Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor inni helsike ville fabrikken bruke mer penger på en sykkel som bare skal opp i 45kmt ? kapitalismen funker ikke slik :cool:

 

og det med forbi kjøringene er ikke mopeden sin feil... det er den hjerne døde fyren bak ratet i bilen bak mopeden som ikke kan vente til han har en trygg forbi kjøring :)

 

 

 

 

Du har ikke kjørt mange mopeder, hvis du tror at samtlige er bygget for max 45.

Det finnes et marked for kvalitet, såvel som billigmerker. Ikke alle kjøper den billigste.

 

Hvis kapitalisme virker slik som du påstår, hadde ingen kjøpt Mercedes, når en Renault Clio er god nok.

 

Som sagt, så vet mopedfabrikken godt at de fleste kjøperne er ute etter noe de kan trimme. Dessuten er det noe som kalles masseproduksjon. Det er ofte billigere å masseprodusere motorsykkeldeler, og så plombe motorene, enn å produsere to serier med litt forskjellige deler.

 

Og jo, -Det er mopedføreren sin feil at han ikke har fått ut fingeren og trimmet den.

Eventuellt kjøpe en lett MC om han er for "moralsk" til å bryte loven og trimme mopeden.

 

Han plikter uansett å slippe frem bakenforliggende biler ved hver anledning.

 

Uansett hvem sin feil det er når forbikjøringen resulterer i dødsfall, er du vel enig i at det er bedre å UNNGÅ nevnte dødsfall?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

jeg er klar over at mange deler blir plombert ned til riktig effekt..

men det er ikke alle deller som blir det.. dermed er ikke sykkelen konstruet for høyere fart..

 

det med og kjøpe en merce er vel pga status eller kansje det bare er smak og behag . hvem vet ?

 

du oppfordrer altså til lov-brudd " få fingeren ut og trimmet den " :dontgetit:

 

og igjen NEI det er bilen som kjører forbi som har ansvaret får og sørge for at det er trygt... ( iværtfall det sunnfornuft og sjofør læreren min sier :) )

Lenke til kommentar

Selvsagt er det bakenforkjørende sitt ansvar å kjøre forbi trygt.

Jeg mente ikke å si noe som kunne tolkes i noen annen retning.

 

Men skyldsspørsmålet hjelper ikke mopedisten når han ligger på sykehus.

 

Det er mye bedre å ikke legge opp til å bli forbikjørt hele tiden.

 

Når man vet hvor stressede mange bilister blir, må man ikke bli overrasket over at enkelte forbikjøringer er farlige.

Jeg forsvarer ikke farlige forbikjøringer, men prøver å FORKLARE at de skjer allikavel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

ja forbi kjøringer skjer.. men det er ikke moped sin feil..

 

folk blir skutt men våpen selges fremdeles.

folk blir knivstukket men alikavel kan du få kjøpt kniver på kiwi..

 

kansje at det ikke var din feil at du knakk en arm. men er mopeden utrimmet får du vell litt erstatning ville jeg tru.. er den trimmet kan du drite i og få noe + du får saftig bot .. da står du der uten penger til og fikse deg selv eller sykkelen din..

 

og forbi kjøringer er ikke den eneste ulykken som kan sje på en moped (trimmet eller ei, og skade omfang øker jekligt med fart ! + når sykkelen ikke er konstruert for fart øker sjangen for ullyker yttligere ! og de fleste som trimmer mopeden sin bruker ikke skikelige klær. ( iværtfall i bergen ) dermed øker skaden ytterligere.)

 

trimming er kun for og tilfredstille sin egen stolthet...

Lenke til kommentar

Trimming er for å komme frem samme dag som du reiser, samt å unngå alle de farlige forbikjøringene.

Det handler ikke om stolthet, kulhet, eller kameratenes gruppepress.

45 er simpelthen så tregt at det er latterlig, når man snakker om norske veier, og ikke trange bygater i Roma.

I slike gater kjører ALLE, også bilene, under 45.

 

Som sagt driter jeg i ansvar for ulykker. Jeg foretrekker uplombert moped for å UNNGÅ ulykker.

 

 

Mange av mopedene er, som jeg har sagt flere ganger, konstruert for å kjøre vesentlig fortere enn 45 km/t.

Hvis du er så livredd for å kjøre fortere enn 45, foreslår jeg at du holder deg til den "trygge" mopeden din, og aldri tar sertifikat for livsfarlige motorsykler og biler.

 

At fart er farlig gjelder kun hvis du er alene på veien. Når det er trafikk på veien, er det somling som dreper.

Husk, at alle andre har fart.

 

Hvis dødsulykken ikke var din feil, kan du feire det med øl i Himmelen/Dødsrike/Helvete, avhengig av hva du tror på.

JEG foretrekker at dødsulykken aldri inntreffer.

Du er IKKE ALENE på veien. Det finnes masse svarte BMWer bak deg.

Selv en Mazda-eier kan bli utålmodig bak en utrimma moped.

 

Selvsagt kan en mopedist med trim kjøre så fort at han havner i grøfta.

Men her tror jeg du forutsetter at alle som trimmer, kjører toppfart hele tiden.

Men du er ikke NØDT til å kjøre i 70, bare fordi du kan.

Man må forutsette at mopedisten kjører etter de fartsgrensene som står på trafikkskiltene, på lik linje med andre motorsykler.

Jeg gjør det.

 

Kræsjer du en trimmet moped i 70 km/t i en femtisone, har det ingenting med trimming å gjøre. Selv mopedister vet hva en fartsgrense er, og hvordan man følger dem.

Altså førerfeil.

 

 

 

PS. Både jeg og Gavekort har presisert at mange mopedister ofte bruker skikkelige MC-klær.

Husk også at mange på skikkelig motorsykkel IKKE gjør det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig med ungdommer som kommer i full MC-drakt og tuter avgårde i lettsykkelen sin. Samme gjelder rusing! laugh.gif

 

Er du helt stokk dum i hodet?

MANGE lettsykler går over 150km/t, og som motorsykkel førere gjør, så er det også VELDIG smart å ha på mc drakt om du vil overleve asfalt i 150km/t

Moped BURDE flere kjøre med mer klær, men jeg er ikke noe flink til det selv.

Lenke til kommentar

ja forbi kjøringer skjer.. men det er ikke moped sin feil..

 

folk blir skutt men våpen selges fremdeles.

folk blir knivstukket men alikavel kan du få kjøpt kniver på kiwi..

 

kansje at det ikke var din feil at du knakk en arm. men er mopeden utrimmet får du vell litt erstatning ville jeg tru.. er den trimmet kan du drite i og få noe + du får saftig bot .. da står du der uten penger til og fikse deg selv eller sykkelen din..

 

og forbi kjøringer er ikke den eneste ulykken som kan sje på en moped (trimmet eller ei, og skade omfang øker jekligt med fart ! + når sykkelen ikke er konstruert for fart øker sjangen for ullyker yttligere ! og de fleste som trimmer mopeden sin bruker ikke skikelige klær. ( iværtfall i bergen ) dermed øker skaden ytterligere.)

 

trimming er kun for og tilfredstille sin egen stolthet...

 

Alle (nyere ihvertfall, ikke gamle tempoer) er bygget for 80-100km/t, men blir nedplombert til tusen når de skal inn i EU land osv.

 

Er så lett å si at man får saftig bot, når dere ikke vet hvordan denne botgivingen foregår. Politi kan ikke komme opp til mopeden din og gi deg bot på 4200 fordi han "ser" at det er trim.

Det skal være skriftlig av statens vegvesen at delene på sykkelen ikke er lovlige i norge, eller at det gir øking av effekt. Politi kan gi deg fartsbøter, for all del, men ikke trimbot uten videre skriftlige bevis fra vegvesenet.

Politiet gir deg da en mangellapp på det han påstår er trim, og du får en tidsfrist på et par uker på å ha sykkelen på visning hos vegvesenet. innen da har du satt på alt orginalt så den går som en dass med to hjul igjen. OM den ikke blir godkjent pga kanskje et drev feil, eller bittelitt for høy hastighet på tralla, så gir de deg en sjangse til blablabla

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting: Når politiet møter opp på skolen for å "ta" alle som skal kjøre hjem på trimmet moped, er det ikke da bare å gå FORBI mopeden sin, og ta bussen hjem?

Du trenger jo ikke å gå bort til mopeden din i politiets påsyn. Den står trygt til neste dag.

 

Har forresten en fetter som fikk mopeden sjekket på tralla. Den var god for 49 km/t.

 

Det er tragisk at politiet henger seg opp i 4 km.

(husker ikke resultatet, annet enn at politiet brukte en del tid på å komme frem til en avgjørelse...)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kan du ikke da snu, og parkere på nærmeste kjøpesenter?

 

Høres ganske tvilsomt ut at de skal stå der og tvinge deg til å fremvise moppen så du kommer for sent på skolen...

Politimennene forstår, eller burde forstå, at ungdom som ankommer en skole tidlig om morgenen, har en skoletime å rekke...

 

Kan du ikke bare låse den, og løpe til klasserommet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting: Når politiet møter opp på skolen for å "ta" alle som skal kjøre hjem på trimmet moped, er det ikke da bare å gå FORBI mopeden sin, og ta bussen hjem?

Du trenger jo ikke å gå bort til mopeden din i politiets påsyn. Den står trygt til neste dag.

 

Morn du! Mopeden har skilter den også, på lik linje med biler.

Lenke til kommentar

Ja, og?

Er det lurt å parkere moppen, bøye skiltet, og deretter starte den og kjøre, når du er på flukt fra politiet?

Hvilken vei bør man bøye skiltet for at politiet ikke skal se det, og hvordan gjør man dette mens politimennene løper mot deg?

 

Jeg lurer simpelthen på hva NothinDoin mente med formuleringen sin.

 

At mopeden har skilter, hgindrer den ikke i å stå trygt til neste dag. Politiet kan ikke vente i ukevis på parkeringsplassen, mens du tar bussen hver dag til de forsvinner.

Og politiet kan ikke vite om den er trimmet før de ser noen som har nøkkel til den.

Og det vet de ikke at du har, når du går til bussholdeplassen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ja, og?

Er det lurt å parkere moppen, bøye skiltet, og deretter starte den og kjøre, når du er på flukt fra politiet?

 

Jeg lurer på hva NothinDoin mente med formuleringen sin.

 

At mopeden har skilter, hgindrer den ikke i å stå trygt til neste dag. Politiet kan ikke vente i ukevis på parkeringsplassen, mens du tar bussen hver dag til de forsvinner.

Og politiet kan ikke vite om den er trimmet før de ser noen som har nøkkel til den.

Og det vet de ikke at du har, når du går til bussholdeplassen.

 

"Hei du! Kom hit". Er ikke så vanskelig å si skjønner du. Selv mordere som har sunket ned i jorden blir jaktet på av myndighetene.

 

Hvis NothingDoin og jeg tenker det samme så lyset reflekteres fra nedre del av platen til øvre slik at man ikke kan lese det som står der. Det jeg har hørt, men folk må da for faen skjønne at det ikke funker.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller bli tatt for trim, enn trim + tildekking av skilter.

Særlig hvis det å hoppe av moppen, dekke til skiltene, og hoppe på den igjen sinker meg så pass at politiet får tak i meg.

 

Men jeg er fortsatt ikke sikker på hva NothinDoing mente med å bøye skiltene. Medmindre han mente å bøye dem slik at politiet ikke klarer å spore mopedisten idet den kjører fra dem.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...