kloningen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg så en idiot av en fører for en stund siden. kjørte trimme scooter h*n. kjørte først forbi meg på min scooter og bilen forran meg begynte å blinke til venstre. tror du ikke scooterføreren prøvde å kjøre forbi bilen på venstresiden. hadde det ikke vært for at bilen bråbremset hadde personen vært på sykehuset Er det bare meg elller kjører de som trimmer mopedene/scooterne sine over fartsgrensa fordi motorn klarer det? Jeg prøver å holde meg fornuftig, men hender jeg bare må ha det lille gledes-ruset ved å kjøre fort.. Kjører aldri fort igjennom tettbygde strøk. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 det går jo an og slippe biler forbi.. og være glad du kan kjøre i 45kmt isteden for og gå i 3kmt !!! Hadde det bare vært så enkelt som å bare slippe forbi hadde det vært fantastisk, flott og dandy. Problemet er at bilistene er så utålmodig at de forbikjører helt tett innpå mopeden på steder hvor det strengt tatt er livsfarlig å gjøre dette, og dermed presser oss ut av veien. Det nytter ikke å tenke at man bare kan "slippe dem forbi" heller, fordi de er så utålmodig at de ikke engang kan vente de 10 sekundene det tar for mopedisten å finne et egnet sted å kjøre ut og slippe forbi. anderledes enn i roma de har byer og lange lande veier der og. Men på disse kanter er moped mest brukt som et bykjøretøy. Ikke rånekjøretøy på landsbygda slik som her. Det skjer nok også at folk kjører moped på landeveier der men det er sjeldnere. igjen en moped som er konstruert for mer enn 45kmt burde ikke kjøre i mer enn 45kmt. ( det finnes flere deler en de som blir plombert ned.. ) ( dekkene, rammen , forgasser, kjølings flatene, kjede,)(er for trøt til og skrive mer no ) Hvor mange ganger må vi andre gjenta at disse mopedene er bygd for å kjøre i langt over 45 km/t? De er lagd for å selges i USA, Asia og andre steder hvor man lovlig kan kjøre så fort man bare greier på moped (så lenge man holder fartsgrensen selvsagt). Så blir disse mopedene trimmet ned til 45 for å kunne selges i EU også. Det er nøyaktig samme moped, bare at de har trimmet ned mopeden som er beregnet for å kjøre i 80 og vel så det. Trimming behøver ikke handle om å få mopeden til å kjøre fortere enn det den er beregnet for, men om å få den til å kjøre slik den var lagd for å kjøre. Ellers ser jeg fortsatt problemet med å slippe ut ungdom med minimal undervisning i 80 km/t på moped, så mitt standpunkt er fortsatt at lettmotorsykkel-lappen burde vært gjort lettere og billigere for ungdom å ta (uten å redusere kvaliteten på undervisningen) slik at de har et alternativ til moped. dere kan si det så mange ganger dere vill... men jeg har skrudd og lest utaljige bøker om motorer. konstruksjon på motor kjøre tøy. det er hobien min ( ikke og skru og trimme) men og studere og lære.. en moped har så mye mer en de " plomberte delene " dere snakker om !.. ta dekkene som nevnt før: vis de ikke er laget for 80 kmt. vil sirkuler kraften presse luften ut av dette dekket i 80.. eller trykket vil bli så høyt at ventilen sier bye bye. og det er vel rimelig kjedelig at kan skje i 80... ( da ligger du i asfalten) men selvfølgelig vis du har lyst og bytte ut alle delene slik at moped er bygt for 80 go nuts. men da er du oppi prisen på en lett-sykkel Ingen moped-produsenter IDAG bygger sykler lagd for 45 km/t.. De produserer dem uplombert til å gå 80 eller mer. JA scootere også. Derbi sine motorer har jo tilogmed clutch og veiv lagd for 80ccm.. kom gjerne med bevis alle sier at mopedene er bygget for mer enn 80 det er igjen flere deler en clutch og veiv. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Er det ikke bevis nok å vite at de produseres til å gå i rundt 80km/t, men blir plombert ned når de skal inn i enkelte land? MEN for å virkelig backe opp dette, så skal jeg ta kontakt med Rieju, kjent spansk mopedprodusent. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva med en poll elns. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Er det ikke bevis nok å vite at de produseres til å gå i rundt 80km/t, men blir plombert ned når de skal inn i enkelte land? MEN for å virkelig backe opp dette, så skal jeg ta kontakt med Rieju, kjent spansk mopedprodusent. du vet ingen ting før du kan bevise det da er det bare en påstand Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Din påstand om at samtlige mopper i hele landet er beregnet på 45, og at dekk for 30 km/t er utbredt, er OGSÅ bare en påstand. En påstand du ikke engang har belegg for. Om du tester mopeden selv, i høyere hastigheter enn 45, så merker du fort hva den er bygget for. Om delene er typegodkjent for 45 eller 80, er egentlig irrelevant for hva de faktisk TÅLER. Jeg siterer Gene Kranz fra bakkekontrollen til Apollo 13: I don't care about what anything was DESIGNED to do, I care about what it CAN do. Mopeddelene er åpenbart både designet for, og i stand til høyere hastigheter enn 45. Men muligens ikke godkjent for mer i visse land. Dette er i så fall kun en formalitet, for hvis produsenten hadde betalt ekstra for å teste delene for strengere krav, hadde delene bestått da også. Så hvis du tester moppen, og den er vinglete over 45 km/t, da bør ikke denne moppen kjøre fortere. Jeg kommer f.eks. ikke til å trimme den 53 år gamle Tempo-mopeden min. Du har helt rett i at den burde kjøre i 45. En Aprilia, derimot. Det sier seg selv, at hvis Tempo tåler 45, så tåler en femti år nyere KVALITETSMOPED med moderne teknologi og design, ganske mye mer. Endret 8. juli 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Yeps, og er nok ganske få dekk på disse størrelser idag som ikke er lagd for høyere enn 45km/t. Er ikke mopedprodusentene som lager dekkene, men andre produsenter. Du ser også på rammeverket på 50cc at DETTE tåler en trøkk.. la meg slå til med et supereksempel av en 50cc; Den dagen den sykkelen ikke tåler mer enn 80km/t, skal jeg personlig kaste sykkelen min i søppelkassa. Men som nevnt her, en gammel veteran som tempo ble aldri designet for mer enn rundt 50km/t, så er vel lite anbefalt å trimme de. Og som han sa, du kjenner når en sykkel ikke tåler farten du utsetter den for Endret 8. juli 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
livingman Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) igjen ingen av dere beviser noe.. og det at den har "racin kåpe" øker ikke hastigheten... det er akkurat som blondinen som ville male bilen gul pga da gikk den fortere :roll: livingman Endret 9. juli 2010 av livingman Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Åh herregud... Var et eksempel. og ser du rammen på det bildet? ganske mange cm tykk den der, bruker samme ramme i 125cc'en. Og når sa jeg at racing kåper ga høyere hastighet?? Jeg prøvde å vise deg at dagens sykler, er lagd med skikkelig kvalitet. Du driter deg bare ut. du må legge fra deg kunnskap som er 40 år gammel, og ikke være så trangsynt å tro at alt sammen er som en gammel Tempo corvette du har ikke annet enn latterlige påstander selv, og jeg kjenner sykkelen min ut og inn jeg. Endret 8. juli 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Med din holdning holder du ikke lenge unna kasjotten, hils David Toska og lommemannen fra meg! Ikke for å gå til person-angrep, men har ikke hørt så mye piss siden jeg sov under pissoaret på Oslo S!!! For det første kan dette møkka-eksempelet skje med hvem som helst bil/moped 45/100 km/t. Hvorfor dikter du opp slike tulle-situasjoner? Hjelper ikke med sånne eksempler når de er så langt fra virkeligheten som du er fra å miste jomfrudommen. Hvorfor driver du med sinnsyke personangrep? Hadde vært fint om denne diskusjonen holdt et OK seriøsitetsnivå. Ta dekkene som nevnt før: vis de ikke er laget for 80 kmt. vil sirkuler kraften presse luften ut av dette dekket i 80.. eller trykket vil bli så høyt at ventilen sier bye bye. og det er vel På mopdenen min står det at dekkene tåler 120km/t. Tviler på at noen dekk bare tåler 45km/t. De fleste mopeder går jo 55km/t++ orginalt, vet om flere som går i 70km/t, men det er jo ikke lov. Endret 8. juli 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvorfor driver du med sinnsyke personangrep? Hadde vært fint om denne diskusjonen holdt et OK seriøsitetsnivå. Må hazle man! Jai komma heim til dai, jeg hazle dit hoooos! Jai hazle din tv! Ta humoren i det Vet det kan virke fornærmende, men meg + trøtt + slike uttalelser = kreativ shit out'tta my minde Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Med din holdning holder du ikke lenge unna kasjotten, hils David Toska og lommemannen fra meg! Ikke for å gå til person-angrep, men har ikke hørt så mye piss siden jeg sov under pissoaret på Oslo S!!! For det første kan dette møkka-eksempelet skje med hvem som helst bil/moped 45/100 km/t. Hvorfor dikter du opp slike tulle-situasjoner? Hjelper ikke med sånne eksempler når de er så langt fra virkeligheten som du er fra å miste jomfrudommen. Hvorfor driver du med sinnsyke personangrep? Hadde vært fint om denne diskusjonen holdt et OK seriøsitetsnivå. Ta dekkene som nevnt før: vis de ikke er laget for 80 kmt. vil sirkuler kraften presse luften ut av dette dekket i 80.. eller trykket vil bli så høyt at ventilen sier bye bye. og det er vel På mopdenen min står det at dekkene tåler 120km/t. Tviler på at noen dekk bare tåler 45km/t. De fleste mopeder går jo 55km/t++ orginalt, vet om flere som går i 70km/t, men det er jo ikke lov. Kan du nevne noen mopeder som har disse hastighetene orginalt? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Min Rieju RR sport 06 gjorde 60 HELT ny. (broren min som kjøpte hos forhandler) Endret 9. juli 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
livingman Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Åh herregud... Var et eksempel. og ser du rammen på det bildet? ganske mange cm tykk den der, bruker samme ramme i 125cc'en. Og når sa jeg at racing kåper ga høyere hastighet?? Jeg prøvde å vise deg at dagens sykler, er lagd med skikkelig kvalitet. Du driter deg bare ut. du må legge fra deg kunnskap som er 40 år gammel, og ikke være så trangsynt å tro at alt sammen er som en gammel Tempo corvette du har ikke annet enn latterlige påstander selv, og jeg kjenner sykkelen min ut og inn jeg. HAHAHAHAHAHAHA har du hørt om legering du ? tykkelsen har faktisk ikke så jevla mye med hvor mye stållet tåler (http://no.wikipedia.org/wiki/Legering) kunnskapen min er slettens ikke 40 år gammal. kom med påstandene mine som er latterlige da ? ( jeg utfordrer deg ) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Huff, lag egen tråd gidder ikke bruke denne mer som du sa. Og vi har helt klart forskjellige meninger, og begge må ha KNALLHARDE bevis for å overtale andre, noe ingen av oss har. så, legger den død her. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Skal jeg kjøre i lovlig (~45km/t) og/eller i storby velger jeg Scooter. Skal jeg først kjøre ulovlig og gjerne i mindre befolkede området er moped valget. Jeg mener at den lovlige hastigheten burde være 60km/t på moped/scooter. Kjører du ikke fortere enn 45km/t vil du være til hinder på de fleste veier. Hadde i mine yngre dager en Suzuki DR 50 Big -92 med 2,5hk som gjorde 60km/t umodifisert. Kunne følge trafikken på de fleste veiene her i Ålesund. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Peugeot Speedfight scooter klarer glatt 70 km/t uten noen som helst modifikasjon, annet enn at du pirker ut plomba. Og den er laget slik at den er lett å pirke ut. Bare stikk inn en skrutrekker og vipp den fram ogtilbake til punktsveisen knekker. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Min Rieju RR sport 06 gjorde 60 HELT ny. (broren min som kjøpte hos forhandler) Ikke plombert. Målt med gps? Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Min Rieju RR sport 06 gjorde 60 HELT ny. (broren min som kjøpte hos forhandler) Ikke plombert. Målt med gps? Nja, ikke vært for sikker på det, du. Derbi'en min klarer 55 på flata, og 60 om den får 1 grad helling nedover Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Min går i 95 på flata med det stusseligste effektanlegget som finnes.. Så den er nesten original. Endret 9. juli 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg