Gå til innhold

Gud finnes ikke

Anbefalte innlegg

IHS:

Senest i går kveld kommuniserte jeg med en Gud. Han sa til meg klart og tydelig at han ikke var den Gud fremstilt i bibelen, men at han var en helt annen, og at han hadde skapt oss. Hva tror du om dette?

Ingen mennesker har direkte samtaler med Gud. Hvem snakket du med ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IHS:

Senest i går kveld kommuniserte jeg med en Gud. Han sa til meg klart og tydelig at han ikke var den Gud fremstilt i bibelen, men at han var en helt annen, og at han hadde skapt oss. Hva tror du om dette?

Ingen mennesker har direkte samtaler med Gud. Hvem snakket du med ?

lo godt der.

Lenke til kommentar

De kristne påstår at Gud finnes, og at Gud er god. Men hvaslags god, allmektig Gud ville ønske å herke over en slik verden? Jeg tror ikke det finnes noen guddommelig, nestekjærlig makt som hadde holdt ut å se den ondskapen som eksisterer på jorden. Det er mitt argument mot at Gud, slik nyfrelste kristne opprømt forteller om han, ikke eksisterer.

Og om han eksisterer: er det Gud som har skapt alle levende vesener? For i såfall er han ganske lite kunstnerisk og praktisk av seg ...

Lenke til kommentar

Og om han eksisterer: er det Gud som har skapt alle levende vesener? For i såfall er han ganske lite kunstnerisk og praktisk av seg ...

Hva er du ikke liker ved Guds kunstneriske stil ?

peacock.jpg

PALAU-Mandarin-Fish.jpg

s1.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Tja, Gud har laget en merkelig verden, hvor det i dyreriket er hannene som pynter seg, mens det hos mennesket (som jo tilhører dyreriket, men har en tendens til å sette seg over alt og alle, bare fordi de er "intelligente" nok til religion og jeg-følelse) er kvinnen som skal være til pryd?

Og dette i en verden hvor de aller fleste artene er fargeblinde. Det å kun lage noe for at det skal være estetisk tilfredsstillende er jo også en merkelig syssel, samtidig som to bilder av pene hanndyr ikke kan bevise hvor kunsterisk Gud er, men også kan vise seg å være bilder av utseender som gir dyrene evolusjonsmessige fordeler som har blitt overlevert gjennom flere generasjoner i en naturlig evololusjon ... Og om Gud er så god og kunstnerisk, må han ha hatt en skikkelig dårlig dag da han lagde denne: steinbit1.jpg

Lenke til kommentar

Tja, Gud har laget en merkelig verden, hvor det i dyreriket er hannene som pynter seg, mens det hos mennesket (som jo tilhører dyreriket, men har en tendens til å sette seg over alt og alle, bare fordi de er "intelligente" nok til religion og jeg-følelse) er kvinnen som skal være til pryd?

Enda et bevis på at mennesket ikke tilhører dyreriket, og har sitt eget rike, som skiller seg fra dyreriket.

Lenke til kommentar

Enda et bevis på at mennesket ikke tilhører dyreriket, og har sitt eget rike, som skiller seg fra dyreriket.

:)

Mulig du ikke ser dette selv, men du skremmer virkelig vannet av enhver som kunne tenkt seg å tro litt på den kristne guden sånn som du fremstiller kristne med disse meningsløse innleggene dine, for selv de som sto aller bakerst i køen når vettet ble delt ut skjønner at du fikk døra i trynet når det ble din tur... Det sto ihvertfall ingen bak deg i den køen, det har du ettertrykkelig bevist med innleggene dine IHS. Virkelig lavmål å måtte kaste absolutt alt vi har funnet av viten og kunnskap ut av vinduet for å fremme guden din IHS, men det ser du vel ikke selv...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:)

Mulig du ikke ser dette selv, men du skremmer virkelig vannet av enhver som kunne tenkt seg å tro litt på den kristne guden sånn som du fremstiller kristne med disse meningsløse innleggene dine, for selv de som sto aller bakerst i køen når vettet ble delt ut skjønner at du fikk døra i trynet når det ble din tur... Det sto ihvertfall ingen bak deg i den køen, det har du ettertrykkelig bevist med innleggene dine IHS. Virkelig lavmål å måtte kaste absolutt alt vi har funnet av viten og kunnskap ut av vinduet for å fremme guden din IHS, men det ser du vel ikke selv...

At enkelte vil være dyr er helt greit. Å derifra hevde at alle er dyr blir galt, kristne er ikke dyr.

Lenke til kommentar

At enkelte vil være dyr er helt greit. Å derifra hevde at alle er dyr blir galt, kristne er ikke dyr.

Er det galt? Hvorfor er det galt? Det er jo det ALL moderne forskning viser jo? Så hvordan du glatt kan kaste godt underbygget kunnskap og viten ut av vinduet sier mer om DEG enn om noen andre, for alt du har å vise til er noen gamle dogmer som til og med paven har trukket i tvil... :no:

Kristne er noe spesielt ja, skal være enige med deg der... De mangler gangsyn i en del sammenhenger, men er nok, dessverre for deg, også bare et dyr ja... En ape faktisk! :)

Men hva mener du at kristne er da? Hvor kommer de kristne i fra? Kommer de fra det "The Sims" programmet gud installerte for 6000 år siden?

Lenke til kommentar

Er det galt? Hvorfor er det galt?

Folk må få lov til å velge hva de vil være selv, og ikke bli få på klistret dyre etiketter, av noen gale vitenskapsmenn.

Lenke til kommentar

Så alt dette er redslen for å bli stemplet som et dyr? Du er faktisk en ape IHS. Jeg er en ape. Hominidanene er alle etterkommere av en felles stamfar. Ingenting blir forandret, du er fortsatt deg selv.

Nei, den som ser på seg selv som et dyr, plasserer seg selv i dyreriket utenfor himmelriket. Ekte mennesker er ikke dyr. Den som ser på seg selv som et ekte menneske plasserer seg selv i himmelriket.

Jesus Kristus = Ekte Menneske

Det du kommer med er et anti-kristlig bedrag, Myagos

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så alt dette er redslen for å bli stemplet som et dyr? Du er faktisk en ape IHS. Jeg er en ape. Hominidanene er alle etterkommere av en felles stamfar. Ingenting blir forandret, du er fortsatt deg selv.

Nei, den som ser på seg selv som et dyr, plasserer seg selv i dyreriket utenfor himmelriket. Ekte mennesker er ikke dyr. Den som ser på seg selv som et ekte menneske plasserer seg selv i himmelriket.

Hvis det er et anti-kristelig bedrag, så beviser du bare til deg selv at kristendommen er basert på en løgn. De fleste kristne i dag aksepterer at vi er dyr, og det har vi allerede visst i minst 300 år.

Lenke til kommentar

Hvis det er et anti-kristelig bedrag, så beviser du bare til deg selv at kristendommen er basert på en løgn. De fleste kristne i dag aksepterer at vi er dyr, og det har vi allerede visst i minst 300 år.

Nei, de kristne identifisere seg med Jesus Kristus. At mange ikke-kristne identifisere seg med et dyr, bryr ikke kristne seg noe om. Det går en skarp grense mellom mennesker og dyr, som evolusjonister og andre innteresse grupper, forsøker å viske ut.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hei IHS! Kan du definere hva du mener med dyr? Fysiologisk sett og i henhold til en naturvitenskapelig definisjon er vi jo dyr. Hvorvidt vi er dyr i en filosofisk sammenheng er et annet spørsmål. Selv synes jeg vi er så annerledes at det ikke er uremelig å kalle oss noe annet. :sleep2:

Lenke til kommentar

Nei, de kristne identifisere seg med Jesus Kristus. At mange ikke-kristne identifisere seg med et dyr, bryr ikke kristne seg noe om. Det går en skarp grense mellom mennesker og dyr, som evolusjonister og andre innteresse grupper, forsøker å viske ut.

Dessverre for deg er det overveldende beviser som motsier alt du sier, men hvis du ikke klarer å akseptere disse enkle realitetene er det heller ingenting som forhindrer deg i å fortsette å leve i vrangforestillingene dine. Men det forandrer likevel ingenting. Vår art er en del av den hominidae familien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...