CAT0 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg har lært meg å sette på flightmode på natta, og da funker den 2 dager med moderat telefonbruk. Jeg fulgte bare guiden i 1. posten i MiniCM-tråden på xda-dev og dro inn det som stod der. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg hadde litt problemer med å få Xrecovery til å virke, men la til slutt inn denne versjonen manuelt (siden jeg allerede hadde root og ikke ville roote telefonen min dobbelt). La inn Gigglebread, og det ser ut til å virke, foreølpig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Når jeg legger inn gigglebread på min fungerer ikke touch-skjermen uansett hva jeg gjør. Så jeg bruker Floyo 3.4 foreløpig. Ellers er det ikke så veldig vanskelig, men litt kronglete å legge inn xrecovery - det er tre filer som skal kopieres inn i /system/bin, og så gjøre chmod 777 på dem.(gjøres lettest via root adb shell) Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Skjermen funker greit her, men Gigglebread er ganske buggete. Veldig raskt, men buggete. Bluetooth virker ikke i det hele tatt, Angry Birds krasjer fort. Men kanskje du brukte versjonen for Mini på Mini Pro (eller omvendt)? Jeg så en på XDA som hadde gjort det, med samme problemet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Brukte mini pro på mini pro... Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ser forresten at han som sto bak Gigglebread har kvittet seg med telefonen og forlatt prosjektet i dag, så MiniCM virker mer lovende for øyeblikket. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Får håpe at chumby fortsetter med den gode jobben han gjør da. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) jeg kan ikke se bilder som blir sendt i MMS har NetCom. funker det generelt ikke på mobilen eller er det bare NetCom? fant det ut Endret 31. mars 2011 av 3rl3nd Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Er det noen som har tips til en god, billig GPS-app som kan gi posisjon i UTM-koordinater? Eventuelt bruksanvisning for å få UTM-koordinater ut fra Navigering-appen som følger med? Jeg trenger noe som funker utenfor mobildekning, opp mot vanlige turkart. Lenke til kommentar
freddy7 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hei.Kona har en Xperia x10 mini som hun kjøpte for 1 års tid siden. Batteriet har igrunnen alltid vært rimelig dårlig, men i det siste har det blitt helt elendig. Tror aldri hun har oppdatert telefonen og hun er lite inne på marked og bruker ikke så apper. Har vel også bare android 1,6. Hvordan oppdaterer man telefonen? Og er det andre triks som hjelper? Trenger enkel og grei guide for en skikkelig nybegynner ;-) Og mister man kontakter,meldinger,bilder,spill eller ting og tang som ligger på telefonen? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hei.Kona har en Xperia x10 mini som hun kjøpte for 1 års tid siden. Batteriet har igrunnen alltid vært rimelig dårlig, men i det siste har det blitt helt elendig. Tror aldri hun har oppdatert telefonen og hun er lite inne på marked og bruker ikke så apper. Har vel også bare android 1,6. Hvordan oppdaterer man telefonen? Og er det andre triks som hjelper? Trenger enkel og grei guide for en skikkelig nybegynner ;-) Og mister man kontakter,meldinger,bilder,spill eller ting og tang som ligger på telefonen? Jeg ville anbefale henne å installere f.eks "battery history" fra marked for å sjekke ut hva som drar strøm, og finne synderen for batterisluket.. men hvis hun ikke har lagt inn andre programmer, skjønner jeg ikke helt hva som plutselig kan dra mer strøm enn tidligere! Ellers så er jo andre tips, som nevnt mange ganger før i denne tråden, lure å følge. Som å redusere lystyrken på skjermen (mye lys sluker strøm) og trykke på power-knappen for å skru skjermen av når den ikke lenger skal brukes, bruke 2G fremfor 3G, skru av datatrafikk og WiFi når man ikke bruker det, osv, osv. Oppdatering: Først ville jeg tatt backup av det man ønsker å ta vare på! Det følger med et program som heter "Backup & Restore", som tar backup av det meste (har det ikke på telefonen selv, så husker ikke helt hva det kan ta backup av). Ta backup av det du nevner, og lagre det på minnekortet! Da er det bare å bruke det samme programmet etter oppdateringen, til å gjenoprette dataen! Så er alt nesten som før.. For å oppdatere telefonen, kobler man bare til telefonen med USB til PC'en, og installerer "Sony Ericsson PC Companion" (skal dukke opp installasjonsfil til programmet da man kobler mobil til PC via USB)! Når du er inne i programmet, velg "Support Zone", og følg instruksene (husker ikke helt hva det står)! Iallefall sånn jeg oppdaterte telefonen.. Håper dette hjalp deg litt! Jeg, og mange andre i denne tråden, kan sikkert svare på andre spørsmål du måtte ha også! Så bare spør i vei Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Om mobilen kjører Android 1.6, så vil ikke backupen kunne gjenopprettes riktig etter oppgradering. Man må oppdatere backup & restore først.. Du får link til oppdateringa når du prøver å oppdatere til Android 2.1 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Prøvde å bruke mob-en for å få nett-tilgang på hytten i helgen ... det var ikke så lett nei. Med telefoner jeg har hatt før har det vært banalt enkelt - bare å koble opp bluetooth og velge "nettverkstilgang" som tjeneste ... men den eneste bluetooth-tjenesten jeg klarte å aktivere på x10 mini pro var å bruke laptopen som headset for telefonen. Sjekket litt mer i dag, og fant http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/phoneasmodemts/xperiax10minipro?cc=au&lc=en som sier kort og greit: "Phone as modem troubleshooting. The Xperia™ X10 mini pro does not support this functionality." Jeg har søkt litt og funnet Pdanet, men den krever USB-kabel og installasjon av et eget program på PCen. Skulle helst hatt noe som som fungerer kabelfritt mellom PC og telefon. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 ikke prøvd dette selv, men fant dette da jeg "googlet".. Wireless tether your x10 mini Lenke til kommentar
maaria Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Noen andre enn meg som merker at programmer starter seg opp i bakgrunnen av seg selv? Bruker Advanced Task Killer til å avslutte programmer. Men merker at neste gang jeg skal innpå den så har facebook, playnow, musikkspiller eller lignende åpnet seg. Og da har jeg ikke trykket på de for å åpne de. :S En annen ting som irriterer meg er ladingen! Årh, blir så sur. Forsov meg nesten til jobb i dag pga det. La den til lading i går kveld og la meg til å sove. Våknet litt før alarmen skulle gå, og da var den på 2% batteri MED laderen i! :S Dette har også skjedd flere ganger.. Har dog ikke prøvd med en ny kabel eller lader, da. Nei, jeg er ikke fornøyd med denne her! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Programmer starter alltid.. No idea why. Og ladeproblem hadde jeg oxo. Bytta kabelen, fixed. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Noen andre enn meg som merker at programmer starter seg opp i bakgrunnen av seg selv? Bruker Advanced Task Killer til å avslutte programmer. Men merker at neste gang jeg skal innpå den så har facebook, playnow, musikkspiller eller lignende åpnet seg. Og da har jeg ikke trykket på de for å åpne de. :S En annen ting som irriterer meg er ladingen! Årh, blir så sur. Forsov meg nesten til jobb i dag pga det. La den til lading i går kveld og la meg til å sove. Våknet litt før alarmen skulle gå, og da var den på 2% batteri MED laderen i! :S Dette har også skjedd flere ganger.. Har dog ikke prøvd med en ny kabel eller lader, da. Nei, jeg er ikke fornøyd med denne her! Selv om du ser programmer listet opp i ATK, betyr det ikke at de nødvendigvis er aktive og drar strøm.. Bruker sjelden ATK lenger, men når jeg først gjør det, ligger f.eks alltid Spotify der- selv om det ikke er i bruk, og det ikke har brukt unødig strøm! Du kan selvfølgelig være uheldig, og ha programmer installert som drar mer strøm en ønsket (regner med du har problemer med batteritiden ettersom du skriver dette her?!), og da er du nødt til å installere programmer som overvåker telefonen for å finne en eventuell synder! Har selv hatt syndere, og da tappes telefonen fort for batteri.. Jeg for min del har alltid vært ganske så fornøyd med denne lille, sjarmøren! Kanskje jeg har vært heldig, men med de riktige tilpasningene har iallefall min vanlige mini og fruens pro kranglet veldig lite det året vi har hatt de! Og nå, etter jeg la inn custom ROM for en stund tilbake, med android 2.2, er jeg enda mer forsnøyd! Herlig liten sak, som jeg betalte en slikk og ingenting for! PS! Ladeproblemer har jeg aldri hatt, så du får gjøre som "Crazyjoey" sier.. bytt kabel! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jaja, i går - dagen før alt stenges for påsken kom altså dagen hvor min X10 mini tok kvelden. Jeg lå på sofaen og bladde i menyen på den, da den plutselig slo seg av. Etter det lader den ikke, og den vil ikke slå seg på heller. Da mobilen i tillegg er kjøpt gjennom NetCom/Moobi får jeg tidlig kontakt med firmaet. Triste greier. For å være helt ærlig skulle jeg ønske at de tilbød meg pengene tilbake, eller en annen mobil i bytte. Selvsagt skjer det ikke, men det er jo lov å drømme Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Har du prøvd reset knappen på den? kan jo hende det funker Regner med at denne kutter strømmen til mobilen (har mini pro selv, så jeg kan ta ut batteriet om den henger seg ) Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jaja, i går - dagen før alt stenges for påsken kom altså dagen hvor min X10 mini tok kvelden. Jeg lå på sofaen og bladde i menyen på den, da den plutselig slo seg av. Etter det lader den ikke, og den vil ikke slå seg på heller. Da mobilen i tillegg er kjøpt gjennom NetCom/Moobi får jeg tidlig kontakt med firmaet. Triste greier. For å være helt ærlig skulle jeg ønske at de tilbød meg pengene tilbake, eller en annen mobil i bytte. Selvsagt skjer det ikke, men det er jo lov å drømme Har du holdt inne "knappen i midten", og av/på-knappen samtidig?! Flere jeg kjenner som har denne, som har fått panikk fordi den plutselig slo seg av og ikke ville på igjen- som har fått den på med overnevnte metode! Hvis ikke ville jeg googlet problemet! Sikkert noen på f.eks xda som har en løsning.. (om det er mulig å fikse, selvfølgelig) Fortsatt god påske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå