Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fremføring av valgfritt emne


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg går andreåret på VGS, og skal ha en kort muntlig fremføring (Powerpoint) av et valgfritt emne.

Siden oppgaven er så åpen har jeg vanskelig for å bestemme meg for hva jeg skal snakke om...

 

Fremføringen er i faget norsk muntlig, og det er ikke meningen at jeg skal vise kunnskap eller noe sånt, bare muntlige ferdigheter. Så jeg kan fremføre HVA SOM HELST.

Problemet er at jeg ikke kan noe særlig om noe, og ikke har noen spesielle interesser.

Det trenger bare å vare 5-10 minutter.

 

Har dere noen forslag til hva som kan være greit og kanskje litt interessant å lage en presentasjon av? :)

Har fått forslaget "Lag en presentasjon om hvordan du lager en presentasjon, og trekk eksempler fra din egen presentasjon", blir det for teit? :innocent:

Endret av Brukernavn2010
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta noe du har sterke meninger om. Det må da være noen temaer som kan få deg til å bli engasjert i en krafting diskusjon? Eksempler på dette:

 

- Dødsstraff

- Er strafferammene i Norge for lave?

- Var det rett at Obama vant nobels fredspris?

- Burde homofile få lov til å adoptere?

 

Det er ofte lurt å prate om ting som andre synes er interessant. Har også vært borti flere av disse frie oppgavene, og min erfaring er at selv om man har lov til å skrive om hva som helst, lønner det seg å skrive om noe seriøst. Selv om dette er noe læreren i utgangspunktet ikke skal vurdere, kan det være en faktor som ubevisst kan være med å vippe en karakter. :)Ps. i slike frie oppgaver er det også ofte lurt å ha en klar problemstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...