Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal laste det ned nå, takk for tipset! Har du flere? ;)

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan vet jeg om jeg bruker nettet på mobilen eller det trådløse nettet hjemme? Jeg tør nesten ikke gå inn på Facebook osv. på mobilen når jeg er hjemme, fordi jeg er redd for å bruke unødvendige kroner. :p

Edit: Nytt dumt spørsmål; hvordan innstalerer jeg apps til mobilen?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opera Mini, Handcent SMS (les bruksanvisningen for hvordan du slipper dobbelt av meldingsvarsler), ATRO file manager. Du installerer apps direkte fra Marked-programmet. Når du er på WLAN, kommer det opp et symbol med et punkt og noen buer over, liksom et radiosignal, og da bruker du ikke GPRS/3G.

Lenke til kommentar

Skal laste det ned nå, takk for tipset! Har du flere? ;)

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan vet jeg om jeg bruker nettet på mobilen eller det trådløse nettet hjemme? Jeg tør nesten ikke gå inn på Facebook osv. på mobilen når jeg er hjemme, fordi jeg er redd for å bruke unødvendige kroner. :p

Edit: Nytt dumt spørsmål; hvordan innstalerer jeg apps til mobilen?

Når du har wifi påslått vises symbolet for wifi øverst i status-bar. Såvidt jeg vet vil mobilen da kun bruke det til nedlasting.

Du kan laste ned NetCounter for å se hvor mye som har blitt lastet ned via telefon og hva som er lastet ned via wifi.

Installering av apps gjør du via Android market på telefonen. Du kan sjekke status på installeringen ved å dra nedover skjermen når du er i home-screen for å få frem varslinger. Er den ikke der, finner du de under "Nedlastinger" i Market. Der kan du også avinnstallere..

Handcent SMS er flott for meldings-håndtering.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne mobilen i går. Hvilke apps MÅ jeg ha?

Denne appen faller sikkert i smak ;)

Ellers så har jeg prøvd mye og funnet ut at de jeg er blitt avhengig av er:

barcode scanner

Opera

handcent sms

SAM 3.5 (tilgang til apps som du ikke finner på markedet)

Shake to wake

Spotify

EPL Buddy / Premier League News (begge er bra)

ES File explorer / ES security manager / ES task manager

Fancy Widget

Jorte (kalender)

LED light

Lenke til kommentar

barcode scanner

Opera

handcent sms

Shake to wake

Spotify

Fancy Widget

Jorte (kalender)

LED light

:realmad:

Takk, skal sjekke ut de seriøse forslagene! ;)

Edit: Btw, hvordan ser wi-fi-symbolet ut?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

barcode scanner

Opera

handcent sms

Shake to wake

Spotify

Fancy Widget

Jorte (kalender)

LED light

:realmad:

Takk, skal sjekke ut de seriøse forslagene! ;)

Edit: Btw, hvordan ser wi-fi-symbolet ut?

Slik: (oppe til høyre, to hakk til venstre for batteri-symbolet.

6478c8fcac420-90.jpg.jpg

Det enkleste er å legge til den innebygde widgeten "strømkontroll". Det gjør du ved å holde midt på skjermen til du får opp valg om hva du vil legge til. Velg skrivebordselementer og strømkontroll.

Kom på en viktig app til: Bluetooth file transfer, kjekk å ha hvis du er en ivrig bruker av bluetooth.

Her er flere andre apps som alle er bra/morsomme men som jeg selv ikke har brukt spesielt mye, enten fordi det finnes bedre alternativer eller fordi de er mer morsomme enn praktiske. Eksempelvis er wikipedia-appen flott osv men det er da minst like enkelt å bruke vanlig wikipedia i nettleseren.

Advanced task killer (jeg har erstattet den med ES task manager men mange foretrekker denne)

Aldiko (last ned og les bøker gratis)

Compass

EasyMoney (holde oversikt over pengebruken din)

Goggles (ta bilde av noe og bruk bildet for å søke på google, fungerer overraskende bra)

Google Sky Map (kart over stjernehimmelen i realtid)

Google Translate

Kama Sutra :D

Layar (The Layar Reality Browser shows what is around you by displaying real time digital information on top of the real world as seen through the camera of your mobile phone. This technology is called Augmented Reality. We augment the real world as seen through your mobile phone, based on your location. )

Missed Call (enables the users to have customizable LED, sound, vibrate notifications for missed calls, incoming calls, SMS, Bluetooth and Calendar events.)

QuitSM (røykeslutt-hjelp)

Smooth Calendar (fin kakender-widget, jeg bruker den i tillegg til Jorte)

Sports tracker (med hjelp av gps regner programmet ut forskjellig statistikk for dine treningsrunder til fots eller på sykkel)

System Panel Lite (strømbehandling)

Unit Converter

WeGolf - golf-gps

Wikimobile

Spill/Underholdning:

Alchemy

Artful bits mine sweeper

aTilt 3D Labyrinth

Classic Simon

Mahjong (fungerer litt dårlig pga liten skjerm)

Open Sudoku

Shotgun

Spec Trek

Traffic Jam

Word Up

Lenke til kommentar

ADW launcher - Så du kan få flere widgets per side :)

Skjønner meg ikke helt på denne. Hvordan slår jeg den på? Hva gjør den egentlig?

Den erstatter hjemmeskjermen, dvs du står mye friere til å anpasse utseendet på mobilen. Du kan laste ned forskjellige temaer fra markedet og det er et utall av innstillingsmuligheter. Du aktiverer den gjennom å trykke på knappen i midten.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra N82 til denne og var mektig frustrert den første uken men nå er jeg forelsket. Det eneste jeg har å utsette på den er batterikapasiteten. Husker ikke hvem men det er en som skriver i denne tråden av og til som hevder å ha bra batterikapasitet, dvs flere dager med normalt bruk. Jeg må lade nesten hver dag. Det hadde vært interessant å vite mer om hans bruk og hvilke apps og innstillinger han kjører.

Lenke til kommentar

http://www.androlib.com/android.application.net-maicas-android-apnoo-jmnzq.aspx

Den her er et must syns jeg. Blokkerer all datatrafikk slik at du ikke ender opp med en overraskelse på telefonregningen. Vet at du kan gjøre dette gjennom settings, men denne her gjør det i ett klikk, og du kan ha den som widget på homescreen (funker best med alternative launchers, siden de kan ha flere widgets per skjerm).

Lenke til kommentar

Hei,

Stoort problem. Jeg slår på wifi, samme nettverk som jeg sitter på dataen med og skriver nå. Finner nettverket og kobler til.

Men... Jeg får ikke internett til å virke på mobilen. Funker bare med mobilt nettverk..

Noen som har en løsning eller forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...