naran82 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! jeg har fått en hjemmeoppgave og er ikke spesielt flink i dette faget.. håper noen kan hjelpe meg eller gi meg noen ideer. Tusen takk på forhånd. Situasjonsbeskrivelse Papithira og sanne har eid og drevet butikken Electra AS i fem år. De har spesialisert seg på mobiltelefoner, MP3 spillere og iPod av kjetnte internasjonale merker. De har utviklet egen forretningskonspet der de importerer direkte fra produsenten og har ellers minimalt lager. Dette har gjort bedriften konkurransedyktig. Papithira og Sanne har nå planer om å starte en nettbutikk med salg av disse produktenene. De har allerede kontaktet et datafirma som vil utvikle nettsiden deres og de har vært i kontakt med banken for å opprette egen bankterminal. De mener denne satsningen kan åpne for et internasjonalt marked, men de er usikre på hvordan slik satsing skal skje. Oppgaven. Lag en nettbasert forretningsmodell Finn eventuelle nasjonale samarbeidspartnere i internasjonal handel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå