Dan-The-Man Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ruteren i huset oppfører seg mildt sagt merkelig. Problemet er at den ikke gir internett raskt nok til at det kan brukes til noe som helst. Det hender den fungerer i mindre perioder før den blir helt ape igjen.. jeg pleier å resette den, som løser problemet midertidig, men det gidder jeg ikke stort lenger. Det er en trådløs D-link dir-635. Vi har fiber fra eidsiva, men det er neppe relevant da det alltid er nett rett ut av "boksen" men alt som går via ruteren er høyst ustabilt. Det er flere pcer i huset som bruker forksjellig OS hvis det er av betydning. på forhånd takk Dan-The-Man Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Har du oppgradert firmware på den? Hvor mye last utsettes den for (f.eks bittorrent?) Har selv brukt den en stund og det var ikke noe trøbbel med normal bittorrent fra et par maskiner. Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Den utsettes for ca. 1 mbyte/sec hvis jeg laster ned, men når jeg sier at den er treg, er det uten at jeg laster ned eller noen ting, det går i ca. 100-200 kbit/s hvis det er connection i det hele tatt. Det rare er at det aldri virkelig detter ut så jeg må koble til på nytt etc. selv om det kunne vært det samme når det ikke fungerer. Noen ganger fungerer alt smertefritt i opptil en time, før det er tilbake i det samme gamle... skal prøve på oppdatere firmware nå, men vi fikk den ny for ca 2 måneder siden og det har alltid vært noe tull med den.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det kan jo være noe feil på router eller powersupply. D-link har endel routere som det virker å være stor feilrate på. Du kan jo teste den mot kun en PC og se om det samme skjer da. I såfall ville jeg tenkt på å teste uten router. Funker det normalt, så returner den. Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 som sagt, hvis jeg setter kabelen rett i "boksen" fiberen kommer inn i er det dønn stabilt, men hvis det skal via ruteren blir det klabb. Jeg er forholdsvis sikker på at det er en feil ved routeren, men ville utelukke litt flere muligheter før jeg sendte den inn. Takk for hjelpen btw Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Som nevnt, så kan det være verd et forsøk å oppgradere firmware. Hvis det fremdeles er problemer, så er det trolig en feilvare router. Sjekk for sikkerhets skyld at det ikke er noen ipkonflikt. (Sjekk at ikke evt modemrouter bruker 192.168.0.x). Du kan sjekke dette i DIR-635 ved å se på egenskaper for internett (WAN). Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Ta backup av instillingene dine, å kjør en update. Jeg har samme router, og har hatt opptil 30/30 mb på den, og det har gått bra. Jeg har siste opptatering (den kom i 2008?). Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har den nyeste firmwaren, det er heller ingen ip-konflikt. jeg har tilbakestilt alt til fabrikk settings men det hjalp heller ikke.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Prøv å bytte kanal i oppsettet til routern. Min DIR-655 sto på auto og da va mitt nett veldig tregt. Ved å sette til en fast kanal, så ble nettet normalt. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg har kun hatt to problemer med broren DIR-655. (bank i bordet) 1. Mistet gjentatte ganger trådløs forbindelse med Intel 802.11 a/b/g kort. Det skyltes driverproblem på klientsiden. Router loggen var da full av meldinger som denne: [iNFO] Wireless system with MAC address XXXXXXXXXXXX disconnected for reason: Received Deauthentication 2. Web sider hadde en delay på over 2 sekunder første gang de skulle vises. Det var en dns bug i routeren som ble rettet med firmware. Lenke til kommentar
Johnsen92 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har en DIr 655 selv og hadde litt problemer med det samme, hvis du ikke har gjort det ennå, sett den tilbake til fabrikkinnstillinger. Det fungerte hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå