Evenseth Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Ser ut til å være en øyeflue. Ganske spesiell type det der. Tror jeg må trene mer med macro-objektivet mitt, jeg vil også ta sånne kule bilder Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er vanskelig for meg å kommentere makrobilder, fordi jeg ikke kan noe om den typen av foto, men jeg synes at dine bilder er imponerende skarpe. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 7. juni Mye pent vær i Bergen for tiden, så jeg er inne i en god insektsstim. Jeg synes jeg gradvis får færre bomskudd, så jeg satser på at teknikken begynner å sitte litt bedre etter hvert. Dagens flue opererer i et litt mer fotogent miljø enn gårsdagens... Ready for outer space? Ja det ser ut som du er inne i en god insektsstim, så bare forsett. Jeg har erfart hvor vanskelig det er å klare få tatt bilde av insekter! Blir som regel utrolig mange bilder og gå gjennom etterpå. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har klart å overse denne tråden jeg. Huff og huff. Skal følge med videre, syns du har gjort det bra så langt Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) 8. juni Tusen takk for kommentarer! Hyggelig å høre at dere synes de er ok - jeg har ikke vært helt fornøyd selv så langt. Her kommer et forsinket bidrag fra i går. En liten pause fra insektsjaktingen. Løvetannunnfangelse EXIF: Mikro-Nikkor 105/2.8D, ISO 1100, 1/250 sek, f/8 Endret 9. juni 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 9. juni I dag var det tilbake til småkrypene. Dette er vel en klassisk møll? On the lookout EXIF: Mikro-Nikkor 105/2.8D, ISO 1000, 1/250 sek, f/6.3 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Bra fanget Behagelige farger i bakgrunnen. Edit: Gjelder begge Endret 9. juni 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Veldig bra. Vet ikke hva man kan si annet. Nå har jeg sett så mye bra insekter, både her og i andre tråder, at jeg ikke lenger er sikker på at mr.O er den beste insekts-makrofotografen på forumet. På tide at han leverer noe nytt for å vise hva han gjør nå. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Løvetannunnfangelse kun jeg hatt på veggen. Jeg er meget nysgjerrig på hvordan du har tatt det! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Løvetannunnfangelse kun jeg hatt på veggen. Jeg er meget nysgjerrig på hvordan du har tatt det! +1 Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Enig i alt skrytet fra alle de andre! 4. juni er forresten antakeligvis en type veps. Fluer har korte antenner og kun ett par vinger. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 En seriøst god makrotråd, arnold_layne - mange flotte, flotte bilder. Bravo! Liker spesielt romsonden 7. juni og fallende løvetannsfrø.. Lenke til kommentar
LASL Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Må si meg enig med Trondster, dette er bra saker! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Tusen takk for alle kommentarer! Dere motiverer til fortsatt innsats! Løvetannunnfangelse kun jeg hatt på veggen. Jeg er meget nysgjerrig på hvordan du har tatt det! Det er egentlig ikke noe hokus pokus. Løvetannfrøet hang og dinglet i en tråd fra et edderkoppnett slik at jeg akkurat klarte å få en vinkel oppover. Bakgrunnen er delvis kveldshimmel og delvis en busk som edderkopptråden han fra. Så har jeg boostet farger og kontrast litt i RAW-konverteringen. 4. juni er forresten antakeligvis en type veps. Fluer har korte antenner og kun ett par vinger. Takk for tips! Det skal jeg rette opp Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Den løvetannen fikk du til å fly... -Var det Trondster-kvalitet over den, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Dette blir jo bare bedre og bedre! Som imaluka så må jeg si at løvetannfrøet hadde gjort seg veldig bra på veggen. Har du cropet det siden frøet virker så stort? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Takk for det Anfall Nei, løvetannbildet er ikke croppet. Det er temmelig nøyaktig 1:1 forstørrelse (dvs 1 cm i virkeligheten tilsvarer 1 cm på sensoren). Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 12. juni Egentlig litt lite lys for håndholdt makrofotografering i dag, men det er litt kult å se hva D700 kan få til likevel. EXIF: Mikro-Nikkor 105/2.8D, ISO 4500, 1/250 sek, f/6.3 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 13. juni EXIF: Mikro-Nikkor 105/2.8D, ISO 360, 1/250 sek, f/8 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bilder av strå har jeg også prøvd på flere ganger, men uten å lykkes noe særlig. Syns du har lyktes ganske bra, men syns også at det blir for mørkt i det mørke. Men skjønner jo at det må ha vært skarp sol så det var vel neppe noen overraskelse for deg at skyggen ble så mørk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå