*F* Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! Jeg har i dag lærlingplass på en IT avdeling på en VGS. I løpet av tiden jeg har vert her har jeg jobbet meg opp en hau avspassering, altså, jeg har kanskje blitt igjenn en time lenger her og der, så samlet opp, har skjeldent brukt det med mindre jeg skulle noe spessielt. Har liksom ikke giddet ta ut noe for å sitte hjemme å se på TV. Men, nå har det seg slik at jeg fikk beskjed av min sjef for ca en måned siden om at jeg kunne overføre avspassering til feriedager, ettersom jeg viste at feriedager kan tas ut i penger om dem ikke ble brukt gjorde jeg det. Men etterhvert viser det seg at dette er feil, avdelingsleder sier at man ikke kan konvertere avspassering til ferie. Vel, saken er da at jeg sitter igjenn med sikkert en uke avspassering jeg ikke har brukt. Jeg har dermed fått valget mellom å ikke bruke dem, og la dem gå til spille, eller å bruke dem før jeg slutter, om under en måned til. Vel, nå har det seg slik at jeg ikke vil avspassere noe serlig, jeg har tross alt ekstremt mye fri etter måneden, da har jeg tross alt ingen jobb. Så, det jeg vil er å ta ut avspasseringen i penger, har jeg rett til dette, og om jeg har det, har noen linker til paragrafer som tilsier min rett? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei avspasering kan ikke tas ut i penger, med mindre arbetsgiver tillåter det, og jag tror nok ikke arbetsgiver menade att du kunde ta ferie på avspaseringstiden mer att du kunde ta ut din vecka innan du sluter, så med mindre du lyckas övertala dem om att ta ut det i penger så har du inget krav på det nej Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Ville værtfall prøvd å pratet med dem å fått en ordning når det er slik i ditt tilfelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå