Gå til innhold

Tono International - Svindel?

Anbefalte innlegg

Jeg ble ringt opp av en svenske for en liten stund siden. Han begynner å snakke om biler, og snakker om det i 5 min før han vender over og begynner å snakke om "Tono International" og ringer angående herretruser. Forfjamset og forvirret sier jeg ja til noe over en litt vel skurret linje. Han nevner adressen min og jeg svarer at det er min adresse. Han spør meg hva min str er og jeg sier den, fortsatt forvirret om hva det hele handler om. Han sier at jeg må betale en pris på 36.50 var det vel for portoen. Nå vil jeg få en pakke i posten om 3 uker, og føler meg som en jævla hestkuk av en 18 åring her jeg sitter, som ble lurt av en svenske som selger herretruser.

Etter at de ringte kom jeg meg til nærmeste datamaskin og søkte opp "Tono International" og leste at de hadde fått dårlige tilbakemeldinger fra andre nordmenn, og dette har pågått siden august i fjor. Syns dem at de akkurat hadde begynt å sjekke ut markedet i Norge.

Er det noen andre som har vært i min situasjon? Og noen som har satt en stopper for at de ikke sender flere pakker? Hørte det var flere som var utsatt for at de fortsatt sender pakker og at man er nødt til å betale noe over 100 kr.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du pleier alltid å diskutere biler med tilfeldige svensker som ringer deg eller? :p

Tv2 hjelper deg har vel hatt noen slike saker og firmaene skal forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov. Herunder kan du påberpoe deg angrerett og dermed returnere varene uten å måtte betale annet en returportokostnader. Porto til deg skal butikken betale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...