Gå til innhold

Tråden for Politisk Humor

Anbefalte innlegg

I denne tråden er det fritt frem for å poste og diskutere politisk humor fra hele planeten.

Mitt bidrag er en nylig israelsk utdriting av BBC som dem har send over til England via YouTube, samtidig som hele Israel krysser fingrene for at England ikke utviser enda en israelsk diplomat som motsvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om dem ikke skyter seg selv i foten dvs. lage parodi rundt den tragiske bombingen av Gaza blir oppfattet usmakelig? Jeg greide i allefall ikke å le smile.gif

Poenget med sketsjen var ikke rettet mot selve Gaza krigen, men mot BBC direkte som har vist seg å ikke alltid være like troverdig i sine reportasjer og oversettelser.

Lenke til kommentar

BBC er vel verken bedre eller værre enn noen andre. Jeg har til gode å se en nyhetskilde som ikke er vinklet den ene eller den andre veien, særlig i Midt-Østen. At en kilde er ekstremt Israel-vennlig gjør den forsåvidt ikke mer nøytral, selv om enkelte sikkert tror det.

For å være med på leken får jeg vel legge ut TV-kanalen Latimas utrolig morsomme video om Sverige (og Skandinavia). :)

http://www.youtube.com/watch?v=22CGlF7l5MI&feature=channel

(Her er det jo spesielt morsomt at Carl Bildt, som er Sveriges faktiske utenriksminister, knapt kan kalles den mest Israel-fiendtlige utenriksministeren Sverige har hatt.)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Jeg har slettet to innlegg og en kommentar til det ene. Send meg gjerne en PM dersom dere vil forklare meg hvorfor de kvalifiserte som politisk humor. Jeg tror egentlig de fleste ser hvor grensen går, og den skal vi ta på alvor, ellers blir dette bare en tråd hvor for eksempel SV'ere poster Siv Jensen-sitater fordi de finner dem latterlige. Det er ikke det samme som humor.

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...