Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre meed e-ticket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du skal gjøre kommer ann på flyselskap, les informasjonen du har fått.

Du kan antagelig sjekke inn online 24, 48 timer eller mere før avgang. Noen lar deg ikke sjekke inn online om du skal sjekke inn bagasje og noen tar store gebyrer om du ikke har sjekket inn online og har med boardingkort du har printet ut.

Har du skrevet ut boardingkort, har med pass og har kun håndbagasje kan du gå rett til gaten. Er du usikker er det alltid noen ved innsjekking som du kan spørre.

Lenke til kommentar

Hva du skal gjøre kommer ann på flyselskap, les informasjonen du har fått.

Du kan antagelig sjekke inn online 24, 48 timer eller mere før avgang. Noen lar deg ikke sjekke inn online om du skal sjekke inn bagasje og noen tar store gebyrer om du ikke har sjekket inn online og har med boardingkort du har printet ut.

Har du skrevet ut boardingkort, har med pass og har kun håndbagasje kan du gå rett til gaten. Er du usikker er det alltid noen ved innsjekking som du kan spørre.

ehm.. det står: Du reiser med ELEKTRONISK BILLETT.

Ta med dette dokumentet sammen med ditt gyldige pass på reisen. Kontroller alltid at alle opplysninger stemmer med din bestilling. Kontakt Travelstart omgående om det er noe som er feil. Det er viktig at du kontrollerer at e-post fra oss ikke blir stoppet i spamfilteret på mailen din, da alle kommunikasjon fra oss skjer via e-post.

Lenke til kommentar

Det har blitt ganske kult etterhvert - jeg får stort sett aldri billetter lenger og jeg bare møter opp på flyplassen og viser passet mitt og så får jeg boarding kort. Til å begynne med pleide jeg å skrive ut alle papirene som viste hvor jeg skulle men jeg fikk stort sett aldri brukt for det uansett. Nå legger jeg inn turene på tripit.com så kan jeg se reiseruten på min iPhone :-)

Lenke til kommentar

Jeg får ofte bruk for utskrevne papirer. Om man har sjekket inn online bruker man det for å gå rett til gaten uten å stå i innsjekkingskø, endel hoteller vil se eller til og med beholde en utgave av bookingsbekreftelsen og de er tilgjengelig når telefonen er avslått. Det hender også at de ikke finner min bestilling og da er det bedre at de viser forvirrede kolleger en utskrift av min reservasjon enn at jeg gir dem telefonen hvor bestillingen forsvinner når de kommer borti noe eller når screensaver kommer på.

Lenke til kommentar

"Ta med den elektroniske billetten"

Det betyr i realiteten at en tar med kortet en har betalt med.

En utskrift er og blir en papirbillett.

Skal jeg til utlandet har jeg alltid med en utskrift "just in case".

Reiser jeg innenlands pleier jeg stole på kredittkortet.

Sam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...