Gå til innhold

tips til båtførerprøven


Anbefalte innlegg

skal ta båtførerprøven iløpet av høsten\vinteren, slik at jeg er klar til våren neste år.

har ikke kjørt så mye båt før, så regler og andre ting som kan komme på prøven er jeg nok helt blank på akuratt nå.

noen som har noen tips til hvordan jeg enklest mulig kan få tatt den, er det noe spessielt jeg bør kjøpe meg , er det en bok som er "best" osv.

har jo en del tid på meg til å få lest , men er ikke akuratt noe lesehest,

tok meg 6mnd å ta teori til bil, og det var vanskelig nok :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk kurset på båtførerprøven.com. Det er et veldig godt nettkurs der du også får med en veldig hendig bok. Kurset koster omlag 1600 kr, men det er vel verdt det.

 

Jeg skrev en kortere anmeldelse av en bok av Engheim i "Oppklaringstråden rundt båtførerprøven". Boken var ok, men jeg fortrekker boken fra båtførerprøven.com, den var hakket mer lettfattelig.

 

LYKKE TIL! :)

Lenke til kommentar

Tok kurs på www.batskole.no via www.batmagasinet.no, var et pakketilbud der jeg får 12 mnd med Båtmagasinet og 12 mnd med teorikurs for 990, så jeg tok det for det var det billigste der og da. Sto på første forsøk, men om du ikke er en lesehest ville jeg vurdert et kurs med ekte personer. De koster som oftest 1500 kr i likhet med nettkursene.

 

Mitt tips til egenlesing: Ta notater! Bruk en huskeregel for å huske hvordan du regner fra kompasskurs til rettvisende kurs, jeg fikk en regle av en bekjent, nemlig "Kristian Digger Mikke Mus' Rompe", som hjalp meg å huske Kompasskurs, Deviasjon, Magnetisk kurs, Misvisning, Rettvisende kurs.

 

Det er ikke så vanskelig, men det er litt omfattende hvis du bare skal kjøre småbåt i kjente farvann. Lykke til, de fleste klarer det på første forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...