Gå til innhold

Gud finnes ikke

Anbefalte innlegg

Vet du forresten hva den glorien bak godet til jesus symboliserer? Den symboliserer nemlig sola! Folk har i mange tusen år tilbedt sola som en gud fordi sola gir varme og lys og får alt liv til å spire, og for at sola skulle stige opp fra horisonten hver dag måtte den tilbes. Jesus, solguden, er nemlig bare et symbol for sola, han er ikke et menneske en gang og har aldri eksistert på jorda som du tror. At dere kristne bruker så mye tid på å tilbe sola synes jeg er litt komisk.

Solen vår nærmeste stjerne.

Jesus Kristus > Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne

Jesus Kristus > Jeg er verdens lys

Jesus Kristus overtar også den religionen, thomastheman

Hvorfor tror du at han er et menneske da? Du sier jo selv at han er sola! Jesus overtar også den religionen, vil heller si at han kopierer den religionen også.

Han tok også menneske rollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du forresten hva den glorien bak godet til jesus symboliserer? Den symboliserer nemlig sola! Folk har i mange tusen år tilbedt sola som en gud fordi sola gir varme og lys og får alt liv til å spire, og for at sola skulle stige opp fra horisonten hver dag måtte den tilbes. Jesus, solguden, er nemlig bare et symbol for sola, han er ikke et menneske en gang og har aldri eksistert på jorda som du tror. At dere kristne bruker så mye tid på å tilbe sola synes jeg er litt komisk.

Solen vår nærmeste stjerne.

Jesus Kristus > Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne

Jesus Kristus > Jeg er verdens lys

Jesus Kristus overtar også den religionen, thomastheman

Hvorfor tror du at han er et menneske da? Du sier jo selv at han er sola! Jesus overtar også den religionen, vil heller si at han kopierer den religionen også.

Han tok også menneske rollen.

Dette nytter ikke, du er jo helt blottet for fornuft og logisk tankegang. Alt du sier er så dumt og så ulogisk at jeg klarer ikke se om du kødder eller ikke, for slike personer fins bare ikke.

Endret av thomastheman
Lenke til kommentar

jeg tror at det finnes noe mer der ute i universet som vi mennesker ikke kan forstille oss og tenke hvordan er. vi mennesker er rett og slett ikke lagd til å forstå sånne ting, men det er noe med positiv energi og negativ energi som man kan føle mange ganger. positiv energi kan sammenlignes med gud og engler, følelse av vellvære. Negativ energi kan sammenlignes som satan og demoner, der man føler seg truet og redd, ser ting som man ikke kunne forestilt seg osv. vi kommer jo innpå ting som eksorsime, poltergeister osv. finnes bøker om slikt hvis man har lyst til å finne ut mer om sånne ting. Men man skal være forsiktig med og oppsøke sånne ting, no returning back når man har gitt seg ut på sånne ting. Har en fetter av meg som har vært på kurs for noe overnaturlig, han trodde ikke på noe og da mener jeg INGENTING. på dette kurset lærte han seg og meditere seg inn i en annen verden, der han kunne sette seg inn i andre som han ikke visste hvem var osv. som test så fikk han et navn på en helt ukjent person der han skulle si hvor hun oppfant seg i dette øyeblikk og hvordan hun så ut. og denne testen bestod han, etter dette følte jeg også ekstrem positiv energi fra han, som vil si at vær gang jeg er sammen med han så er jeg glad, klarer rett og slett ikke å være negativ. men som vi er så filosoferer vi mange ganger,og min filosofi angående det overnaturlige går ut på at det er rett og slett vår hjerne som er unik, som vi ikke kan forstå. er det noe her i verden vi ikke har virkelig forståelse for så er det hjernen vår og dens ekstreme makt. så jeg tror at det finnes en gud, eller en energi kilde her i universet, eller hva jeg nå skal kalle det. ellers så er det bare hjernen våres som kødder med oss.

Lenke til kommentar

jeg tror at det finnes noe mer der ute i universet som vi mennesker ikke kan forstille oss og tenke hvordan er. vi mennesker er rett og slett ikke lagd til å forstå sånne ting, men det er noe med positiv energi og negativ energi som man kan føle mange ganger. positiv energi kan sammenlignes med gud og engler, følelse av vellvære. Negativ energi kan sammenlignes som satan og demoner, der man føler seg truet og redd, ser ting som man ikke kunne forestilt seg osv. vi kommer jo innpå ting som eksorsime, poltergeister osv. finnes bøker om slikt hvis man har lyst til å finne ut mer om sånne ting. Men man skal være forsiktig med og oppsøke sånne ting, no returning back når man har gitt seg ut på sånne ting. Har en fetter av meg som har vært på kurs for noe overnaturlig, han trodde ikke på noe og da mener jeg INGENTING. på dette kurset lærte han seg og meditere seg inn i en annen verden, der han kunne sette seg inn i andre som han ikke visste hvem var osv. som test så fikk han et navn på en helt ukjent person der han skulle si hvor hun oppfant seg i dette øyeblikk og hvordan hun så ut. og denne testen bestod han, etter dette følte jeg også ekstrem positiv energi fra han, som vil si at vær gang jeg er sammen med han så er jeg glad, klarer rett og slett ikke å være negativ. men som vi er så filosoferer vi mange ganger,og min filosofi angående det overnaturlige går ut på at det er rett og slett vår hjerne som er unik, som vi ikke kan forstå. er det noe her i verden vi ikke har virkelig forståelse for så er det hjernen vår og dens ekstreme makt. så jeg tror at det finnes en gud, eller en energi kilde her i universet, eller hva jeg nå skal kalle det. ellers så er det bare hjernen våres som kødder med oss.

Vi vet masse ting som er vanskelig å fatte. Dersom du for eksempel har lest om Quaternions, så er dette en matematisk idé som er umulig å forestille seg uten at hodet ditt eksploderer. Quaternions brukes mye i 3D grafikk for å regne ut rotasjoner, og er en firedimensjonal hyper-sfære. Prøv å visualiser det i hodet ditt :)

Deretter har vi ting som er veldig eksotiske og esoteriske attributter ved virkeligheten som vi har funnet ut ved regning og undersøkelser, som ser ut til å trosse sunn fornuft.

Husker du for noen år siden da de klarte å "stoppe" lys? Teknikken var simpel, men teorien var komplisert. Idéen der var å ha en edelgass, og ved å skyte en laser på ett atom, kunne man få den i et kvantestade, der atomet roterte to veier samtidig. Forestill deg et objekt som roterer to veier samtidig, for eksempel både mot høyre og venstre. Det er ufattelig for et menneske hvordan dette er mulig, men jaggu fant man ikke ut av det allikevel.

Vi VET at mennesker ikke kan tenke seg alt mulig, og har ofte en mening om alt mulig på forhånd. Derfor har vi brukt de siste 400 åra på å utvikle en rekke systemer som gjør at vi kan finne ting ut på tross av manglende fatteevne eller villighet til å ta til seg nye ting.

Vi har funnet ut at alle elementær partikler kan representere forskjellige bølgefunksjoner, men vi har ikke påvist engler, demoner, sjeler, gjenferd eller guder. Skulle tro det første var vanskeligere å finne ut av enn det andre her... men jeg tror det bare tipper mot at de siste ikke eksisterer fordi de er fantasifostre.

Lenke til kommentar

jeg tror at det finnes noe mer der ute i universet som vi mennesker ikke kan forstille oss og tenke hvordan er. vi mennesker er rett og slett ikke lagd til å forstå sånne ting, men det er noe med positiv energi og negativ energi som man kan føle mange ganger. positiv energi kan sammenlignes med gud og engler, følelse av vellvære. Negativ energi kan sammenlignes som satan og demoner, der man føler seg truet og redd, ser ting som man ikke kunne forestilt seg osv.

Du er klar over at dette kun er definisjoner DU setter på den energien? Det kan være qing og qang for den sakens skyld, men du definerer det som noe kristent...

vi kommer jo innpå ting som eksorsime, poltergeister osv. finnes bøker om slikt hvis man har lyst til å finne ut mer om sånne ting. Men man skal være forsiktig med og oppsøke sånne ting, no returning back når man har gitt seg ut på sånne ting.

Dette er hva jeg genuint vil kalle bullcrap, da du igjen gir noe kredibilitet uten at du kan bevise en dritt... Og slikt er farlig ja, for det kan få deg til å tro på de merkeligste ting uten at du vil kreve noen form for beviser for det...

Har en fetter av meg som har vært på kurs for noe overnaturlig, han trodde ikke på noe og da mener jeg INGENTING. på dette kurset lærte han seg og meditere seg inn i en annen verden, der han kunne sette seg inn i andre som han ikke visste hvem var osv. som test så fikk han et navn på en helt ukjent person der han skulle si hvor hun oppfant seg i dette øyeblikk og hvordan hun så ut. og denne testen bestod han, etter dette følte jeg også ekstrem positiv energi fra han, som vil si at vær gang jeg er sammen med han så er jeg glad, klarer rett og slett ikke å være negativ. men som vi er så filosoferer vi mange ganger,og min filosofi angående det overnaturlige går ut på at det er rett og slett vår hjerne som er unik, som vi ikke kan forstå. er det noe her i verden vi ikke har virkelig forståelse for så er det hjernen vår og dens ekstreme makt. så jeg tror at det finnes en gud, eller en energi kilde her i universet, eller hva jeg nå skal kalle det. ellers så er det bare hjernen våres som kødder med oss.

Det er batre hjernen din som kødder meg deg! Som sagt, tror du på slike ting uten å kreve et minstemål av bevis for det har du akkurat det du beskriver. Du er ikke lenger åpen, men forutinntatt og vil tro på hva som helst egentlig fordi du på en måte forventer at det skal skje....

Luft mellom, stor bokstav i begynnelsen av setninger også videre.... Ikke for å være pirkete, men det blir MYE lettere for oss andre å lese hvis du bryter opp setningene dine med store bokstaver i begynnelsen av setninger og litt avstand her og der hvor det passer seg.... Lønner seg alltid å trene litt på skjønner du...

Men seriøst, ikke ta det andre sier for god fisk FØR du har sett et bevis på det. Hvis du tror du kan kjenne energi fra noen så gjør du jo akkurat det, du tror du kjenner det fordi du forventer å kjenne det... Kognitiv dissonans leser du om HER og er du ærlig nok vil du forstå hvorfor... :) Lykke til.

Lenke til kommentar

jeg tror at det finnes noe mer der ute i universet som vi mennesker ikke kan forstille oss og tenke hvordan er. vi mennesker er rett og slett ikke lagd til å forstå sånne ting, men det er noe med positiv energi og negativ energi som man kan føle mange ganger. positiv energi kan sammenlignes med gud og engler, følelse av vellvære. Negativ energi kan sammenlignes som satan og demoner, der man føler seg truet og redd, ser ting som man ikke kunne forestilt seg osv. vi kommer jo innpå ting som eksorsime, poltergeister osv. finnes bøker om slikt hvis man har lyst til å finne ut mer om sånne ting. Men man skal være forsiktig med og oppsøke sånne ting, no returning back når man har gitt seg ut på sånne ting...

Gode og vonde følelser, Kenny_vest det er det det dreier seg om. Noen har det godt andre har det vondt, allt har sitt utspring i følelseslivet. Gud er den beste følelsen, veien ditt er Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

jeg tror at det finnes noe mer der ute i universet som vi mennesker ikke kan forstille oss og tenke hvordan er. vi mennesker er rett og slett ikke lagd til å forstå sånne ting, men det er noe med positiv energi og negativ energi som man kan føle mange ganger. positiv energi kan sammenlignes med gud og engler, følelse av vellvære. Negativ energi kan sammenlignes som satan og demoner, der man føler seg truet og redd, ser ting som man ikke kunne forestilt seg osv. vi kommer jo innpå ting som eksorsime, poltergeister osv. finnes bøker om slikt hvis man har lyst til å finne ut mer om sånne ting. Men man skal være forsiktig med og oppsøke sånne ting, no returning back når man har gitt seg ut på sånne ting...

Gode og vonde følelser, Kenny_vest det er det det dreier seg om. Noen har det godt andre har det vondt, allt har sitt utspring i følelseslivet. Gud er den beste følelsen, veien ditt er Jesus Kristus.

Strengt tatt er klimaks ved seksuell tilfredsstillelse den beste følelsen -- og dette vet vi helt sikkert.

(Denne kan igjen forhøyes ved stimuli av prostata.)

En kjæreste er veien til den beste følelsen et menneske kan føle.

Gledesrus kommer som nummer to, og den kan oppleves gjennom opiumater.

Opiumater kan fremkalles i lykkelige lag, og det er de naturlige opiumatene kroppen produserer som oppleves som religiøse opplevelser.

(Dette har blitt testet i USA for over førti år siden -- opium ble dosert til religiøse, og de beskrev følelsen som en religiøs opplevelse. Det var ETTER DET vi fant ut at kroppen produserer dopamin og endorfin -- kroppen sitt eget opium. Ekte opiumat.)

Lenke til kommentar

Strengt tatt er klimaks ved seksuell tilfredsstillelse den beste følelsen -- og dette vet vi helt sikkert.

(Denne kan igjen forhøyes ved stimuli av prostata.)

En kjæreste er veien til den beste følelsen et menneske kan føle.

Gledesrus kommer som nummer to, og den kan oppleves gjennom opiumater.

Opiumater kan fremkalles i lykkelige lag, og det er de naturlige opiumatene kroppen produserer som oppleves som religiøse opplevelser.

(Dette har blitt testet i USA for over førti år siden -- opium ble dosert til religiøse, og de beskrev følelsen som en religiøs opplevelse. Det var ETTER DET vi fant ut at kroppen produserer dopamin og endorfin -- kroppen sitt eget opium. Ekte opiumat.)

Årsaken til at du tror det er at du ikke har opplevd Gud.

Lenke til kommentar

Det er greit at vi vet dette med sikkerhet etter vitenskapelige standarder, men det er ikke vanskelig å sette seg i den religiøses stol og være en apologetiker her: Dette er midlertidlige følelser, Gud er evig.

Men samtidig, sannheten er midlertidlig - løgn er evig. Det er forøvrig et interessant faktum at det ikke er noen forskjell mellom en religiøs hyllest, og Kevin i parken på narkorus. :)

I mine øyne er dét midlertidlig, og det er bare en unnskyldning til å ikke håndtre det virkelige liv.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...