Evleos Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg har fått oppført en regning med forfallsdato 29.04 for nettbruk perioden 01.06.2010 t.o.m 19.07.2010. Jeg la ikke merke til regningen før for sent, ettersom Nextgentel plutselig sluttet å sende fakturavarsel over sms... Spørsmålet mitt er; har de lov til å kreve betaling så langt i forveien? Videre er jeg ganske irritert over de, da tjenesten de leverer er ustabil; daglig mister jeg nettforbindelsen, hvilket har pågått i flere måneder... Tips? Edit: Fra Nextgentels avtale: "Kunden betaler for de ytelser Kunden mottar fra NextGenTel. Faste løpende priser faktureres på forskudd, normalt månedlig om ikke annet er avtalt. Første faktura vil således gjelde for perioden inntil utløpet av neste periode som faktureres. Tilleggstjenester kan faktureres både fra NextGenTel og NextGenTels samarbeidspartnere og kan ha egne faktureringsrutiner." Endret 27. mai 2010 av Evleos Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Videre er jeg ganske irritert over de, da tjenesten de leverer er ustabil; daglig mister jeg nettforbindelsen, hvilket har pågått i flere måneder... Tips? Har du snakket med de om det? Gjør det, og gi de en frist på et par uker til å rette opp i problemet. Ordner de ikke opp innen den fristen, så kan du kreve fradrag på regningen eller heve avtalen (og evt. resterende bindingstid). Når det gjelder forskuddsbetaling, vet jeg ikke hvor lang tid i forveien de kan kreve dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå