Gå til innhold

Mounte Linux LVM RAID i Windows

Anbefalte innlegg

Hei

Eg burde kansje posta det her under Windows men eg rekna med kompetansen på området sikkert er større her.

Er det nokon som veit om ein kan installere drivera som lar Windows støtte Linux LVM?. Eg er fra før av kjent med ext2/3 støtten som ein kan få via 3 parts drivera men dette virka sånn som eg forsto det ikkje dersom det var diskar med LVM på.

Eg skulle gjerne hatt dette ettersom Linux ikkje har støtte for RAID funskjonen som er innebygd i SATA kontrolleren min.

Takker på forhand for all feedback :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er mulig. Selv om noen skulle hatt laget LVM drivere for Windows, så tror jeg det vil bli mye krøll, selv om du får det til å fungere.

Regner med at den RAID kontrolleren er innebygget på hovedkortet e.l, og er fakeraid og ikke hardware RAID. Jeg vil anbefale deg å droppe den innebygde raidkontrolleren, og bruke software RAID i Linux i stedet. Ytelsen er like bra, og er godt støttet, sammenlignet med fakeraid. I tillegg så slipper du risikoen for at hovedkortet med kontrolleren ryker, og du må skaffe et likt hovedkort/kontroller for å få tilgang til dataene. Software RAID vil fungere selv om du bytter hovedkort, og den eksisterende linuxinstallasjonen vil mest sannsynlig fungere selv om maskinvaren er forandret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...