Gå til innhold

Gud finnes ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kristne påstår at Gud finnes, og at Gud er god. Men hvaslags god, allmektig Gud ville ønske å herke over en slik verden?

Hvem er "denne tingenes ordnings gud"? (2.Kor.4:4)

Er det ting i Bibelen som tilsier at det at det muligens ikke er den kristene gud som hersker på jorden i dag?

Når Jesus ble fristet av Djevelen ble han tatt med til ett "fjell og viste han allverdens riker og deres herlighet"... og så sa han(Satan):"Alt dette vil jeg gi deg hvis du faller ned og foretar en tilbedelseshandling overfor meg"....

Hvis Gud / Jesus eller begge (ut fra hvordan man tolker det) hadde vært denne verdens gud, så burde han jo ha protestert og sagt... "ha ha ha... Dette har jeg jo allerede"???

Og se videre i Johannes 12:31 "Nå holdes det dom over denne verden;nå skal denne verdens hersker bli kastet ut"

Så NEI, det er ikke Gud som hersker over denne verden...

// WINWIN

Lenke til kommentar

Når Jesus ble fristet av Djevelen ble han tatt med til ett "fjell og viste han allverdens riker og deres herlighet"... og så sa han(Satan):"Alt dette vil jeg gi deg hvis du faller ned og foretar en tilbedelseshandling overfor meg"....

Som vanlig løy djevelen, WINWIN

Lenke til kommentar

Hva er det som tilsier at djevelen løy? Protesterte Jesus på det han sa?

Og hvis det er en løyn, hvorfor er det da en fristelse... Det er jo i sammenheng med at djevelen prøver å friste Jesus er det ikke?

// WINWIN

Lenke til kommentar

Og hvis det er en løyn, hvorfor er det da en fristelse... Det er jo i sammenheng med at djevelen prøver å friste Jesus er det ikke?

Djevelen kan ikke si noe sant, WINWIN

Jesus Kristus til jødene > Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far.

Om noen har fortalt deg at djevelen snakker sant, er det fordi de selv tilhører djevelen og i frykt for ham, gjør som han vil.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus til jødene > Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far.

Om noen har fortalt deg at djevelen snakker sant, er det fordi de selv tilhører djevelen og i frykt for ham, gjør som han vil.

Han lære er ikke sanhet nei, det kan jeg være enig i. Men betyr det at det er fysisk umulig for han å si noe sant?

Når han da sier (Mat 4:6):Hvis du er en Guds sønn, så kast deg ned;for det står skrevet:´Han skal gi sine egnler befaling om deg, og de skal bære deg på hendene, så du aldri skal støte din fot mt en stein`.

Lyver djevelen her? Eller viser han til det som står i Salmene 91:12?

// WINWIN

Lenke til kommentar

Han forsøker å få det til å høres sant ut, ved å kaste inn et skriftsted, Jehovas vitne taktikk ;)

Får det til å høres sant ut?

Men hvordan kan ha gjøre det hvis han bare lyver?

Er det sant så er det sant, uansett hvem som sier det... Eller er dette løgn?

// WINWIN

Lenke til kommentar

Gang på gang siterer du bibelen akkurat som det er et leksikon og en faktabok. Tror du virkelig at Adam ble 930år, Set 912år, Enosj 905år, Kenan 910år, Mahalalel 895år osv? Tror du at en mann kunne gå på vannet, og gjøre vann om til vin, og en brennende busk som kan snakke??. Hvordan kan du sitere fra en bok dette oppspinnet står i og ikke minst, hvordan kan du basere hele livet ditt på dette? Klarer du ikke se at det finnes ingen troverdighet i eventyrboken du lever etter, og at kristne tradisjoner bare er kopier av tradisjoner som allerede har eksistert i over 6000år (som feks jula, 4000år før såkalt jesu fødsel!!), og historien om jesus og gud er en direkte kopi av historien om di greske gudene, eneste som er forskjell på de historiene er navnene! Dere kristne har ikke brydd dere om å forandre noen ting en gang, så hvordan kan du tro på dette? Ser du at troen din ikke har noen som helst troverdighet??

Lenke til kommentar

Det er jo klart det er lettere å spre en religion om man bare stjeler høytider fra andre religioner, da er jo feiringen tilstede uansett, og man får positivt fokus på sine egne guder ... Kristendommen kommer egentlig opp med veldig lite nytt i forhold til tradisjoner og overleveringer i andre religioner, og bibelen kan sammenlignes med en ganske dårlig fantasybok:

Eragon: Paolini stjeler elementer fra bl.a. Tolkien og klarer å lage en bok som blir ganske godt kjent, og siden filmatisert.

Bibelen: En rekke anonyme forfattere i årene rundt år null, stjeler en rekke elementer fra eksisterende sagn, gir det hele religiøst inhold i forhold til én enkel gud, og boken blir ganske godt kjent. Deler av eventyret blir siden filmatisert.

Lenke til kommentar

.. historien om jesus og gud er en direkte kopi av historien om di greske gudene, eneste som er forskjell på de historiene er navnene! Dere kristne har ikke brydd dere om å forandre noen ting en gang, så hvordan kan du tro på dette? Ser du at troen din ikke har noen som helst troverdighet??

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen. Derfor har Jesus Kristus pr. idag erstattet alle oldtidens guder.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere fulgt med på mange liknende diskusjoner, og jeg føler deg ikke er helt meg min oppgave å disktuere hvorvidt Gud eksisterer eller ei. Derimot blir jeg ganske provosert av IHS påstander, du fornekter virkelighet, og jeg tror mange kristne ville vært skremt av dine meninger.

Denne er til deg IHS:

Jeg vil peke tilbake tidligere i posten hvor dere diskuterte om mennesker stammer fra aper. I følge kristen tro har Gud skapt alt, inkl.: Menneske, dyr, planter etc.

Nei, den som ser på seg selv som et dyr, plasserer seg selv i dyreriket utenfor himmelriket. Ekte mennesker er ikke dyr. Den som ser på seg selv som et ekte menneske plasserer seg selv i himmelriket.

Jesus Kristus = Ekte Menneske

Det du kommer med er et anti-kristlig bedrag, Myagos

Her påstår du at guds egne skapninger ikke får tilgang til "himmelrike"? Så syndfulle mennesker som tror på gud som gjør så mye galt her i verden skal få tilgang til "himmelrike", men ikke dyr som jeg personlig syns de fortjener?

Evolusjon er et faktum, det er bevist og det skjer faktisk idag. Jeg leste en vitenskapsartikkel angående dette, men dette er lenge siden og jeg kan ikke refere tilbake til det.

Så sier du at Jesus Kristus er tilpasset alle religioner i post #113

Dette er selvfølgelig ikke sant, her ignorerer du Budhisme, Shantoisme, Islamisme etc.

Du har forfærdelig mange logiske brister i dine poster IHS, hvorfor tror du ateister "angriper" deg?

Lenke til kommentar

Dyr har sitt eget rike (dyreriket)

Evolusjon er ikke et faktum selv om du leste det i en vitenskapsartikkel

Jesus Kristus passer også inn i de religionene du nevner med fler.

Ateistene vil drepe Gud.

Si meg hvordan passer Jesus inn i de religionene jeg nevnte?

Hvordan kan ateister drepe gud når han er allmektig og udødelig?

Jeg syns du burde lese litt fakta om evolusjon og om andre religioner, kansje det åpner sinnet ditt?

Lenke til kommentar

Dyr har sitt eget rike (dyreriket)

Evolusjon er ikke et faktum selv om du leste det i en vitenskapsartikkel

Jesus Kristus passer også inn i de religionene du nevner med fler.

Ateistene vil drepe Gud.

Si meg hvordan passer Jesus inn i de religionene jeg nevnte?

Hvordan kan ateister drepe gud når han er allmektig og udødelig?

Jeg syns du burde lese litt fakta om evolusjon og om andre religioner, kansje det åpner sinnet ditt?

Både Jesus Kristus og Buddha var mot Egoet.

Både Jesus Kristus og Buddha var for indre fred.

Ateister skjønner ikke det.

Hva lurer du på ?

Lenke til kommentar

Så fordi du finner to sammenhenger mellom to religioner, så derfor er Jesus tilpasset alle religioner? Prøv deg på Shantoismen da, det er en god utfordring, og om du klarer det skal du få applaus og klapp på skuldra.

Hva er det ikke Ateister skjønner? At vi dreper gud? Er det slik at du har forstått det at hvis man ikke tror på gud - så dreper man ham? Gjelder det også for julenissen (jeg vet det er teit å trekke inn han, men han blir ofte brukt), hvis man ikke tror på julenissen så dreper man han?

Endret av Noxnon
Lenke til kommentar

IHS, du svarte ikke om du tror at Adam ble 930år og hans sønn, sønnesønn osv ble UMENNESKELIG gamle. Svaret ditt bekreftet bare mitt poeng om troverdigheten til kristendommen.

.. historien om jesus og gud er en direkte kopi av historien om di greske gudene, eneste som er forskjell på de historiene er navnene! Dere kristne har ikke brydd dere om å forandre noen ting en gang, så hvordan kan du tro på dette? Ser du at troen din ikke har noen som helst troverdighet??

Jesus Kristus var slik at Han passet inn i alle verdens religioner, ikke bare jødedommen. Derfor har Jesus Kristus pr. idag erstattet alle oldtidens guder.

Du sier han passet inn i alle verdens religioner. Passet han inn i oldtidens Hellas 4000år før hans fødsel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...