Trancefisken Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det gikk ganske dårlig på norsk skriftelig eksamen. Så jeg lurer på om det er mulig jeg tar denne på nytt for å forbedre karakteren? når kan jeg isåfall gjøre dette. takk for svar. går siste året på vgs. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hm, går vel kanskje ikke an å ta den på nytt når du har bestått, men du kan klage på karakteren hvis det lønner seg. Jeg gjorde det også dårlig på eksamen og frykter stryk. Har intet ønske om å ta den om igjen da, med mindre jeg må. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Du tar opp faget som privatist neste år. Kan gjøres mange steder. Vis du vil ha undervisnings først er sonans eller en annen privatskole noe du kan vurdere. Ellers kan du vel bare snakke med rådgiver på skolen din om hvordan du tar opp fag som privatist. Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Du tar opp faget som privatist neste år. Kan gjøres mange steder. Vis du vil ha undervisnings først er sonans eller en annen privatskole noe du kan vurdere. Ellers kan du vel bare snakke med rådgiver på skolen din om hvordan du tar opp fag som privatist. Trengs undervisning da? er det ikke bare dikt og drit på eksamen uansett.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Får du dårlig karakter så kan du i fyrste omgand klage om du meiner karakteren er for lav. Om du veit at du gjorde det dårlig og vil forbetre karakteren så kan du ta eksamenen på nytt ved neste eksamensrunde som vel er til høsten. Det einaste du må passe på då er at då blir den tidlegare karakteren din sletta slik at om du stryk på forsøk nummer to så kan du ikkje falle tilbake på den dårlige karakteren du fekk no. Du må derfor vurdere risikoen for at du kan ende opp med ein endå dårligare karakter mot gjevinsten og sannsynligheita for å forbetre karakteren. Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 I tillegg mister du førstegangsvitnemålet ditt hvis du tar opp igjen noen fag etter å ha gått ut av VGS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå