RWS Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Gud er en menneskelig kreasjon ikke en skaper. Et godt bevis på det er alle de andre gudene vi en gang trodde på som nå er meget døde. Den guden mayaene trodde på f.eks... De trodde at hvis de ikke kappet hjertet til en jomfru ut av kroppen hennes mens hun enda levde ville ikke solen stå opp... Disse jentene var da altså født og oppvokst til å tro at de var utpekt til akkurat den tjenesten og ble holdt innelåst i et mørkt rom fra hun var 10 år til hun var 17 år fordi de trodde at hun ville bli gravid hvis hun på noen måte kom i kontakt med solen.. Er det noen som betviler at den guden var menneske skapt? Nei, det er ikke det da ingenting fra denne eller andre guder har visst seg å være sant. Denne lille historien kan fortelles om alle guder, da alle disse gudene, enten det er djinner i saharas ørken eller den norønne tordenguden tor eller en lokal heltegud fortalt til barn i øst russland eller noen av dagens guder, alle er menneske skapt og alle vil en dag, forhåpentløigvis om ikke så lenge, bli glemt, eller havner på museum... Det er overtroiske menneskers forsøk på å forstå verden og et utdatert forsøk på å lage noen leve regler, men i dag har vi langt bedre og mer humane relger enn disse gamle skriftene og trenger derfor ikke å følge disse gamle reglene lenger, ei heller tro på disse gamle mytene skrevet av ignorante menn med en hang til det perverse og til makten preste embete gav dem... Gud er oppfunnet av mennesker, men har utspillt sin rolle. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Gud er en menneskelig kreasjon ikke en skaper. Gud er oppfunnet av mennesker, men har utspillt sin rolle. Mennesket Jesus Kristus (Gud) er ikke oppfunnet av mennesker og har på ingen måte utspillt sin rolle. Tvert imot spiller Han en stor og sentral rolle i en milliard menneskers liv. Endret 9. juni 2010 av IHS 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg er helt enig i at illusjonen av en Gud, og illusjonen av Jesus Kristus som hans sønn, spiller en stor rolle i mange menneskers liv. Det har likevel ingenting å si på illusjonen som faktum. Det har ikke bildet ditt heller. Lenke til kommentar
Boy17 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hadde det eksistert en gud, som så hvordan verden nå går til helvete, ville h*n/den vel vist seg for å øke antallet troende og få verden på skinnene med litt overjordisk makt? Akkurat dette innlegget er ikke så vanskelig å svare på. Jeg tror det finnes en Gud. Jeg tror han elsker oss. Jeg tror at han skapte oss, og at han gav oss fri vilje. I første Mosebok står det om at Gud gav ansvaret om å ta vare på jorden til mennesker. Etter det gav mennesker jorden videre til Djevelen når han narret dem. Dermed ble Djevelen jordens hersker. Det finnes ikke noe godt ved Djevelen, og hva er vel mer naturlig enn at han ønsker at vi skal komme til helvete? Gud viser seg faktisk i dag. Mange mennesker får personlig kontakt med han, meg selv medregnet og han gjør store ting. Gud viser seg, men som sagt har vi fått fri vilje. Om han bruke litt overjordisk makt for å få verden på skinnene ville ikke dette være en tvungen handling da? Gud gav oss fri vilje, for at vi skulle kunne velge å tro på han og tro på at hans sønn Jesus døde for oss og tok vår synd med seg på korset. Johannes Evangelium 14,6 forteller dette: Jesus sier "Jeg er veien sannheten og livet. Ingen kommer til faderen uten ved meg." Det er virkelig så lett! Du trenger bare å tro på Jesus, og fortelle andre om han. Paulus Brev til Romerne 10,9: "For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst." Frelst fra det helvete... Så lett er det. Tro på Jesus og bekjenn med din munn. Da vil du som Thefka ville sagt det "få livet på rett spor." Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Jeg tror det finnes en Gud. Jeg tror han elsker oss. Jeg tror at han skapte oss, og at han gav oss fri vilje. Du "tror"...Jeg tror at det bor et troll rett ved der jeg bor og jeg tror at det bor en dodraug nede i bekken der jeg bor, for det har lærte jeg av mine foreldre når jeg var liten... Det merkelige er at du ikke engang klarer å innse at du er ateist for alle den andre gudene. Du har helt sikkert null tro på gjenfødelse beskrevet i hinduismen, men tror fullt og fast på at jesus, gud og den hellige ånd er en og samme... Tenk litt selv er mitt råd! I første Mosebok står det om at Gud gav ansvaret om å ta vare på jorden til mennesker. Etter det gav mennesker jorden videre til Djevelen når han narret dem. Dermed ble Djevelen jordens hersker. Det finnes ikke noe godt ved Djevelen, og hva er vel mer naturlig enn at han ønsker at vi skal komme til helvete? Syntes du fremstiller guden din som idiot, helt retard! For kan du virkelig klandre folk som tenker selv og snur ryggen til guden din fordi vi aldri har sett eller hørt noe til denne guden når hans egen medhjelper snur ham ryggen, enda djevelen visste at gud fantes? Blir bare hakkende stupid å påstå slik. Ja riktig, påstå! På lik linje med at vi kan påstå at det finnes troll, do drauger, nisser og flygende spagetti monstre. Alt dette er også bare påstander... Gud viser seg faktisk i dag. Mange mennesker får personlig kontakt med han, meg selv medregnet og han gjør store ting. Gud viser seg, men som sagt har vi fått fri vilje. Om han bruke litt overjordisk makt for å få verden på skinnene ville ikke dette være en tvungen handling da? De tror de får kontakt med gud er egentlig det du sier. Du ser det du vil se, det du har behov for å se! Dette er ikke noe nytt, dette vet vi at skjer hos de som desperat prøver å finne "bevis" for det de tror sterkt på. Feilen er at de i etterkant bruker dette som "bevis" for sin tro i den tro at det er et bevis, noe det ikke er. Hvorfor "ser" du ikke zevs, eller tor og odin? Hadde du tenkt rasjonellt ville du med en gang sett at disse gudene var like sannsynlige som din kristne gud, men du tenker ikke rasjonelt. Ingen religiøs gjør det, han tenker med forelskelsen han har til sin gud og det er så langt unna rasjonelt det går an å komme... Dessverre.. Gud gav oss fri vilje, for at vi skulle kunne velge å tro på han og tro på at hans sønn Jesus døde for oss og tok vår synd med seg på korset. Johannes Evangelium 14,6 forteller dette: Jesus sier "Jeg er veien sannheten og livet. Ingen kommer til faderen uten ved meg." Det er virkelig så lett! Du trenger bare å tro på Jesus, og fortelle andre om han. Paulus Brev til Romerne 10,9: "For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst." Den "frie" viljen du snakker om er noe du bruker for å unnskylle det du ser på som "ondskapen" i verden, slik at gud, den påståtte skaperen av alt, ikke skal få skylden for det. Dette er feigt og ynkelig og viser bare hvor utrolig liten innsikt du har i din egen tro, hvis ikke kunne du forsvart guden din mye bedre. For hva skal vi med fri vilje når guden din allikevel vet hvordan det går til slutt? Han vet at jeg kommer til å være ateist så lenge jeg lever og alt den "snille" guden din trengte å gjøre var å gi meg et intelligent bevis på sin eksistens. Nå hyler du sikkert opp og sier at det finnes tusenvis av "bevis", men jeg mener bevis sånn at jeg kan tro det, ikke "bevis" slik at religiøse tror det. Det er en gedigen forskjell der... Så enten må din gud være tvers i mellom ond fordi han VET at de som tenker selv skjelden tror på ham ellers så eksisterer han ikke. Fri vilje er bare en ynkelig unnskyldning for en ond gud... Frelst fra det helvete... Så lett er det. Tro på Jesus og bekjenn med din munn. Da vil du som Thefka ville sagt det "få livet på rett spor." Neitakk, jeg klarer meg utmerket uten å tro på påståtte myter og andre fortellinger takk. Og slutt å fornærm folk som faktisk tenker selv og har full kontroll på livene sine ved å si at de får livene sine på rett spor ved å tro på påståtte myter og like påståtte guder er du snill! Problemet er at religiøse tror så godt om seg selv at de ikke klarer å tro at andre som ikke tror på den påståtte guden kan ha det bra, men der tar du feil. Ser man bort fra det faktum at jeg måtte ha løyet til meg selv for resten av mitt liv for å bli kristen igjen, og lyver er noe jeg meget uvillig og skjeldent gjør, så finner jeg den kristne guden slik han er beskrevet i sin egen bok som en heller ynkelig og tåpelig gud uten evnen til å legge gode planer og alt for tilbednings kåt til at han er verdt min tilbedelse. Så beklager, så enkelt er det nemlig ikke at jeg kan begynne å tro på dette tullet bare ved å bekjenne.... Vanskelig å begynne å tro på påstander uten bevis når en har levd et langt liv der jeg prøver å være ærlig mot meg selv skal jeg si deg.. Og er det noe jeg bare blir mer og mer sikker på så er det at hvis det finnes en gud så er det så og si garantert ingen som vi mennesker til nå har beskrevet ihvertfall. For en gud som har evnen til å skape hele det enorme universet, med over 500 milliarder galakser (som vi vet om, det er helt sikkert flere), ville aldri brydd seg om han ble tilbedt av noen bitte små og totalt ubetydelige skapninger på denne bitte lille og ubetydelige planeten! Men det klarer ikke religiøse å se i sin stormanns galskap, dessverre... Endret 15. juni 2010 av RWS Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Nei. Tro er ikke noe man velger selv -- så om han viser seg, så kan folk fremdeles velge å IKKE tilbe ham. Men ingen kan tro på noen gud, uten å ha noen grunn til å tro. Du kan jo forsøke å begynne å tro på troll, her og nå -- så forstår du raskt hvor vanskelig det er for ateister å begynne å tro på en tilfeldig gud. Ja. DU tror at du kommuniserer med den kristne gud. HINDUISTER tror de kommuniserer med Brahman, Shiva og Vishnu. Åsatruende tror de kan kommunisere med Odin og Frøya. MEN så blir barn av hinduister blir som oftest troende hinduister, og de konverterer i de absolutt fleste tilfeller ikke til kristendom om de flytter til et kristent land. Barn av kristne blir som oftest troende kristne, og de konverterer i de absolutt fleste tilfeller ikke til hinduisme om de flytter til et hinduistisk land. Oppsummering: DE FLESTE mennesker velger ikke selv hva de tror på, de tror på den samme religionen som foreldrene deres. Det er nær sagt umulig å begynne å tro på noe, uten å ha en overbevisning fra før. Det er svært vanskelig å bli overbevist om noen gud sin eksistens når du blir kjent med fysikkens lover; det ser man på andelen religiøse innen vitenskapelige yrker. Forståelse av hvordan verden fungerer, gjør at folk har vanskeligere for å tro på noen gud. Burde det ikke være motsatt, om det fantes en gud? At de som studerer universet, med et helt nøytralt utgangspunkt, blir religiøse av den religionen som er riktig? Dermed er det urettferdig, at en eventuelt eksisterende gud ikke viser seg. Kun barn av kristne eller barn av ikke-troende i kristne land har noen reell mulighet til å bli kristne. Kun barn av hinduister eller barn av ikke-troende i hinduistiske land har noen reell mulighet til å bli hinduister. Om noen religion er riktig, gjør guden en elendig jobb med å la alle kjenne gudens eksistens. Jeg sier det igjen: Om jeg var en gud, ville alle visst om min eksistens. Men de ville selv få velge om de skulle tilbedt meg eller ikke. De ville fremdeles hatt et valg om de visste at det fantes en gud. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 DU tror at du kommuniserer med den kristne gud. Tror ? Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Betyr det at jeg kan prate med tyskere fra annen verdens krig på CB radione min? Siden tid og rom ikke har noe å si...? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Betyr det at jeg kan prate med tyskere fra annen verdens krig på CB radione min? Siden tid og rom ikke har noe å si...? Det er stor forskjell på en "tyskere fra annen verdens krig" og Jesus Kristus, RWS Endret 15. juni 2010 av IHS Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 IHS, Er du villig til å lese om ateisme og prøve å forstå det, eller er du helt sikker i din tro? Hvis du finner noe som virker logisk imot kristendommen din, vil du da ignorere det? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 DU tror at du kommuniserer med den kristne gud. Tror ? Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Ja du tror. Vet du? Hvis ja -- hvordan vet du det. Når du er ferdig med å konkludere med at du slettes ikke vet, men tror -- så er vi tilbake til: Du tror. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 DU tror at du kommuniserer med den kristne gud. Tror ? Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Ja du tror. Vet du? Hvis ja -- hvordan vet du det. Når du er ferdig med å konkludere med at du slettes ikke vet, men tror -- så er vi tilbake til: Du tror. To tusen år tilbake i tid og rom, sier og gjør Jesus Kristus noe. Dette overføres gjennom tid og rom helt frem til i dag (ikke via radio og tv) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Hvis du svarer/reagerer på det Han sier og gjør, komuniserer du med Ham. Dette er ikke tro, Red Frostraven Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Dette er ikke tro, Red Frostraven Det stemmer, det er løgn. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Du vet ikke at gjengivelsen er nøyaktig på noen måter. Du kan si til deg selv at du vet det, men egentlig er det bare en antagelse, en tro. Mennesket vet egentlig lite, vi har ikke annet enn nokså sikre antakelser (og sikkerheten i gjengivelsen er vel nokså liten). Endret 15. juni 2010 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 DU tror at du kommuniserer med den kristne gud. Tror ? Det at avsenderen befinner seg to tusen år tilbake i tid og rom i forhold til mottakern, ugyldiggjør ikke komunikasjonen mellom avsenderen og mottakeren. Ja du tror. Vet du? Hvis ja -- hvordan vet du det. Når du er ferdig med å konkludere med at du slettes ikke vet, men tror -- så er vi tilbake til: Du tror. To tusen år tilbake i tid og rom, sier og gjør Jesus Kristus noe. Dette overføres gjennom tid og rom helt frem til i dag (ikke via radio og tv) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Hvis du svarer/reagerer på det Han sier og gjør, komuniserer du med Ham. Dette er ikke tro, Red Frostraven Det stemmer, det er løgn. Hvorfor tror du det ? Lenke til kommentar
n4w Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor tror du det ? Hvordan vet du at du ikke "kommuniserer" med en som kun fant opp en religion for å skaffe seg makt? Har du noen beviser på at alt som står i Bibelen er sant? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) To tusen år tilbake i tid og rom, sier og gjør Jesus Kristus noe. Dette overføres gjennom tid og rom helt frem til i dag (ikke via radio og tv) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Hvis du svarer/reagerer på det Han sier og gjør, komuniserer du med Ham. Dette er ikke tro, Red Frostraven Det stemmer, det er løgn. Hvorfor tror du det ? Tror du på meg om jeg sier at jeg snakker med en "gud", og han er god og elsker alle? Det er heeelt sant altså! Det er for dårlige kilder. Vitenskap og logikk vinner litt over kilder som ikke finnes, på en måte. Du skjønner vel at det er vanskelig for oss å tro på deg - når vi selv ikke har opplevd denne evige kjærligheten du påstår du har med Gud? Endret 15. juni 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 To tusen år tilbake i tid og rom, sier og gjør Jesus Kristus noe. Dette overføres gjennom tid og rom helt frem til i dag (ikke via radio og tv) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Hvis du svarer/reagerer på det Han sier og gjør, komuniserer du med Ham. Dette er ikke tro, Red Frostraven Det stemmer, det er løgn. Hvorfor tror du det ? Tror du på meg om jeg sier at jeg snakker med en "gud", ... Ovennevnte komunikasjon form er ikke en samtale, CypheroN Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 To tusen år tilbake i tid og rom, sier og gjør Jesus Kristus noe. Dette overføres gjennom tid og rom helt frem til i dag (ikke via radio og tv) men via personer som i tur og orden gjenngir nøyaktig det Han sa og gjorde. Hvis du svarer/reagerer på det Han sier og gjør, komuniserer du med Ham. Dette er ikke tro, Red Frostraven Det stemmer, det er løgn. Hvorfor tror du det ? Tror du på meg om jeg sier at jeg snakker med en "gud", ... Ovennevnte komunikasjon form er ikke en samtale, CypheroN Spirituell kommunikasjon på en eller annen måte? Hva med resten av innlegget mitt…? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) IHS: Senest i går kveld kommuniserte jeg med en Gud. Han sa til meg klart og tydelig at han ikke var den Gud fremstilt i bibelen, men at han var en helt annen, og at han hadde skapt oss. Hva tror du om dette? Endret 16. juni 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå