Elisaeb Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg er en studinne på 24 år, som har to PC'er, og nå mistenker jeg begge for å være i ferd med å ta kvelden. Har en (bitteliten) Asus Eee 900 som har fått svært redusert batterilevetid, i tillegg til at maskinen stadig oftere fryser, slår seg av (uten å lagre noe som helst) osv. Den "store" er tre år gammel, men med unntak fra dårlig batterilevetid er den for så vidt helt OK (etter enkelte turer for reparasjon (prosessor, harddisk og trådløst nettverkskort)). I alle fall, jeg har bestemt meg for å erstatte den lille Asus'en. Jeg er ute etter en PC å kunne bruke på forelesninger, togturer osv. Jeg krever lite av denne PC'en ift. ytelse og sånn, da jeg uansett bare vil bruke internett og skriveprogram. Det jeg imidlertid krever er at den er liten og lett, og har GOD batteritid. Jeg har derfor sett på Asus Eee Seashell 1005PE som synes å oppfylle disse kraven. Men da den store også har litt usikker levetid har jeg begynt å leke med tanken å kjøpe en maskin som kombinerer det å være PC i det daglige, med litt større skjerm, men som samtidig er av et slik format at den er lett å dra med seg og har godt batteri. Eksisterer det noen slike der ute? Og vil det være lurt? Jeg klarer nemlig ikke bestemme meg helt. Total prisramme er på ca. 6000-8000. Kan noen hjelpe meg litt her? Endret 27. mai 2010 av Elisaeb Lenke til kommentar
M-G Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 En maskin med 13,3" skjerm kan passe deg da, disse er ikke alt for store samtidig som man får mer kraft og bedre skjerm en de små netbooks'ene. De fleste merker har sin variant av disse og de ligger innen prisrammen din, et utvalg av mulighetene her feks 13,3" PCer Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Acer timelineX har jo opp til 12 timers driftstid på batteriet om du velger versjonen med 9 cellers batteri, eller opp til 8 timer med 6 cellers batteriet. Det finnes mange utgaver med forskjellige grafikkløsninger. Her er en med 9 cellers batteri og et kraftig ATI HD5650 skjermkort: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-as3820tg-434g64n/013657.5055/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå