Footy Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Da driver jeg på med et prosjekt med en bekjent av meg. Han driver og installerer hjemmekinoanlegg og har i den forbindelse monert et lerret. Dette feller vi inn i en kasse slik at det er sjult når det er i øvre stilling. Poenget er jo at han vil styre dette trådløst via radio signaler ("Set Wave" driver han å babler om, er dette det samme?) Poenget er at jeg trenger et trådløst styrt relee av noe slag som kan felles inn i en veggboks for å styre dette. Lerret er rimelig standard med 1 felles leder, og en leder for opp og en leder for ned. Det hadde jo vært en fordel om dette releet også skrur seg av etter 1 minutt eller så, i stedet for å stå med spenning på konstant.... kan man bruke noe markisestyring til dette? Noen som henger med hva jeg prater om? Og noen andre som har et tips? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Er det snakk om et elektrisk lerret som kan heves og senkes med en bryter men ikke trådløst? Og han ønsker å modifisere det til trådløst? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 pr. i dag kan det heves og senkes trådløst og manuelt med en medfølgende styring. Dette er desverre en klumpete boks som ikke lar seg sjule lett. I tillegg er det feil type trådløse signaler. Så hva jeg er på jakt etter er en kontaktor av noe slag ment for dette som jeg da lett kan legge inni en veggboks. Han vil forresten ikke ha noen manuel styring, kun det trådløse Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 moeller xcomfort Persienne-aktuator går rett inn i en vanlig veggboks, og kan styres med bryter, som kan monteres over veggboks eller med dobbeltsidig tape hvor du vil. alternativt kan man styre med fjernkontroll. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Mener også at Elko Living Wireless har markisestyring som passer i en veggboks. Også der med fjernkontroll og eller bryter på vegg. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Möller sin er fin og grei den... Endelig fått med meg hva for type styring kameraten min prata om.... Z-wave... Er Z-wave det samme som vanlig RF styring? Mao, vil han kunne legge til moller sin Persienne- aktuator på en Z-wave kontroller? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvorfor Googler du det ikke? Her er mer om Z-Wave. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Möller sin er fin og grei den... Endelig fått med meg hva for type styring kameraten min prata om.... Z-wave... Er Z-wave det samme som vanlig RF styring? Mao, vil han kunne legge til moller sin Persienne- aktuator på en Z-wave kontroller? Det eneste produktet jeg finner tilgjengelig her i norge som jeg får bekreftet Z-wave kompatibelt er http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_46_155&products_id=2599 kunne tenkt meg et større utvalg bare... Får fortsette å lete EDIT: fant disse releene hos Schneider, noen som kan bekrefte om dette er noe jeg kan bruke. http://ecatalogue.schneider-electric.no/ProductGroup.aspx?groupid=31904&navid=25163&navoption=1 Endret 30. mai 2010 av Footy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå