Flux1 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg har hatt noen problemer med pc'en min i det siste som trege disker, filer som ikke kan leses og litt annet kluss. Så jeg leverte pc'en inn til noen karer som kan dette og fikk beskjed tilbake at den ene RAM brikken er defekt. Så lurte jeg litt på om hva som kan gå galt i pc'en hvis RAM er defekt? For sånn jeg ser det så har ikke RAM så mye med diskene å gjøre =/ Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Det jeg har vært borti når det kommer til defekt/dårlig ram er det at man enten får tilfeldig blåskjerm, PCen må skrus på 1000 ganger før den starter opp, eller at den ikke starter opp i det heletatt. På stasjonære PCer hører man vanligvis et lite pip fra den interne høyttaleren når man skrur på PCen, men gjør man ikke det så kan det nokk være ram. Har du prøvd og kjøre uten den brikka som er "defekt"? Hvis det fungerer bra da, så kan du eventuelt bestille en ny en av den ram-brikka -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 RAM kan lage treghet angående disker inkludert ustabilitet. Spesielt med RAR filer og arkiver kan det gå rett i dass. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Defekte ram-brikker kan ødelegge data som skrives til/leses fra harddisker. De kan få maskinen til å stoppe opp (f.eks bluescreen) og skjermbilder kan bli forvrengt. Programkode kan endres slik at progremmer ikke oppfører seg som forventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå