Gå til innhold

Gud finnes ikke

Anbefalte innlegg

Evolusjon er ikke et faktum selv om du leste det i en vitenskapsartikkel

Dersom man ikke stoler på slike artikler, er det fullt mulig å gjøre de samme undersøkelsene som ligger bak selv. Hvis du vil kommer du også til å finne ut at det stemmer. Er man ivrig nok vil man også se at enkelte arter har endra seg markant bare på få tiår, altså er det faktisk mulig å se evolusjonen i praksis. Jeg kunne skrevet i flere timer om dette, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye til glede for veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen.

Hvorfor gjorde han dette da IHS? Har du noen formening om hvorfor jesus fra nasareth ikke ga seg til kjenne, men spilte falske guder som folk tilba og ofret til i århundrer? Var det for å prøve grensene han gjorde det tror du?

Minner om en falsk og sleip fyr denne guden din syntes jeg... Hadde du sagt at det var den store helten i kristen mytologi, satan, som hadde gjort dette kunne jeg til nød trodd deg, men den kristne gud? Dette var jammen nyheter... Mon tro hva de som studerer maya kulturen, der de skar ut hjertene til vaskekte jomfruer mens de enda levde for at solen skulle stå opp, sier til at det var jesus som utførte udådene? Tror dette var en nyhet og en vri de ikke hadde trodd nei...

Han jesus var jammen en sleiping han! Men et eller annet sted måtte han jo ha fått fetishen med jomfruene fra, så der har vi nok svaret. Han liker de nok ikke...

Lenke til kommentar

Så fordi du finner to sammenhenger mellom to religioner, så derfor er Jesus tilpasset alle religioner? Prøv deg på Shantoismen da, det er en god utfordring, og om du klarer det skal du få applaus og klapp på skuldra.

Hva er det ikke Ateister skjønner?

Alle relligioner har noen fellesnevnere, det er her Jesus Kristus kommer inn.

Shintōisme: Jesus Kristus er den høyeste Kami

Ateister skjønner ikke at de ikke kan drepe Gud.

Lenke til kommentar

Så fordi du finner to sammenhenger mellom to religioner, så derfor er Jesus tilpasset alle religioner? Prøv deg på Shantoismen da, det er en god utfordring, og om du klarer det skal du få applaus og klapp på skuldra.

Hva er det ikke Ateister skjønner?

Alle relligioner har noen fellesnevnere, det er her Jesus Kristus kommer inn.

Shintōisme: Jesus Kristus er den høyeste Kami

Ateister skjønner ikke at de ikke kan drepe Gud.

Du har så langt kun 1-2 grunner pr religion. Disse tingene går igjen i nesten alle religionene i verden.

Lenke til kommentar

.. historien om jesus og gud er en direkte kopi av historien om di greske gudene, eneste som er forskjell på de historiene er navnene! Dere kristne har ikke brydd dere om å forandre noen ting en gang, så hvordan kan du tro på dette? Ser du at troen din ikke har noen som helst troverdighet??

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen. Derfor har Jesus Kristus pr. idag erstattet alle oldtidens guder.

Du sier han passet inn i alle verdens religioner. Passet han inn i oldtidens Hellas 4000år før hans fødsel?

Alle de romerske og greske gudene er borte, samme hvor gammle de var.

Jesus Kristus har tatt over.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, jeg regner med at du ikke tror at 930år siden du ikke svarer meg, og du forstår at det bare er tull. Hvordan kan du tro på det andre som står i den samme boka dette tullet står i?

Det er sant det du sier at alle religioner har fellesnevnere, men du forstår vel at religioner har eksistert i mange tusen år før den såkalte jesus ble født? Så ikke skriv at jesus var slik at han passet inn i alle religioner, at det skal liksom forklare hvorfor alle religioner gjennom historien, er så like. Til og med den trange hjernen din klarer vel å forstå det?

Lenke til kommentar

Dersom man ikke stoler på slike artikler, er det fullt mulig å gjøre de samme undersøkelsene som ligger bak selv. Hvis du vil kommer du også til å finne ut at det stemmer. Er man ivrig nok vil man også se at enkelte arter har endra seg markant bare på få tiår, altså er det faktisk mulig å se evolusjonen i praksis. Jeg kunne skrevet i flere timer om dette, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye til glede for veggen.

At stadig nye raser oppstår, er ikke evolusjon. Det er en iboende egenskap ved alle livsformer, at de kan bli til en rekke forskjellige raser.

Lenke til kommentar

.. historien om jesus og gud er en direkte kopi av historien om di greske gudene, eneste som er forskjell på de historiene er navnene! Dere kristne har ikke brydd dere om å forandre noen ting en gang, så hvordan kan du tro på dette? Ser du at troen din ikke har noen som helst troverdighet??

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen. Derfor har Jesus Kristus pr. idag erstattet alle oldtidens guder.

Du sier han passet inn i alle verdens religioner. Passet han inn i oldtidens Hellas 4000år før hans fødsel?

Så nå mener du at gresk mytologi også er sant samt med at kristendommen også er sant? Hvordan kan du tro på forskjellige religioner samtidig fra forskjellige tidsepoker?

Lenke til kommentar

Godt poeng du får frem her. Alle de romerske og greske gudene er borte, og jeg kan tilføye, de norrøne gudene er også borte. Hva i all verden er det som får deg til tro at denne gangen er det ekte? At denne gangen er det din gud som er den rette og at ikke om 1000år så har din gud blitt erstattet med en ny en og fortellingene om din gud er like latterlige som vi ser på de fortellingene om Zevs, Apollo, Thor og Odin er? Tror du ikke de religiøse for 6000år siden var like bombesikre på sin gud som du er idag på din gud?

Lenke til kommentar

At stadig nye raser oppstår, er ikke evolusjon. Det er en iboende egenskap ved alle livsformer, at de kan bli til en rekke forskjellige raser.

Nå sa du definisjonen på evolusjon:

"Endringer av arter innebærer endringer i organismenes bygning (morfologi), genetikk, økologi, atferd m.m. Endringer i antall arter innebærer at nye arter kan oppstå og at arter kan dø ut. Evolusjon undersøkes av evolusjonsbiologer og forklares med evolusjonsteorien."

Lenke til kommentar

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen.

Hvorfor gjorde han dette da IHS? Har du noen formening om hvorfor jesus fra nasareth ikke ga seg til kjenne, men spilte falske guder som folk tilba og ofret til i århundrer?

For å overta alle disse falske gudenes rolle og så gradvis erstatte dem med seg selv. En fremragende plan, RWS ;)

Hvor ble det av Jupiter, Zevs og de andre ? :D

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor gjorde han dette da IHS? Har du noen formening om hvorfor jesus fra nasareth ikke ga seg til kjenne, men spilte falske guder som folk tilba og ofret til i århundrer?

For å overta alle disse falske gudenes rolle og så gradvis erstatte dem med seg selv. En fremragende plan, RWS ;)

Hvor ble det av Jupiter og de andre ? :D

Hvor ble det av Tor og Odin? jo vent litt... de døde med de troende da de kristne stakk sverd i ryggen på dem.

Lenke til kommentar

Hvor ble det av Jupiter, Zevs og de andre ? :D

Latterlig at du faktisk tror på det. Jupiter, Zevs forsvant der som guden din er på vei til å forsvinne, til eventyr bøkene.

Lenke til kommentar

Godt poeng du får frem her. Alle de romerske og greske gudene er borte, og jeg kan tilføye, de norrøne gudene er også borte. Hva i all verden er det som får deg til tro at denne gangen er det ekte? At denne gangen er det din gud som er den rette og at ikke om 1000år så har din gud blitt erstattet med en ny en og fortellingene om din gud er like latterlige som vi ser på de fortellingene om Zevs, Apollo, Thor og Odin er? Tror du ikke de religiøse for 6000år siden var like bombesikre på sin gud som du er idag på din gud?

Det er Jesus Kristus som har utryddet dem, Han er sterker enn alle guder også fremtidige.

Pantokrator.gif

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er Jesus Kristus som har utryddet dem, Han er sterker enn alle guder også fremtidige.

Jesus Kristus er like svak som alle de andre gudene og historien er like svak som historien om julenissen og påskeharen.

Lenke til kommentar

Vet du forresten hva den glorien bak godet til jesus symboliserer? Den symboliserer nemlig sola! Folk har i mange tusen år tilbedt sola som en gud fordi sola gir varme og lys og får alt liv til å spire, og for at sola skulle stige opp fra horisonten hver dag måtte den tilbes. Jesus, solguden, er nemlig bare et symbol for sola, han er ikke et menneske en gang og har aldri eksistert på jorda som du tror. At dere kristne bruker så mye tid på å tilbe sola synes jeg er litt komisk.

Lenke til kommentar

Vet du forresten hva den glorien bak godet til jesus symboliserer? Den symboliserer nemlig sola! Folk har i mange tusen år tilbedt sola som en gud fordi sola gir varme og lys og får alt liv til å spire, og for at sola skulle stige opp fra horisonten hver dag måtte den tilbes. Jesus, solguden, er nemlig bare et symbol for sola, han er ikke et menneske en gang og har aldri eksistert på jorda som du tror. At dere kristne bruker så mye tid på å tilbe sola synes jeg er litt komisk.

Solen vår nærmeste stjerne.

Jesus Kristus > Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne

Jesus Kristus > Jeg er verdens lys

Jesus Kristus overtar også den religionen, thomastheman

Lenke til kommentar

Solen vår nærmeste stjerne.

Jesus Kristus > Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne

Jesus Kristus > Jeg er verdens lys

Jesus Kristus overtar også den religionen, thomastheman

Hvorfor tror du at han er et menneske da? Du sier jo selv at han er sola! Jesus overtar også den religionen, vil heller si at han kopierer den religionen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...