rsagneskar Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei, noen som vil sette opp ett bra kosthold til meg? https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer Ditt daglige kaloriinntak: 2660 kcal Protein: 140 gram Fett: 59 gram Karbohydrater: 392 gram skrev in 70 kg der, men veier 70-73 kg:) Lenke til kommentar
4life Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Proteininntaket ditt ser bra ut, så du trenger egentlig bare å slenge på noen ekstra karbohydrater. Spis gjerne 300-400 g havregryn i tillegg til det du spiser der så skal du se at du går opp i vekt Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg tror ikke han mente at det han har skrevet der er det han får i seg idag, men det han ønsker å få i seg. Og lurer på hvordan kosthold han bør ha, for å få i seg de mengdene? Lenke til kommentar
4life Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg synes det er litt unødvendig å sette opp et detaljert kosthold hvis du vil opp i vekt. MEN, det er viktig å følge noen generelle huskeregler: *Spis 2g proteiner per kilo kroppsvekt (skader ikke å spise mer, men det er unødvendig da kroppen ikke greier å bruke alt) Her er det bra å spise f. eks tunfisk, egg, kjøtt, fisk og melkeprodukter. *Spis mye energirik mat (f. eks havregryn, nøtter, pasta o.l.) *Spis variert (få i deg noen frukter og grønnsaker hver dag, og få i deg essensielle fettsyrer, hvis du ikke klarer å få i deg nok fisk kan du ta omega-3 tilskudd) Det siste punktet er ikke viktig for vektoppgang men er viktig for å opprettholde god helse. Det jeg gjorde i begynnelsen var å bare stappe i meg så mye mat jeg bare klarte. Kan hende du blir litt småkvalm, men etterhvert vil kroppen venne seg til et stort kaloriinntak og du vil øke i vekt som bare faen uten at du tenker over det. Etterhvert som du øker i vekt kan du begynne å tenke på å spise litt mindre, ellers vil du legge på deg unødvendig mye fett som kan være vanskelig å få bort senere. Endret 27. mai 2010 av 4life Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 er 16 år:) det var bare den kalkulatoren som hadde reina ut att jeg skulle ha så mye:) om man spiser så mye, blir man ikkeovervektig da? xD haha i steden for tung av muskler? har prøvd det der RYP programmet, men virker som de trener nesetn bare armer, eller? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hvis du ikke trener i tillegg, så blir du overvektig. Hvis du trener, så blir du ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå