Fantaelskern Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) hei. har en chihuahua valp som er 3 måneder gammel. når jeg sette halsbånd på den, virker det som at den får helt panik. hvordan skal jeg lære hunden til å bli vant til halsbånd? takker for alle svar Fanta<3 Endret 27. mai 2010 av Fantaelskern Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 hva mener du med virker som den får panikk? går den til angrep og glefser/bjeffer/biter etter alt og alle eller prøver den å stikke av? eller er det noe annet? uansett, lek med hunden, vær rolig mens du holder på, ta frem halsbåndet, fortsett å lek med hunden, ta på halsbåndet, fortsett å leke med hunden/gi den positiv feedback. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Positiv trening, små skritt. Husk at bikkja er svært ung ennå, det haster ikke. Noen minutters tålmodighet hver dag hjelper Enkelt og greit, gjør halsbåndet til noe positivt som jo stitch_it også i grunnen sier - ikke få panikk selv, når bikkja får "panikk" (Skulle vært interessant å vite hva denne panikken innebærer av atferd). Og; valpekurs? Endret 28. mai 2010 av jonlem Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det å begynne med bare et vanlig halstørkle rundt halsen i begynnelsen har jeg selv hatt god erfaring med på andre valper. Og det å gjøre det til en positiv opplevelse, som andre sier. La hunden snuse litt på det, kos med den med det og ta det sakte og skritt for skritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå