Gå til innhold

Skal bytte bank, trenger tips til den mest gebyrfrie banken.

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkt til å bytte bank. Da ikke bank til å ha lån i eller sparepengene i men bruskpengene...

Jeg banken jeg fant som jeg mener er gebyrfri er Bank2.

Men hva mener de med Manuelle betalingstjenester i nettbank ? Det skal de ha 35,- for.

Hva er VPS ?

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har tatt en titt på Skandiabanken også.

Den ligger på en delt andre plass sammen med Storebrand i min liste for øyeblikket.

Som jeg har forstått det er Skandiabanken og Storebrand gebyrfrie bortsett fra årlig gebyr på 250.- ?

Er jo ikke store beløpet, men hvis man kan få uten så er jo det like greit :)

Hvordan setter man inn penger hos Skandiabanken, bank 2 og Storebrand ?

Har aldri sett filialer av de :(

Jeg tok meg friheten å sjekke profilen din. Der står det at du er 17 år gammel. Postbanken har noe greier som koster ingenting... Du burde se om det er noe for deg.

18 om en uke...

Det hadde du sett hvis du hadde sett på fødselsdatoen :) !

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Se her, ja: https://www.postbanken.no/no/leve/priser/#postbankenleve?WT.ac=produkt_Bli

Poenget mitt med å sjekke alderen din, er at mange banker har "gratis"løsninger for unge. Som du ser er det 100% gratis med nettbank og visa for deg hos postbanken. Det eneste av relativt vanlige tjenester som koster er bruk i utlandet. I tillegg kan du (hvis du kommer til å studere) endre til student-tilbudet dems når du fyller 20. Det er like billig.

I tillegg har alle terra-banker noe som heter spiro. Det er like bra som postbanken sitt, men uten studenttilbudet. ***** sparebank er som oftest terra.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Se her, ja: https://www.postbanken.no/no/leve/priser/#postbankenleve?WT.ac=produkt_Bli

Poenget mitt med å sjekke alderen din, er at mange banker har "gratis"løsninger for unge. Som du ser er det 100% gratis med nettbank og visa for deg hos postbanken. Det eneste av relativt vanlige tjenester som koster er bruk i utlandet. I tillegg kan du (hvis du kommer til å studere) endre til student-tilbudet dems når du fyller 20. Det er like billig.

I tillegg har alle terra-banker noe som heter spiro. Det er like bra som postbanken sitt, men uten studenttilbudet. ***** sparebank er som oftest terra.

Men med postbankkort ungdom, som er det eneste kortet som er gratis hos postbanken kan man vel ikke handle med på nettet ?

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. Det tar det ikke lang tid å ringe å høre om du som 18åring får visa, eller kun visa electron. Jeg tror forresten ingen banker kan gi deg fullt ut visa når du er under 18.

Hos Strømmen sparebank (terra) kunne jeg skaffe meg visa fra jeg fyllte 18. Før det hadde jeg kun visa electron.

Lenke til kommentar

Ja, vet at man kun kan få visa electron når man er under 18 år. Nordea er den eneste banken jeg har funnet som leverer kortet med kortnummer slik at det kan brukes på nettet.

Hvis man skal ha vanlig visa hos postbanken er det gebyrer, hvis jeg har skjønt nettsidene demmes riktig.

Lenke til kommentar

Både postbanken leve og dnbnor total pakkene er så vidt jeg vet gebyrfrie.

Har selv dnbnor total og er fornøyd med det. Det eneste gebyret jeg betaler er valutapåslag på 1.75% i utlandet + muligens et gebyr hvis jeg tar ut i minibank i utlandet.

Ellers så er nettbank, debet og kreditkort gratis.

Lenke til kommentar

Både postbanken leve og dnbnor total pakkene er så vidt jeg vet gebyrfrie.

Har selv dnbnor total og er fornøyd med det. Det eneste gebyret jeg betaler er valutapåslag på 1.75% i utlandet + muligens et gebyr hvis jeg tar ut i minibank i utlandet.

Ellers så er nettbank, debet og kreditkort gratis.

De har gebyr hvis man tar ut fra andre bankers minibank

postbanken leve student har gratis fullverdig visa. Jeg synes du ringer inn og sjekker om du får det med leve ung også.

Skal få gjort det imorgen tror jeg.

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Vi har brukt StadsBygd Sparebank (Terra), men nå har vi byttet bank fordi huslånet vårt ble hos DNBnor, og pakken(e) til DNBnor er temmelig greie.

Tenker da på Total-pakken.

Uansett så finner du ingen bank i Norge som ikke har et eneste gebyr på noe som helst.

Hva skulle holdt banken i live da ?

Lenke til kommentar

postbanken leve student har gratis fullverdig visa. Jeg synes du ringer inn og sjekker om du får det med leve ung også.

Har nå vært i kontakt med postbanken. Man kan ikke få VISA på leve ung konto.

Hvis man skal ha VISA så må man ha leve kontoen og da tilkommer det gebyrer...

Lenke til kommentar

Vi har brukt StadsBygd Sparebank (Terra), men nå har vi byttet bank fordi huslånet vårt ble hos DNBnor, og pakken(e) til DNBnor er temmelig greie.

Tenker da på Total-pakken.

Uansett så finner du ingen bank i Norge som ikke har et eneste gebyr på noe som helst.

Hva skulle holdt banken i live da ?

De har akkurat samme priser som postbanken. Ikke at det er så mye men når man kan få det helt gebyrfritt så er jo ingen ting bedre en det ?

De tjener jo på kredittkort når man handler med betalingsutsettelse og lån...

Men hvordan setter man inn penger på for eksempel bank 2 ?

Lenke til kommentar

Banker tjener ganske fett på at du er kunde, uansett hvor mye gebyrer du tjener.

Hovedinntektskilden er som oftest renter på utlån... Hvilke penger tror du de låner ut? Så lenge folk oppbevarer pengene sine i banken kan banken gjøre hva de vil med dem. Så lenge de kan gi dem tilbake når du vil. I mellomtiden investerer de og leker med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...