sinnaelgen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 det kan være litt vanskelig å forklare problemet men jeg skal forsøke . jeg hjelper broren min. saken er slik at jeg forsøker å finne ut hvor jeg får tak i en spesiell ledning til et batteri av denne typen. batteriet er ikke original batteri men har samme utførelse og langt høyre kapasitet . 6200mAH . er på 7.4 V. det er av merket DTSL og er merket med "for BN-VF815" og er kjøpt i utlandet. man bruker løs en ledning mellom JVC videokameraet og batteriet. nå er denne ledningen ødelagt. hvor får jeg tak i en en slik ledning eller tilsvarende batteri hen ? på nettsiden går disse batteriene bare opp til 2100mAH det er heller ikke sikkert at batteriet BN-VF823UEpasser. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hvis du kan oppgi modelltype og produksjons-år på videokameraet ville det bli lettere og forstå hva du trenger. Det er ikke en ladekabelen til batteriet du trenger ? Du kan jo lete på JVC sine sider,eventuell ta en telefon til dem. Endret 30. mai 2010 av Nautica Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) batteriet ser utsende messing lik ut det på bildet ( som er hentet fra JVC sine hjemmesider) men har en kapasitet som overgår batteriene som finnes der. batteriet er også kjøpt i utlandet , puerto rico kanariøyene eller der omkring kabelen er ikke en ladde kabel men en som går mellom batteriet og kamera når det er i bruk . kamera det er snakk om er en av disse uten at jeg husker modellbetennelsen. det er ikke mere en 2.5 år gammelt originalt så må batteriene lades mens de står i kameraet , men med dette batteriet brukes det en egen ladder batteriet som fulgt med kamerat er et slikt et de andre alternativene har kapasitet på henholdsvis 1460 mAh og 2100 mAh. mens det batteriet som er "ødelagt" har en kapasitet som er 6200 mAh - 6 ganger bedre en det største som finnes hos JVC jeg vet at det er en dårlig tegning , men det forklarer problemet . det er den ledningen ( marker med rød farge) som er er ødelagt. ledningen er knekt så nær den ene kontakten at det er omtrent umulig å få til lodde dem sammen noen tilsvarende kontakter har jeg ikke sett noen plass hvis det da skulle være aktuelt å lagge en slik ledning selv. kontakten er ganske kvadratisk med den ene polen midt på og den andre fordelt fra hjørne til hjørne( tror det var minus polen) . bateriet har jeg ikke tilgang il for øyeblikket slik et jeg for sjekket om det stemmer Endret 30. mai 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) tror du kan slite med og skaffe en ny kabel,kanskje du kan spørre noen av de store på eBay. Du har mulighet til og skaffe en ny kontakt/er og lage en ny kabel,Elfa nettbutikk har et stort utvalg av kontakter. Her har du flere kontakter Endret 30. mai 2010 av Nautica Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) tror du kan slite med og skaffe en ny kabel,kanskje du kan spørre noen av de store på eBay. Du har mulighet til og skaffe en ny kontakt/er og lage en ny kabel,Elfa nettbutikk har et stort utvalg av kontakter. Her har du flere kontakter da må jeg lete for kontakten var lit spesielt den ser omtrent slik ut ( fritt etter hukommelsen) som dere ser så er de hvite feltene kontaktflaten av metall og de mørke isolasjon/past Endret 30. mai 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå