Gå til innhold

Inntakskrav Karaktersnitt mastergrad

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt rundt siste halvtimen nå for å finne ut hva karaktersnittet for å komme inn på forskjellige mastergradsstudier er. Og da mener jeg den 2årige delen altså bare mastergraden, ved feks NTNU, og ikke alle 5åra, for da kunne jeg bare sjekket samordnaopptak.no Går nå på ingeniør bachelorgrad på HiG og det er da karakterene derfra og liknende ikke fra videregående jeg vil vite snittet for å komme inn på studiene. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er typisk krav om C i snitt på bachelorgraden (muligens kun relevante fag), men så skal du konkurrere om opptak i tillegg. Noen mastergrader er veldig populære (f. eks. master i rådgivning og master i nevrovitenskap her ved NTNU), mens andre ikke er så populære og dermed tar opp alle med C i snitt som søker. Anbefaler å sende mail til instituttet/fakultetet som er ansvarlig for graden og spørre.

Lenke til kommentar

takk, visste ikke om kravet om C, men ja det var nok konkurransen om opptaket jeg mente, slik som i siden jeg linket. Skjønner at det går an å ringe instituttet og spørre, men jeg tenkte at hvis det var en side lik den for samordna opptak, som var for alle universitet/høyskoler som hadde den studieretningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...