Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link dir-635 - Tregt internett

Anbefalte innlegg

Ruteren i huset oppfører seg mildt sagt merkelig. Problemet er at den ikke gir internett raskt nok til at det kan brukes til noe som helst. Det hender den fungerer i mindre perioder før den blir helt ape igjen.. jeg pleier å resette den, som løser problemet midertidig, men det gidder jeg ikke stort lenger. Det er en trådløs D-link dir-635. Vi har fiber fra eidsiva, men det er neppe relevant da det alltid er nett rett ut av "boksen" men alt som går via ruteren er høyst ustabilt. Det er flere pcer i huset som bruker forksjellig OS hvis det er av betydning.

på forhånd takk

Dan-The-Man

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den utsettes for ca. 1 mbyte/sec hvis jeg laster ned, men når jeg sier at den er treg, er det uten at jeg laster ned eller noen ting, det går i ca. 100-200 kbit/s hvis det er connection i det hele tatt. Det rare er at det aldri virkelig detter ut så jeg må koble til på nytt etc. selv om det kunne vært det samme når det ikke fungerer. Noen ganger fungerer alt smertefritt i opptil en time, før det er tilbake i det samme gamle...

skal prøve på oppdatere firmware nå, men vi fikk den ny for ca 2 måneder siden og det har alltid vært noe tull med den..

Lenke til kommentar

som sagt, hvis jeg setter kabelen rett i "boksen" fiberen kommer inn i er det dønn stabilt, men hvis det skal via ruteren blir det klabb. Jeg er forholdsvis sikker på at det er en feil ved routeren, men ville utelukke litt flere muligheter før jeg sendte den inn.

Takk for hjelpen btw :)

Lenke til kommentar

Jeg har kun hatt to problemer med broren DIR-655. (bank i bordet)

1. Mistet gjentatte ganger trådløs forbindelse med Intel 802.11 a/b/g kort. Det skyltes driverproblem på klientsiden. Router loggen var da full av meldinger som denne:

[iNFO] Wireless system with MAC address XXXXXXXXXXXX disconnected for reason: Received Deauthentication

2. Web sider hadde en delay på over 2 sekunder første gang de skulle vises. Det var en dns bug i routeren som ble rettet med firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...