Tenklitt Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Den typiske fremstillingen av helvete i dag, er for mange at sjelen skal pines til evig tid i helvete, ildsjøen. Er det bokstavelig, samme type pine som du og jeg ville følt om vi ble kastet i en brann, der kroppen ikke brant opp, men man kjente smerten? Det står flere steder i bibelen at helvete er en ild Åpenbaringen 20,15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. Matteus 18,9 Og om øyet ditt lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! Det er bedre for deg å gå enøyd inn til livet enn å ha begge øyne og kastes i helvetes ild. Lenke til kommentar
Mr_Pickels Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Så vidt jeg vet er de to mest vanlige meninger om helvete: 1. En plass der man blir pint i all evighet. 2. Et evighet i etterlivet uten gud. (Blir vel noe ala. limbo det da) Lenke til kommentar
Hannis Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg tror det typ er et sted der "djevelen" herjer istedet for Gud. Hvem djevelen er kan man fundere mye på. I Bibelen står det at det er den falne engelen Lucifer, men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror at når du dør så blir sjelen din "lagret" og tatt opp igjen på dommedag. Denne lagringstiden tror jeg ikke vi føler, tiden mener jeg. Akkurat som et knips - så er det på dommedag. Som det står i trosbekjennelsen: "skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde." På dommedag skal de som tror få komme inn i Himmelen/bli Guds barn/jeg vet ikke, og de som "benekter fakta" (hehe) skal bli sendt til Lucifer og få pines der og ikke ha Guds gunst. Det som er litt skjevt her er at Gud bare gir fra seg de som ikke tror på han til hans bitre fiende uten videre. Eller ikke uten videre heller, han gjør jo alt han kan for at de skal tro. "Jeus elsker alle barna".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå