peace2 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Kapittel 4, vers 24 -- pluss massevis av hadith, og imamers tolkninger av disse versene. Kapitel 4 vers 24? javel? hva er det som er endret der? Det samme gjelder ærbare kvinner, unntatt slavinner. Dette er Guds forskrift for dere. Bortsett fra disse står dere fritt i å søke kvinnelige partnere med de midler dere har, som ærbare menn, ikke i utukt. For den glede de gir dere, påligger det dere å gi dem det de tilkommer. Utover dette er det ingen urett i gjensidig overenskomst. Gud vet, er vis. (4:24) Hvilke hadith tenker du på ? det finnes flere typer hadith , noen er godkjente mens andre ikke. muslimer skal følge de som er stemplet "Sahih" Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Red Frostraven pekte ikke på et vers som er endret, men et vers som tillater menn å voldta kvinner. YUSUFALI: Also (prohibited are) women already married, except those whom your right hands possess: Thus hath Allah ordained (Prohibitions) against you: Except for these, all others are lawful, provided ye seek (them in marriage) with gifts from your property,- desiring chastity, not lust, seeing that ye derive benefit from them, give them their dowers (at least) as prescribed; but if, after a dower is prescribed, agree Mutually (to vary it), there is no blame on you, and Allah is All-knowing, All-wise. PICKTHAL: And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise. SHAKIR: And all married women except those whom your right hands possess (this is) Allah's ordinance to you, and lawful for you are (all women) besides those, provided that you seek (them) with your property, taking (them) in marriage not committing fornication. Then as to those whom you profit by, give them their dowries as appointed; and there is no blame on you about what you mutually agree after what is appointed; surely Allah is Knowing, Wise. Dette betyr at muslimske menn kan ha kvinnelige slavinner, og at disse er lovlige å bruke for sex, uavhengig av om slavinnen er gift eller ikke. Dette er legalisert voldtekt. Forøvrig skrev du at selvmordsbombing ikke var tillatt, noe jeg svarte utfyllende på med henvisninger til både Koranvers og hadither som viser at Allah både befaler muslimer å kjempe mot ALLE vantro, samt at drap av fiendens kvinner og barn er akseptabelt. Dette danner den teologiske rettferdiggjøringen for islamistiske selvmordsbombere og versene jeg siterte er brukt av utallige terrorister de siste årene. Blandt annet i Osama Bin Ladens brev til Amerika: http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/24/theobserver Du forsøker å skape avstand mellom islam og terrorister, men hvis man praktiserer islam slik profeten Muhammed gjorde så er det akkuratt terrorisme man ender opp med. Koranen, hadith, sunna og verdenshistorien bekrefter dette. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Red Frostraven pekte ikke på et vers som er endret, men et vers som tillater menn å voldta kvinner. YUSUFALI: Also (prohibited are) women already married, except those whom your right hands possess: Thus hath Allah ordained (Prohibitions) against you: Except for these, all others are lawful, provided ye seek (them in marriage) with gifts from your property,- desiring chastity, not lust, seeing that ye derive benefit from them, give them their dowers (at least) as prescribed; but if, after a dower is prescribed, agree Mutually (to vary it), there is no blame on you, and Allah is All-knowing, All-wise. PICKTHAL: And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess. It is a decree of Allah for you. Lawful unto you are all beyond those mentioned, so that ye seek them with your wealth in honest wedlock, not debauchery. And those of whom ye seek content (by marrying them), give unto them their portions as a duty. And there is no sin for you in what ye do by mutual agreement after the duty (hath been done). Lo! Allah is ever Knower, Wise. SHAKIR: And all married women except those whom your right hands possess (this is) Allah's ordinance to you, and lawful for you are (all women) besides those, provided that you seek (them) with your property, taking (them) in marriage not committing fornication. Then as to those whom you profit by, give them their dowries as appointed; and there is no blame on you about what you mutually agree after what is appointed; surely Allah is Knowing, Wise. Dette betyr at muslimske menn kan ha kvinnelige slavinner, og at disse er lovlige å bruke for sex, uavhengig av om slavinnen er gift eller ikke. Dette er legalisert voldtekt. Forøvrig skrev du at selvmordsbombing ikke var tillatt, noe jeg svarte utfyllende på med henvisninger til både Koranvers og hadither som viser at Allah både befaler muslimer å kjempe mot ALLE vantro, samt at drap av fiendens kvinner og barn er akseptabelt. Dette danner den teologiske rettferdiggjøringen for islamistiske selvmordsbombere og versene jeg siterte er brukt av utallige terrorister de siste årene. Blandt annet i Osama Bin Ladens brev til Amerika: http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/24/theobserver Du forsøker å skape avstand mellom islam og terrorister, men hvis man praktiserer islam slik profeten Muhammed gjorde så er det akkuratt terrorisme man ender opp med. Koranen, hadith, sunna og verdenshistorien bekrefter dette. JA og du tolker riktig? =) la stå Jeg ler =) Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Om du riktignok studerer historie skjønner du hva slavrinner betyr , og at islam frigjorde det via QURAN. du skriver noe så siterer du noe helt annet. det er nesten morsmomt. Jeg ville gjerne sett på ordet voldtekt. ikke skyf på topic. Uendret Quran står og vil stå uendret. Orginal kilden vil alltid eksistere uansett om all bøker på jord forsvinner. det er noe Gud lovte. i motsetning til biblen hvor Gud løftet det fra jorda . du vil ikke finne en ogrinal bibel per dato. orginal Quran finner du mange steder. til og med pugget og husket av folk uten att. Off topic igjen: Voldtekt er fobudt En haug med vers foreligger , men jeg tar hensyn til topic. Jeg melder meg ut der. tid er gull. sagt er sagt. hver står for sin sagn & tar ansvar for det forran Gud en dag. Endret 28. juni 2010 av peace2 Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Forklar meg da hvordan dette passer inn i din versjon av islam: http://www.hadithsahihmuslim.com/sexual-intercourse/al-azl-incomplete-sexual-intercourse-coitus-interruptussahih-hadith-muslim.html Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Er det ingen som kan forklare meg dette? Det virker nemlig som om islams tekster og profeten Muhammeds eksempel legaliserer voldtekt, og det kan vel ikke stemme - kan det? Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Er det ingen muslimer som tar på seg oppgaven å forklare dette? Det virker nemlig åpenbart, ut fra tekstene deres, at voldtekt av fiendens kvinner er totalt lovlig. Hva tenker dere som muslimer om dette? Er det ikke vanskelig å forsvare det? Er det derfor det blir stille? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Quran-center.com er en nøytral web bok som tar opp Koranen som gitt uten forrandinger/egne forklaringer. - I tillegg til at websiden er basert på norsk har dem 28 andre språk sålangt til nå. ( kan krysjekkes med andre nettsider) All copyright info er tilgjenglig så man kan se hvem teksten er oversatt av. - Norske oversettelsen kan du lese mer om det her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=47181 - Dem har 6 lydoversettelser (til Engelsk). Om en skal komme å si at websiden ikke er nøytral skal det ikke være pga Islam-hat for da er det ikke en gyldig grunn, noe vi alle vet. skal man påstå noe må man dokumentere det mener jeg. Endret 14. juli 2010 av peace2 Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg har blitt fortalt at N.J. Dawoods oversettelse skal være den mest korrekte engelske oversettelsen, men at mange muslimer ikke liker den av ymse årsaker. Hva sier muslimene på forumet om den? http://www.amazon.com/Koran-Penguin-Classics/dp/0140449205/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1280269790&sr=8-2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå