Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett igjennom pc til ps3?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter litt med nettverk hjemme,oppsettet jeg prøver og få til er som følger:Trådløst fra router til PC(fungerer),gbit kabel mellom PC og PS3(fungerer)

Det som nå er problemet er og få internett igjennom pc'n til ps3 igjennom gbit kabelen,er det mulig?noen som kan hjelpe meg?

Router-----Wlan-----PC----gbitkabel(internett?)-------ps3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Router-----Wlan-----PC----gbitkabel(internett?)-------ps3

Hvorfor ikke

Router-----Wlan--------ps3?

Kan jeg sette opp både kablet fra PC og wlan fra router samtidlig til ps3?

Endret av dor123
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å kommunisere mellom WLAN -> LAN via en router, om det er det du spør om.

Nei tenkte mer på om det går ann og bruke både kablet nettverk og trådløst nettverk samtidig fra ps3?

Det som er problemet er at jeg vil gjerne spille av HD material rett fra pc til ps3 igjennom en gbit kabel,men også ha mulighet for internett på ps3.

Lenke til kommentar

Med en router, så vil du jo få både internett og LAN via nettverkskabelen. Ingen grunn til å bruke WLAN om du har muligheter for Gigabit.

Hvis problemet er å få nettverk kablet fra modem til router, så kan du sette opp en virtuell nettverksbro i PC.

Denne vil da gjøre at du kan dele internett og media via PC.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Ja har 2 stk routere men ingen støtter 1000mb det som er problemet :)

Derfor må jeg har kabel direkte fra pc til PS3,men jeg vil i tilegg ha internett på ps3.

Så enten må jeg få internett igjennom dirkete kabelen fra pc'en eller så må jeg sette opp både kablet og trådløst nettverk fra ps3,men vet ikke hvordan jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Du må velge enten trådløst eller kablet i PS3. Har du kabel mellom PS3 og PC, så velger du kabel og setter opp nettverksbro mellom lan og wlan i PC.

Det er en overdrivelse å si at du må ha 1Gbit. Det holder lengre med 100Mbit til streaming av video.

Hvis jeg kjører ps3 media center og innstillinger på lossless så flyr fort hastigheten opp til 300mb/s

Lenke til kommentar

300Mbit?

Ligger på 2-3% på 1080P fra serveren min på 1Gbit noe som tilsier 20-30Mbit/s

Setter jeg på keyint=1:vqscale=1:vqmin=1 /* Lossless Quality, Crazy Bitrate */ i ps3 media senter og kjører MEncoder,så trykker select mens filmen spilles så vises mb/s til høyre i skjermen og den flyr fra 1 mb/s helt opp til rundt 300 mb/s

Lenke til kommentar

Bruker for det meste popcorn hour her,men jeg ligger på rundt 5% og peek opp mot 10% her nå med "Crazy Bitrate */"

Mye bedre kvalitet på bildet popcorn boxen gir synes jeg og funker fint på 100Mbit....ikke at det hjelper deg da..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke i PC om den har 1Gbit på egenskapene til nettverks.

Det holder som regel med 10-15Mbit for å se HD. Selvsagt mulig å få høyere bitrate, men det er ofte rundt 4Mbit for 720p f.eks.

Det at den hopper opp i 'psycohastigheter' er vel bare bufring av data, men ikke nødvendig for at det skal fungere.

Ja pc'en har egenskapene,kjørte fin med opptil 300mb/s med bare kabelen mellom PC og ps3.Men problemene begynte da jeg skulle ha internett i tilleg :) Tror jeg dropper hele greia,kjører alt kablet igjennom routeren med 100mb nettverk og bruker Tsmuxer i ps3 media senter,da kjører HD media fint med 20-30mb som dere nevner :)

Uansett,tusen takk for alle svar :) fint med hyggelige folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...