Gå til innhold

Hva kan jeg få for denne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal selge min bærbare pc til et familiemedlem. Hvor mye kan jeg kreve for denne.

 

IBM Thinkpad T23

1200 MHz Pentium 3 M

60 GB harddisk

768 Mb ram

14" Skjerm 1400*1050

Trådløst nettverkskort

DVD/CDRW

Win XP Pro

 

litt over 1. år gammel

det var jo en fullrustet bærbar.... men ca 20k må den vell være verdt..

Lenke til kommentar
Skal selge min bærbare pc til et familiemedlem. Hvor mye kan jeg kreve for denne.

 

IBM Thinkpad T23

1200 MHz Pentium 3 M

60 GB harddisk

768 Mb ram

14" Skjerm 1400*1050

Trådløst nettverkskort

DVD/CDRW

Win XP Pro

 

litt over 1. år gammel

det var jo en fullrustet bærbar.... men ca 20k må den vell være verdt..

20.000? er du gal? Vet du hva du får kjøpt for 20.000 i disse dager?

Lenke til kommentar
Komplett har på tilbud denne uken en maskin som er bedre enn denne til 11000,-

 

Samtidig må du trekke fra en del da den er brukt. Ca 7000-8000,- kroner vil jeg si den har verd. Stor disk trekker opp, mens Sdram trekker ned. (eller 133Mhz So-dimm som det sikkert er)

 

Det kommer an hva du legger i "bedre". Tviler på at Fuijitsuen på Komplett har samme kvalitet, men uansett så har maskinen plenty med HD plass, RAM, trådløst nettverk, bra skjerm(SXGA, mot XGA på de fleste billige 14" i dag) og vel sikkert et Radeon 7500 kort?. Tipper han ga rundt 25k for den ny for ett år siden(kjøpte min på samme tid, men ikke IBM), 15k for en slik er en rettferdig pris, antatt at maskinen er like helt(ikke skade på skjerm etc). En P3 1.2GHz yter vel omtrent like bra som en 1.6GHz P4, men det er mindre viktig på bærbare etter min mening.

Lenke til kommentar

Uvesentlig om den kostet 60k eller 10k for et år siden. Det gjør den ikke noe mere verdt nå :lol:

Jeg spiser gjerne maskinen jeg sitter foran nå hvis noen kommer med et godt argument for at nyprisen teller inn for hva den skal selges for brukt. Det er NÅPRIS som teller, ikke hva den kostet da han kjøpte den.

 

SDRAM og 1,2ghz rocker ikke, for å si det sånn. Man må også huske på at et bærbart databatteri slites MYE på et år og er nok utskiftningsklart.

 

8k holder i massevis.

Lenke til kommentar

Det menes vel ikke at nyprisen har så veldig mye å si, men det er forskjell på merke... En IBM maskin av den typen er en ettertraktet vare og er kanskje en av de beste maskinene man får hva angår kvalitet og gjennomtenkte løsninger.. Det teller mye!

 

Uansett, kan noen forklare meg hvorfor denne maskinen skulle yte like bra som en P4 1,6?? Det tror jeg ikke så mye på..

Lenke til kommentar
Uvesentlig om den kostet 60k eller 10k for et år siden. Det gjør den ikke noe mere verdt nå :lol:

Jeg spiser gjerne maskinen jeg sitter foran nå hvis noen kommer med et godt argument for at nyprisen teller inn for hva den skal selges for brukt. Det er NÅPRIS som teller, ikke hva den kostet da han kjøpte den.

 

SDRAM og 1,2ghz rocker ikke, for å si det sånn. Man må også huske på at et bærbart databatteri slites MYE på et år og er nok utskiftningsklart.

 

8k holder i massevis.

 

 

Poenget mitt var at førprisen antyder noe om kvaliteten på maskinen utover de konkrete tekniske data som prosessorhastighet. Foreksempel vekt, brukervennlighet, slitestyrke og generelt inntrykk. Image kan også være en faktor på denne type maskiner. Men faktorene du peker på medfører selvfølgelig at prisen må godt ned fra nyprisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...