Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk framlegg om cola, 3-5min, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har Norsk framlegg på mandag som kan være om hva som helst, og det skal vare i 3-5min. Jeg har valgt å ha om cola,og siden jeg har vansker med å få gode karakterer i Norsk så tenkte jeg at jeg kunne spørre om hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis jeg skal lage en powerpoint må den bli laget på skolen, og siden vi har tentamen i morgen får jeg ikke tid til å lage powerpoint. Men kan ingen hjelpe meg å lage et bra oppsett ihvertfall? Sånn at jeg kan øve til tentamen imorgen.

Edit: Er mulig jeg får laget en powerpoint men jeg må ennå ha et bra oppsett siden jeg er utrolig lei av at norsk ligger og trekker på snittet mitt pga. alle treerne jeg får, får jo femmere og seksere i alle andre fag ^^

Endret av turbolax
Lenke til kommentar

Vell, du kan jo starte med å snakke litt om hvordan cola startet som en medisin og utviklet seg til en leskedrikk. Derretter kan du jo drøfte problemstillingen om det noen sinne har vært brukt kokain i cola, før du avslutter med å snakke om cola i dag, og det helsemessige problemet med alt sukkeret og koffein. Tror dette skal holde i massevis til den tiden du nevner. :)

Btw, siden du sier du ikke er noe god i norsk. Burde du ikke ha startet med dette tidligere?

Lenke til kommentar

Btw, siden du sier du ikke er noe god i norsk. Burde du ikke ha startet med dette tidligere?

Tenker du på å starte på framlegge? Jeg burde vell det men siden vi fikk vite om dette på Tirsdag og har tentamen imorgen har all tiden min gått til øving på tentamen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Takk for ingenting :)

Vel, du har fått svar her.

Hvorfor lagde du ikke powerpointen på skolen på fredag? Og hvorfor får dere ikke lage powerpoint hjemme?

On-Topic:

Ta med deg en Cola flaske og forklar innholdet i den, deretter kan du si noe om livsstilssykdommer som følger av for mye sukker (hinte til cola).

Tilslutt kan du dra frem en konklusjon om det er greit.

Lenke til kommentar

Vel, du har fått svar her.

Hvorfor lagde du ikke powerpointen på skolen på fredag? Og hvorfor får dere ikke lage powerpoint hjemme?

Vi hadde tentamen på fredag... Veldig komplisert og forklare men det går ikke ^^

Lenke til kommentar

Takk for ingenting? Jeg har faktisk lagt fram et helt oppsett for deg hvis du bare leser innlegget mitt nøye. Forventer du at noen skal skrive fremlegget ditt for deg eller?

+1

@Turbolax du kan nok ikke forvente at andre skal gjøre dine lekser, oppgaver. Du er dårlig i norsk, så får du selv jobbe med det og forbedre det. Gjør du ikke noe får du ikke noe ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Turbolax du kan nok ikke forvente at andre skal gjøre dine lekser, oppgaver. Du er dårlig i norsk, så får du selv jobbe med det og forbedre det. Gjør du ikke noe får du ikke noe ut av det.

Fikk faktisk noe ut av det men måtte spørre en kompis om hjelp, jeg trengte bare et bra oppsett noe etter min mening jeg ikke fikk, tok kompisen min 2sek å lage et oppsett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Stusset litt over den ene kilden din:

Stoppterrorkrigen.dk ?

Ellers fin powerpoint, kunne gjerne hatt med sammenhengen til livsstilssykdommer :)

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Vis jeg skal lage en powerpoint må den bli laget på skolen, og siden vi har tentamen i morgen får jeg ikke tid til å lage powerpoint. Men kan ingen hjelpe meg å lage et bra oppsett ihvertfall? Sånn at jeg kan øve til tentamen imorgen.

Edit: Er mulig jeg får laget en powerpoint men jeg må ennå ha et bra oppsett siden jeg er utrolig lei av at norsk ligger og trekker på snittet mitt pga. alle treerne jeg får, får jo femmere og seksere i alle andre fag ^^

Hei skryteper, om du virkelig har 5-ere og 6-ere i alle andre fag så har du ingenting å bekymre deg over. Vil tippe at den beste skolen i ditt distrikt krever noe sånt som 4 i snitt.

Noen vil nok stusse over det, men la meg minne dere på at snittet på eksamensbesvarelser for eksempel ligger under 3. Er som oftest alt fra 10-50% som stryker på en eksamen, avhengig av hvilket fag det er. De færreste stryker i norsk.

Du fremstår som veldig uhøflig og frekk når du spør om hjelp, for å så kritisere den hjelp du får. Du forventer virkelig at noen skal fore deg med teskje. Om denne kompisen din var så bra hjelp, så burde du kanskje kontaktet han i første omgang - og holdt oss utenfor.

Endret av warneck
Lenke til kommentar

Du fremstår som veldig uhøflig og frekk når du spør om hjelp, for å så kritisere den hjelp du får. Du forventer virkelig at noen skal fore deg med teskje. Om denne kompisen din var så bra hjelp, så burde du kanskje kontaktet han i første omgang - og holdt oss utenfor.

Jeg beklager virkelig har det veldig tøft for tiden så blir fort sint og slikt når ting ikke går som planlagt så jeg er lei meg vis dere følte at jeg var uhøflig, grunnen til at jeg er så opptatt av karakterer er pga. mamma og pappa er veldig å skal pushe meg og mener at ingenting er viktigere enn skolen atm og sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...