stigfjel Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det gjør Solaris også. Men siden Solaris kan kjøre på standard maskinvare er nok Solaris den UNIX-versjonen som er aktuell for de fleste som måtte være interesserte i å ta i bruk UNIX. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det gjør Solaris også. Men siden Solaris kan kjøre på standard maskinvare er nok Solaris den UNIX-versjonen som er aktuell for de fleste som måtte være interesserte i å ta i bruk UNIX. Og det håper jeg den fortsetter og gjøre. Jeg vil bare ha AIX i tillegg. Jo flere valg jo bedre Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Det gjør Solaris også. Men siden Solaris kan kjøre på standard maskinvare er nok Solaris den UNIX-versjonen som er aktuell for de fleste som måtte være interesserte i å ta i bruk UNIX. Og det håper jeg den fortsetter og gjøre. Jeg vil bare ha AIX i tillegg. Jo flere valg jo bedre Tviler på at det kommer til å skje. Og AIX er i tillegg langt fra gratis. Lurer på hva en lisens koster... Endret 28. juni 2010 av stigfjel Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Tviler på at det kommer til å skje. Og AIX er i tillegg langt fra gratis. Lurer på hva en lisens koster... AIX er inkludert når du kjøper en pSeries maskin. Vet ikke om du kan kjøpe den løst. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Tviler på at det kommer til å skje. Og AIX er i tillegg langt fra gratis. Lurer på hva en lisens koster... AIX er inkludert når du kjøper en pSeries maskin. Vet ikke om du kan kjøpe den løst. Akkurat, ja. Og hva koster en pSeries server? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Bare synd at alt annet i AIX er så sinnsykt bakvendt. Smitty er fint å flott det men hvorfor ikke tilby noen standard GNU verktøy? top i stedet for topas osv. Her synes jeg f.eks Solaris har blitt _mye_ bedre med årene. Bakvendt? Nå er det noen år siden jeg jobbet med AIX, men jeg husker at jeg likte at alt var så logisk oppbygd. Eksempel: kommandoer for å liste ut informasjon heter 'ls*', enten det dreier seg om filer, hardware, volumer eller noe annet. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Akkurat, ja. Og hva koster en pSeries server? Burde være mulig å få en for ca 30 000 Men de fleste kundene (bank/finans/telecom) kjøper vel IBM Power 575 supercomputing node for virtualisering. Den koster noen millioner. Endret 29. juni 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå