Khaffner Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Litt ugjennomtenkt tittel, tar gjerne kritikk på det også. Men hva syns dere om bildet? Tatt med Nikon D5000 + Nikon 55-200mm VR Vet ikke hva jeg selv skal synes, var ganske tilfeldig at jeg tok det bildet og tar sjelden abstrakte bilder Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 "Litt ugjennomtenkt tittel, tar gjerne kritikk på det også." -Ja den er for banal. Jeg velger å se på den som en arbeidstittel. "Men hva syns dere om bildet?" -Idéen er god, motivet er enkelt(+) og bildet er bra. Men -Det synes for spinkelt til å stå alene. (Slik det vises nå) Det trenger å stå i en eller annen sammenheng. Sammen med, eller i forhold til noe. Jeg tror det kan fungere veldig godt som en bakgrunn/layout. Eller kanskje i en serie, eller i et uvanlig format, størrelse, collage, eller noe annet som gjør at man ikke tenker på det som "et bilde" i vanlig forstand. Og -Bildet kan gjerne abstraheres mer. (Jeg trenger ikke å lese tittelen for å forstå hva det er.) Lag en kopi, og lek deg i et bilderedigeringsprogram (endre rotasjon, farger, tekstur, metning, ...) "Vet ikke hva jeg selv skal synes, var ganske tilfeldig at jeg tok det bildet og tar sjelden abstrakte bilder" -Det fine med å tenke abstrakt, er at man i større grad "lager bilder" enn "tar bilder". Prosessen med å lage et bilde stopper ikke idet en løfter fingeren fra utløseren. En eller annen form for etterbehandling er viktig for å fremheve uttrykket. Du kunne med fordel laget bildet med større dybdeskarphet (brukt kitobjektivet), for å få alle "stråene" i fokus. Fortsett med å lage bilder av det som faller deg inn. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Artig ide, men jeg er ikke helt enig med gjennomføringen. Først og fremst ville jeg helst sett en litt dypere blåfarge på himmelen. Et polafilter ville nok ordnet det. Dessuten synes jeg at kosten skulle kommet litt lenger opp i bildet. -trygve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå