Gå til innhold

Bruke mediasenter til å dele ut nettverk

Anbefalte innlegg

Heihå!

Planlegger nå å bygge et skikkelig hjemmekinosystem med mediasenter. Problemet er at mediasenteret står noen meter unna den trådløse ruteren fra Lyse som henger på veggen. Jeg har et trådløst nettverkskort som jeg kommer til å montere på mediasenteren. Jeg lurer så på om det er mulig å bruke mediasenteren til å dele ut nettverk til foreksempel hjemmekinoreciever, xbox og TV via kabel når den mottar trådløst fra ruter? Hadde vært veldig greit å slippe å legge en 15 lang internettkabel langs veggen for å forsyne disse komponentene med internett. Eller må jeg ty til en annen løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal altså koble til x-box, tv osv, og dei må ha kabel-nettverk? I tilfelle trur eg denne kan gjere nytten for deg :)

Planen var jo å bruke det trådløse kortet som står i mediasenteren, og bruke det kortet til å dele ut nettverk. eventuelt via ethernetkontakten på hovedkortet? Men vet ikke om det er mulig?

Lenke til kommentar

Det går fint å dele nettverk ved å lage en virtuell bro i mediaserveren. Problemet kommer når du skal ha flere enheter tilkoblet. Du må jo ha en switch eller f.eks den som Bamse87 linket til slik at du får nok tilkoblinger.

En annen sak er om dette blir raskt nok for internett. Du kan ikke regne med mere enn 10-15Mbit over 11g-trådløs.

Switch skal jeg kjøpe, det var jeg klar over. Men hastigheten er vel god nok til Xbox Live, Internettradio på reciever og eventuelt opdateringer til TV? Men å lage virtuell bro, hvordan gjøres dette? Sparer meg for masse kabel dette ja! :) Men hvis jeg finner ut å bruke mediasenteren til DC++ så blir det selvfølgelig over kabel... Men mediasenteren må jo i dette tilfellet stå på hver gang jeg bruker Xboxen foreksempel for å holde internettilkoblingen igang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...