Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er batteriet på xperia mini pro elendig dårlig?

Batteriet holder MAKS 1 dag. Og da bruker jeg den fint lite.

Bruker den ikke på jobb, og ikke så mye hjemme heller. Toppen 4 meldinger til dagen og kanskje 1 kort samtale til dagen.

Wifi, og slike ting står ikke på. Og har prøvd å ta på flymodus en hel dag, og holder ikke lengre en 1 dag uansett.

Bruker Helixlunch, skjermstyrken på middels, og bruker taskkiller og ingenting kjører i bakgrunnen.

Endret av Ole12
Lenke til kommentar

Det er nok bare deg. :ph34r:

ELler neida, dette har vært diskutert tusenvis av ganger i denne tråden, men jeg kan si (igjen) at batteriet blir bedre over tid og også etter at du har oppdatert android på telefonen. Prøv også å unngå programmer som ikke sover når du låser telefonen.

Lenke til kommentar

Bruker den ikke på jobb, og ikke så mye hjemme heller. Toppen 4 meldinger til dagen og kanskje 1 kort samtale til dagen.

Wifi, og slike ting står ikke på. Og har prøvd å ta på flymodus en hel dag, og holder ikke lengre en 1 dag uansett.

Bruker Helixlunch, skjermstyrken på middels, og bruker taskkiller og ingenting kjører i bakgrunnen.

Må denne diskusjonen gå på hver eneste side?

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

For å slå av: Innstillinger -> Sony Ericsson -> Meldinger -> Leveringsrapport -huk av denne for å slå av.

Det stemmer nok uheldigvis.

Her er en del av regningen min fra juli:

post-197670-1286921043,31_thumb.jpg

Totalt ble det rundt kr 40 bare i kvitteringsmeldinger i juli, og rundt 60 kr i august når jeg da fant ut at det kosta penger, så jeg var ikke like uheldig som de nevnte personene i den artikkelen.

Jeg virker kanskje veldig gjerrig akkurat nå :p Men kan man få tilbake disse pengene fra Netcom sånn som man kan fra Telenor som nevnt i den artikkelen?

skru av kvitteringsmeldinger, om du ikke har gjort det allerede.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Jeg virker kanskje veldig gjerrig akkurat nå :p Men kan man få tilbake disse pengene fra Netcom sånn som man kan fra Telenor som nevnt i den artikkelen?

Ja det kan du, les her: Er du en av dem som uvitende har blitt belastet etter mottak av slike leveringsbekreftelser, bør du kontakte kundeservice hos din mobiloperatør. Telenor sier at de vil refundere kunder som klager på dette. Det samme vil NetCom.

Lenke til kommentar

Et tips som har fungert godt for meg ang batteritiden er og skru av 3G,

Med 3G avskrudd har batteritiden min gådd fra å måtte lade hver natt til og holde i 4-5dager.

OBS! med 3G avskrudd var det ikke mulig å surfe med kun mobilnettet på.

3G skrus av slik -> Instillinger -> Trådløse nett -> Mobile nettverk -> Nettverksmodus -> Foretrukket nettverksmodus = Kun GSM

Lenke til kommentar

Må denne diskusjonen gå på hver eneste side?

Vel, jeg sliter jo med batteriet.

Hvorfor skal jeg da ikke spørre?

3G er slått av, telefonen er oppdatert til nyeste version, ingen bakgrunns programmer er på, har hatt telefonen snart i en måned. Og det er ingen sjangs for at telefonen skal holde 2 dager.

Lenke til kommentar

Og jeg har 87% batteri igjen etter ca 30 timer siden forrige lading, med 3G slått på, så åpenbart er det noe du gjør annerledes.

Jeg bruker adw-launcher, på tross av at andre rapporterer høyt batteriforbruk med den.

Du har ikke lastet ned og installert noen andre programmer som kan ligge i bakgrunden og trekke?

Har du sjekket i batterioversikten hva som trekker mest strøm?

(dette er de samme spørsmålene som stilles tilbake hver eneste gang)

Lenke til kommentar

Mens jeg har 18% igjen av batteriet, etter 11t og 24 min siden sist lading!

På telefonen sin "Batteribruk" funksjon står det :

Telefonen ikke i bruk 39%

Celle-standby 27%

Skjerm 25%

Android-system 5%

Telefonsamtaler 2%

Telefon 2%

I fra "Batteryhistory" appen kan jeg lese av dette :

Annen bruk, siden sist uten strøm : Kjørende 100% (Tid brukt uten å sove 11t 27m). Det vil jo si at telefonen ikke har sovet siden jeg dro ut ladderen !!??

Så jeg synest ikke det gjør noe om folk spør og spør etter batterilevetiden, siden den varierer så pass mye fra mobil til mobil - jeg har ennå ikke funnet ut hva som trekker strøm fra MIN tlf.... og det er veldig irriterende... Men som jeg spurte lenger oppe, og ikke har fått svar på : Kan det vere et forhåndsinnstallert program som gjør at tlf ikke vil sove?

Lenke til kommentar

Men som jeg spurte lenger oppe, og ikke har fått svar på : Kan det vere et forhåndsinnstallert program som gjør at tlf ikke vil sove?

Kanskje, på min Desire hvis jeg bruker facebook appen så blir den stående og sluke strøm, så jeg force closer med task killer.

Så hvis du har noe lignende, Last ned spare parts. gå på battery history.

Partial wake, da ser du hva som holder den våken.

Lenke til kommentar

I fra "Batteryhistory" appen kan jeg lese av dette :

Annen bruk, siden sist uten strøm : Kjørende 100% (Tid brukt uten å sove 11t 27m). Det vil jo si at telefonen ikke har sovet siden jeg dro ut ladderen !!??

Skift fra «Annen bruk» til «Delvis våken bruk» og se hvilke apps som ligger på toppen der. Deretter går du inn i Innstillinger --> Applikasjoner --> Installerte applikasjoner. Trykk meny-tast, velg filter, filtrer på Kjører og velg den appen som holdt telefonen gående. Avinstaller om du føler for det, eller scroll ned og trykk «Tving avslutning».

Noen apps vil visstnok avslutte skikkelig om du går ut av dem med tilbake-knappen istedenfor hjem-knappen.

Lenke til kommentar

Her er min batterioversikt:

Telefon ikke i bruk: 46%

Celle-standby: 24%

Skjerm: 20%

Android-System: 6%

Battysoftware greier: 6%

Hjem/ Helixluncher: 2%

Dette står oppført hos meg.

Akuratt 12 timer siden sist lading, og jeg har 50% batteri igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...