ThomasBache Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hei! Nå har det seg slik at jeg var ute å handlet scooter her en dag. Jeg fyllte ut salgsmelding med eier, og alt var good to go. Selger leverte salgsmelding, og det er her det rare kommer: Vegvesenet har ikke registrert noen salgsmelding. Tok kontakt med selger, og han gikk med på å skrive ny salgsmelding. Men jeg har lest på nettsiden til statens vegvesen at hvis du skal selge et kjøretøy, må vognkort del 2 leveres inn. Eier har selvfølgelig mistet vognkort. Han sa at det ikke var noe del 2, men bare et som lå under setet, men dette hadde altså forsvunnet. Spørsmålet mitt er altså: er det mulig å omregistrere uten vognkort? Hvis det går, er det bare til og betale omregistrering når vi leverer salgsmeldingen? -Thomas Edit: Ringte til veivesenet idag, å dem sa at det bare var å levere salgsmelding. Men hvordan gjør jeg med omregistreringen? Endret 27. mai 2010 av Korpowski Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Den mopeden står på må melde vognkort del 2 tapt Lenke til kommentar
ThomasBache Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Og etter det? Så leverer vi vognkort del 2 sammen med salgsmeldingen så er alt ok? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det vet jeg ikke, det er ihvertfall sånn du skal få del 2.. Bare opplys hun bak skranken når du/selger leverer inn salgsmeldingen, fortell situasjonen osv så vet nok de råd Lenke til kommentar
ThomasBache Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Ok, takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå