Gå til innhold

Dustin. Garanti og lev. tid


Anbefalte innlegg

Kjøpte et headset (Tritton AXPro) fra Dustin for en tid tilbake men da jeg fikk det merka jeg at det var feil på senterhøyttalerene på begge sider, regner da med at det er feil på 5.1 boksen..

 

Uansett, jeg kontaktet først produsent for å forvisse meg om at det var en feil, så Dustin for RMA.

Det var greit, fikk tilsendt returlapp i posten og sendte greien tilbake.

 

Nå har jeg omsider fått en ordrebekreftelse på ny vare.. I AUGUST?!

 

 

Hva sier egentlig lov om dette? Begynner å bli litt lei all ventinga, når jeg bestillte måtte jeg vente nesten 2 måneder før den kom på lager, og nå må jeg altså vente bortimot 3 måneder på å få ny?

 

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du det er Dustin sin skyld at de ikke får inn varene på lager ?

Du bør nok peke på produsenten av produktet for å skylde på noen, Dustin er bare et mellomledd mellom produsent og deg.

Hva mener du Dustin skal gjøre da ? Bygge et headset til deg slik at du blir fornøyd ?

 

Du kan jo ta en telefon og uttale din frustrasjon med dem, så kanskje det løser seg ved at du f.eks får et annet headset til samme pris.

Lenke til kommentar

Ehh..

Hvem sin skyld det er aner jeg ikke, og det bryr meg ikke heller.

Og hva Dustin skal gjøre har jeg ingen mening om, jeg spurte om loven sier noe om hvor lang tid man evt. bør vente på en garantisak.

 

Jeg har vært i telefonsamtale med de men dessverre var det veldig tungt å prate med personen i andre enden da han vår svært dårlig på å prate norsk. Men jeg kom ikke noen vei, det er leveringsproblemer på headsettet derfor tar det så lang tid.

 

Det finnes ikke så mange alternativer når det gjelder headset i denne sjangeren. Du har Astrogaming men det koster en tusenlapp mer (3000kr) og det er uaktuelt.

 

 

 

Men som jeg stadfestet i første post er jeg i utgangspunktet ute etter informasjon om hva loven sier om dette, har jeg en gyldig grunn til å feks heve kjøpet?

 

Ser fram til et skikkelig svar, istedet for det svadaet jeg fikk servert over her.

Lenke til kommentar

Reklamasjon = Noe du har krav på gjennom forbrukerkjøpsloven

Garanti = Noe produsent eller selger er snille å gi deg. Dette er ikke noe du har krav på i det hele tatt.

 

Ja du har rett til å heve kjøpet ditt. Men som du sier så finnes det ikke alternativer innenfor prisklassen. Hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt å inngå en deal med selger. Du har krav på låneprodukt nå. Hvor bra låneproduktet skal være er det store spørsmålet. Forbrukertvistutvalget sier at et låneprodukt skal fylle tilnærmet det samme formål som kjøpsgjenstanden, selv om man ikke kan kreve at den på alle måter er identisk. Det JEG ville ha gjort var å deale fram at i steden for at du skulle låne et high end headset som de må selge som B-vare etter 3 mnd, så kunne du få heve opprinnelig kjøp, og få f.eks 500 kr avslag på Astrogaming headsettet.

 

Se ellers Forbrukerskjøpsloven kapittel 6.

Lenke til kommentar

De har dessverre ikke noe produkt som kan sammenlignes med Tritton settet jeg har kjøpt av de.

Hadde de hatt Astrogaming sitt sett så hadde jeg nok spurt om jeg kunne få det istedet med et mellomlegg men som sagt, de har ikke :(

 

Takker forøvrig for en pekepinn til loven, skal ta en titt.

Føler at jeg har lyst til å heve kjøpet men på en annen side vil jeg veldig gjerne ha det headsettet.. Jeg er bare redd for at de nok en gang ikke klarer å holde datoen jeg har fått, og at det vil bli ytterligere forsinkelser.

Lenke til kommentar

Tror du det er Dustin sin skyld at de ikke får inn varene på lager ?

Du bør nok peke på produsenten av produktet for å skylde på noen, Dustin er bare et mellomledd mellom produsent og deg.

Hva mener du Dustin skal gjøre da ? Bygge et headset til deg slik at du blir fornøyd ?

Forbrukeren skal forholde seg til forhandleren, og skal ikke være skadelidende for det som evt måtte skje i ledd før man når forhandleren (produsent -> importør -> forhandler eller verksted -> forhandler).

 

Trådstarter har rett på å heve kjøpet, og evt kjøpe headsettet et annet sted, om han ikke ønsker å vente til august. Og som han sier, forventet leveringsdato kan bli forflyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...