frank_jarle Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jepp jeg vet denne traaden har vert oppe tidligere. Men var liksom ikke til saa mye hjelp for min del. Jeg har akurat installert JCreator 2.5 Pro 30 dagers, jeg har ogsaa installert java j2sdk1.4.1_03. I programmet saa har jeg ogsaa satt koble JCreator til java slik at den skal kunne kompilere, men det funker heller daarlig. Med folgende kode: public class fruit { public static void main(String[] args) { int numOranges = 5; int numApples = 10; int numFruit = 0; numFruit = numOranges + numApples; System.out.println("A totally fruity program"); System.out.println("Total Fruit is " + numFruit); } } Saa faar jeg folgende feil melding: Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: myprojects/fruit/Fruit Press any key to continue... Mens i command line i Windows 2000, saa kan jeg kjore programmet uten problemer, jeg syntes dette er litt merkelig. Jeg liker veldig godt JCreator, men jeg syntes det er veldig kjedelig hvis jeg maa helt ut i dos ledetekst hver gang jeg skal kompilere og teste programmet. Classpathen er D:programmingjavafruitclasses;C:j2sdk1.4.1_03jrelibrt.jar;C:j2sdk1.4.1_03libdt.jar;C:j2sdk1.4.1_03libtools.jar;C:j2sdk1.4.1_03jrelibextdnsns.jar;C:j2sdk1.4.1_03jrelibextldapsec.jar;C:j2sdk1.4.1_03jrelibextlocaledata.jar;C:j2sdk1.4.1_03jrelibextsunjce_provider.jar;D:programmingjava Akk og ve sier jeg, hvorfor skal det vere saa himla vanskelig aa sette ting opp da? Og jeg skjonner ikke helt pointet med at JCreator setter underkataloger naar man lager et prosjekt...nei huff sier jeg...(Selv om jeg liker programmet veldig godt, saa lett og oversiktlig) Frankie Singapore Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Hmm, merkelig nok jeg fikk det til aa fungere, ikke spor meg, jeg rota rundt i hele programmet. Men det ser ut som om at jeg ikke kan kjore programmet for jeg har kompilert det. JEg trodde JCreator hadde en innebygd funksjon slik som Visual Basic at man kan kjore programmet uten aa kompilere det? Frankie Singapore Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Må (selvfølgelig) kompilere først, hvis ikke finner den ikke klassefilen som skal kjøres. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Må (selvfølgelig) kompilere først, hvis ikke finner den ikke klassefilen som skal kjøres. Jepp var det jeg ogsaa fant ut. Men jeg er saa vant med VB der du kan kjore filen for den er kompilert. Det var jo bare min egen dumhet, hehe. Men naa funker det greit Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå