Mariss Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! Jeg reiser til Alcudia på Mallorca om to uker, og lurer på å bruke en dag til å reise til Barcelona med ?ferge?. Men det jeg lurer på er om det er mulig å bare ta seg en dagstur, eller om det er en for stor avstand til det. Og er det ellers noe annet jeg bør få med meg i Alcudia? Er greitt å vite dersom ikke været blir helt tipp topp. Takk for svar Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det er ca. 7 timer hver vei så det er mulig å reise over natten hver vei og ha en hel dag i Barcelona. Fra ca. 50 euro per person t/r uten lugar. Båtene går fra Palma. Det er noen hurtigere båter som går fra Alcudia, men prisen er mye høyere og man bør da overnatte i Barcelona. Jeg ville anbefalt å heller bruke tiden på øya og heller ta en egen tur til Barcelona senere. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Var i Alcudia i fjor sommer, og det er en fin, liten plass det. Fine strender, fint vær og stort sett hyggelige mennesker (og masse turister). Veldig familievennlig sted, men det er også enkelte utesteder om du er ute etter litt heftigere nattliv. Avhengig av hvor du bor kan du dra litt bortover kysten, og til "Dollar-street". Gamlebyen er også verdt en liten tur, hvert fall de dagene det er marked. Annet enn det er Alcudia en liten plass, og det er ikke så ekstremt mye å gjøre i byen ellers annet enn å slappe av og nyte livet. Men i og med at Mallorca ikke er store øya, tar det ikke lang tid å dra til for eksempel Palma på shopping, eller til noen av de mange parkene rundt Palma/Magaluf. Vi dro til Marineland en dag, med delfinshow og en del dyreliv. Vi snakket om å dra på en dagstur til Barcelona, men det ble ikke noe av og vi sjekket heller derfor ikke opp mulighetene/pris og lignende. Lenke til kommentar
Oslomannen Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det er veldig mye å oppleve i Barcelona, så du bør absolutt ha en egen tur dit! Med bare noen timer, får du ikke med deg en brøkdel av det som er verdt å se og gjøre. Ta heller en dagstur til Palma når du er på Mallorca, i tillegg til mange steder rundt på øya. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå