele tatt... Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Audacity er gratis programvare. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Audacity er gratis programvare. Vet, men var ikke installert på maskinene, og inegn av oss har admin-rettigheter, og det ble heller ikke tillatt å installere program under eksamen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Da var det kanskje meningen at dere skulle bruke et annet program til lydredigering. Jeg vet ikke hvilket program du er "vant" med å bruke, men det er mange måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå