Newsbee Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei Jeg er klar over at det finnes en måler man kan sjekke om nettverkskabler fungerer (stikker begge endene av kabelen i måleren og den sjekker om kabelen fungerer). Jeg har en slik, men er usikker på hva det heter på fagspråket. Finnes det en måler man kan plugge i et nettverksuttak i veggen (via en liten kabel rett nok) for å sjekke om det er signal i uttaket? I så fall, hva heter det på fagspråket og kan jeg få en link til nettbutikk i Norge? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei Jeg er klar over at det finnes en måler man kan sjekke om nettverkskabler fungerer (stikker begge endene av kabelen i måleren og den sjekker om kabelen fungerer). Jeg har en slik, men er usikker på hva det heter på fagspråket. Finnes det en måler man kan plugge i et nettverksuttak i veggen (via en liten kabel rett nok) for å sjekke om det er signal i uttaket? I så fall, hva heter det på fagspråket og kan jeg få en link til nettbutikk i Norge? Elfa har det du ser etter, https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b/init.do?shop=ELFA_NO-NO#toc=19372; Lenke til kommentar
Newsbee Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Elfa har det du ser etter, https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b/init.do?shop=ELFA_NO-NO#toc=19372; Ser elfa har ulike måleinstrumenter ja, men det hadde ikke gjort noe måleapparatet kostet under 1.000,- fra f.eks. Clas-Ohlson (men det ser ikke ut som de hadde denne) Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 RJ45/RJ11 Network and Telephone Cable Tester with Pouch Denne er todelt, du kan koble ein ende til uttaket, og den andre kan du koble til den andre enden av kabelen, ein annan stad. Er det noko slikt du tenker på? Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Tror det OP ser etter noe som du bare kan plugge inn i en nettverksport for å skjekke om det tilgang til Internet (eller lokalt nett). Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Fluke sine testere er tingen kommer opp i noen tusenlapper, men de bare varer og varer. Lenke til kommentar
Newsbee Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg er ute etter noe som kan måle om det er nettverksforbindelse i vegguttaket ja, gjerne også om det er PoE eller "vanlig" nett. Pris: Det er ikke interessant med "tusenvis" av kroner, i og med at det ikke er noe som kommer til å være i daglig bruk, knapt ukentlig. Men det er noe som er mer eller mindre viktig å ha på lur til det trengs. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 En bærbar PC er da istand til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå