Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Kom hjem fra jobb i dag, skrudde på maskina det vanlige liksom. Så kom det opp beskjed at C: var nesten tom får plass. Jaja tenkte eg, merkelig får slette noe da! Å det gjore eg hele 10 gig! Men etter det merker eg forsatt at det synker på ledig plass 9 gig ledig og så 8 og så 7 osv! Og eg laster ikke ned noe, har ikke oppe noe program eller noe! Eg merket og at prossesoren kjempet mer en vanlig når den bare idlet! 80 prosent står den på og eg gjør jo ikke en drit! Har Norman Antivirus så eg søker gjennom nå, men syns dette var veldig rart! Man kjenner maskinen sin og dette er veldig unormalt! Har aldri opplevd lignende! Eg restarta pcen og eg kom inn i windows så hadde eg 27 gig ledig etter eg lå på 0 rett før restart! Rett å slett 0 bytes ledig! Eg har sett gjennom prosseser som pågår klarer ikke se noe som trekker særlig med kraft! Minne står på 50 prosent å det pleier å ligge på 20 prosent etter restart og idle! Akkurat nå er det andre restart og samme skjer nå og, nå er eg nesten tom for plass på c: og må restarte i gjen. Får det kommer opp melding om at det er lite diskplass og ytelsen kan bli påvirket blablabla. Har windows 7 Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg ville sett etter en gang til hvilke prosesser som bruker mer CPU enn andre (etter at PC-en er helt ferdig med å starte opp), og sammenligne med hvilke som bruker mest minne. Hvis CPU-en bruker rundt 80% vs. <5 (som er vanlig ved idle), og minnet ligger på over det dobbelte av vanlig, må det være en eller annen prosess som skiller seg ut i ressursbruk. Prøv å avslutte den. Prøv å søke i google etter navnet på prosessen som stjeler ressurser, hvis du ikke kjenner den igjen, så kanskje du finner ut hva det er. Edit: Skriveleif. Endret 27. mai 2010 av I.A.G. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Ja har gjort det klarer ikke helt å se noe som ser mistenkelig ut. Men klarer ikke se hva som bruker cpu krefter hvordan kan eg gjøre det?? Noe er det som fyrer opp cpuen får den ligger på 70 til 100 prosent og er 60 grader og den pleier å ligge på 39 på idle! Her er det noe alvorligt gale! Eg har aldri vert borti noe lignende! Greit nok viss det bare var cpu og ram, da kunne eg tenkt det var en virus scan som kjørte i bakrunden eller windows update. Men når eg har 30 gig ledig på c: og på et kvarter så er den tom! og eg gjør ingen ting, laster ikke ned noe! Fatter 0! Endret 27. mai 2010 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det skal være en checkbox litt lengere ned på Taskmanager. På Engelsk så står det [ ] Show Processes from all users Trykk på den. Da får du sett enda flere prosesser. Fungerer ikke det så kan du skrive dette i Command Line: tasklist /V > prosesser.txt Så kan du åpne prosesser.txt i notepad så ser du hvem prosesser som kjører. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 installer f.eks windirstat og se hva det er som tar opp plass/hva det er som vokser http://windirstat.info/ Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Last ned windirstat for å finne ut hva som vokser inni maskinen din. http://windirstat.info/ Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Tusen Takk ! Fant feilen! Nå husker eg ikke hva det stod men det så ut som noen som etterlignet noe i windows men var fake. Får nå står prossesor måleren på 1 og eg gjekk fra og ha 0 bytes ledig til å få en gig. Merket også at når eg avsluttet en process som tok mye cpu så poppet det opp en ny en. Så avsluttet eg den, så gikk måleren ned! Men da har eg sikkert virus eller malware! Fanden og eg som trodde norman skulle ta det meste! Noen som har noen bra Spyware\Malware program som eg kan bruke?? Eg er ganske sikker på at viss eg restarter så kommer dette problemet tilbake, eg har bare utsatt problemet nå. Hmmmm vill fks antivirus programmet finne spywaren\viruset\malwaren viss eg har avsluttet det? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Nå installere eg Spybot - Search & Destroy Og så kjører eg Windows Defender Og så tenkte eg å kjøre standarprogramet mitt norton antivirus Ja vell fikk ikke installere Search and destroy se bilde Endret 27. mai 2010 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Prøv Avast Antivirus for å skanne etter virus (Dette har slått Norman i flere tester jeg har lest, og er gratis.), og AdAware til spyware/adware. Funker for meg i alle fall. Edit: Du kan godt prøve Spybot hvis du allerede har installert det, jeg har ikke prøvd det og kan ikke si om AdAware er bedre... Endret 27. mai 2010 av I.A.G. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jaja, den skal finne det. For Spyware/Antivirus programmet ditt scanner både prosesser og harddisken din. Det skal finnes en fil et sted på harddisken din som gjør dette. Må bare få si at det er et ganske idiotisk virus hvis det bevist fyller opp harddisken din med gibberish... Bare la antivirus programmet ditt søke. Den burde klare det Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Se bilde prøvde å installere search and destroy Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Prøv og rename SpybotSD.exe til noe annet. Feks morsomtprogram.exe Fungerer ikke det prøv og rename mappa itilegg. EDIT: Har du UserAccountControl (UAC) enabled? Isåfall så kan du prøve og høyreklikke på SpybotSD.exe og velge "Kjør som Administrator" Endret 27. mai 2010 av Surmoth Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Ja fikk det til, Search and Destroy fant 4 problemer som den fikset. Kjørte Windows Defender og den er ferdig og sier at pcen kjører som den skal. Eg vett ikke om eg vill restarte får kan tenke meg i verstefall at problemene kommer igjen. Kjører Noman Antivirus en gang så kan eg restarte, bare synd norman tar 100 år! Nå ligger prossesormåleren på 4 prosent! Det var noe anna en 100 prosent! Får håpe dette holder seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå