Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D

Anbefalte innlegg

Si jeg kjøpte en SE x10 mini idag..hva burde gjøres med en gang? noe som burde slås av, noe som burde innstalleres?

Med mindre du skal surfe på 3G-nettet anbefaler jeg å skru av datatrafikk, noen programmer har som tendens å automatisk gå over til 3G om det ikke er noe Wifi i nærheten, og det kan koste om du ikke har abonnement som er tilpasset dette. Instillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverk

Slå også av Wifi og Bluetooth om du ikke bruker dét heller. Det sparer nemlig batteri. Anbefaler at du installerer Toggle-applikasjoner fra Marked som gjør at du enkelt kan skru av disse med et enkelt tastetrykk. Og oppdater softwaren på telefonen din, om det ikke er gjort allerede. Instillinger -> Om Telefonen -> Programoppdatering

Si jeg ikke får til nett-innstillingene, hva gjør jeg?

Gå til mobilleverandøren din sin nettside og skriv inn innstillingene derfra manuelt. Prøv også å restarte mobilen. Jeg er ikke helt sikker på dette, men det er et av mange populære temaer i denne tråden tydeligvis. :p

Også hvilke ting ville være greit/lurt å ha på mobilen?

Personlig anbefaler jeg ADW Launcher. Det gjør at mobilen blir mye enklere å kommandere med. Fra den kjedelige hjemmeskjermen med bare én Widget kan du nå plassere flere samtidig på hjemmeskjermen, sånn som på min mobil:

post-197670-1281727496,3832_thumb.png

Installér også Toggle-widgets som tidligere nevnt, det er praktisk, så slipper du å rote deg inn til innstillingene hver gang du skal ha Wifi/Bluetooth/Datatrafikk av/på. :p

Men egentlig så kan du vel bare innstallere etter egne behov. Du finner mye rart på Marked. Hvis du skal ha applikasjoner som du finner på nettet og ikke finnes på Marked innstallerer du ASTRO File Manager. Da kan du innstallere ting fra minnekortet til mobilen som du har overført via PC.

Det er sikkert mye mer jeg skulle ha forklart, men det finner du ut etterhvert :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si jeg kjøpte en SE x10 mini idag..hva burde gjøres med en gang? noe som burde slås av, noe som burde innstalleres?

Med mindre du skal surfe på 3G-nettet anbefaler jeg å skru av datatrafikk, noen programmer har som tendens å automatisk gå over til 3G om det ikke er noe Wifi i nærheten, og det kan koste om du ikke har abonnement som er tilpasset dette. Instillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverk

Slå også av Wifi og Bluetooth om du ikke bruker dét heller. Det sparer nemlig batteri. Anbefaler at du installerer Toggle-applikasjoner fra Marked som gjør at du enkelt kan skru av disse med et enkelt tastetrykk. Og oppdater softwaren på telefonen din, om det ikke er gjort allerede. Instillinger -> Om Telefonen -> Programoppdatering

Si jeg ikke får til nett-innstillingene, hva gjør jeg?

Gå til mobilleverandøren din sin nettside og skriv inn innstillingene derfra manuelt. Prøv også å restarte mobilen. Jeg er ikke helt sikker på dette, men det er et av mange populære temaer i denne tråden tydeligvis. :p

Også hvilke ting ville være greit/lurt å ha på mobilen?

Personlig anbefaler jeg ADW Launcher. Det gjør at mobilen blir mye enklere å kommandere med. Fra den kjedelige hjemmeskjermen med bare én Widget kan du nå plassere flere samtidig på hjemmeskjermen, sånn som på min mobil:

post-197670-1281727496,3832_thumb.png

Installér også Toggle-widgets som tidligere nevnt, det er praktisk, så slipper du å rote deg inn til innstillingene hver gang du skal ha Wifi/Bluetooth/Datatrafikk av/på. :p

Men egentlig så kan du vel bare innstallere etter egne behov. Du finner mye rart på Marked. Hvis du skal ha applikasjoner som du finner på nettet og ikke finnes på Marked innstallerer du ASTRO File Manager. Da kan du innstallere ting fra minnekortet til mobilen som du har overført via PC.

Det er sikkert mye mer jeg skulle ha forklart, men det finner du ut etterhvert :D

Hva heter den store klokken som du har der?

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte var launcheren til Sony Ericsson, så jeg har installert ADW som passer mitt bruk perfekt. :)

Jobbkalender og diverse har jeg på skjerm 2, også har jeg litt "underholdning" på skjerm 3. Bruker bare 3 skjermer for øyeblikket.

post-29605-1278256662,9067_thumb.pngpost-29605-1278256673,9715_thumb.png

Det er nok mye du ikke finner i market pga skjermoppløsningen, samt at vi bare har Android 1.6. Noen ganger fungerer det faktisk å finne APK'en og legge denne inn selv. Har noen småting på min som funker, selv om telefonen ikke er offisielt støttet.

Hvordan får du hele bynavnet og den nederste temperaturen til å vise i fancy widget? Hos meg blir teksten halvert helt nederst.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte var launcheren til Sony Ericsson, så jeg har installert ADW som passer mitt bruk perfekt. :)

Jobbkalender og diverse har jeg på skjerm 2, også har jeg litt "underholdning" på skjerm 3. Bruker bare 3 skjermer for øyeblikket.

post-29605-1278256662,9067_thumb.pngpost-29605-1278256673,9715_thumb.png

Det er nok mye du ikke finner i market pga skjermoppløsningen, samt at vi bare har Android 1.6. Noen ganger fungerer det faktisk å finne APK'en og legge denne inn selv. Har noen småting på min som funker, selv om telefonen ikke er offisielt støttet.

Hvordan får du hele bynavnet og den nederste temperaturen til å vise i fancy widget? Hos meg blir teksten halvert helt nederst.

Det kan ha med launcheren og/eller themet du bruker å gjøre. Jeg bruker ADWlauncher og når du legger til en widget får du spørsmål om hvor mange kolonner/rader den skal dekke, når du justerer dette så vises hele widgeten.

edit: la ofrresten merke til at førsteposten er oppdatert på en fin måte. Takk til trådstarter!

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

WF Clock Widget. Jeg la den til som vedlegg her, sånn at alle som vil kan laste den ned. Bare koble til mobilen og legg den på minnekortet. Hvis du har lasta ned ASTRO File Manager kan du bare finne den derfra og innstallere den.

Hvor skal jeg dra den over når jeg kobler mobilen til dataen? :)

Lenke til kommentar

WF Clock Widget. Jeg la den til som vedlegg her, sånn at alle som vil kan laste den ned. Bare koble til mobilen og legg den på minnekortet. Hvis du har lasta ned ASTRO File Manager kan du bare finne den derfra og innstallere den.

Hvor som helst på minnekortet. Det er bare å finne filen på minnekortet med ASTRO File Manager.

Lenke til kommentar

Hvor som helst på minnekortet. Det er bare å finne filen på minnekortet med ASTRO File Manager.

Takker :)

Lenke til kommentar

En uke?! Min Mini varer et døgn maks :dontgetit:

Slet med dårlig batteri de første dagene.

Varte maks en dag. Oppdaterte software på telefonen og lot den lade helt ut.

Etter full lading har telefonen nå vært på i 25 timer og batteriet er på 85%.

(kun lett bruk + 3G av)

kommer seg

Dette varte bare kort tid. Tilbake til dårlige tider nå.

Ladet opp mobilen i går kveld. Stått på i natt uten datatrafikk / 3G osv. 63% batteri igjen. stått på i 9t og 5 min. standby i 9 timer trekker altså 40% av betteriet.

Fin telefon men det dårlige batteriet gjør den ubrukelig for min del

Problemet er at et eller annet program holder CPU våken hele tiden. Normalt skal den sove når telefonen ikke er i aktivt bruk.

Jeg har samme problem selv, og skal fjerne alle programmer for å finne hvilket som ikke vil sove. Deretter får jeg legge inn et og et for å se når det går galt igjen.

si fra om du finner ut noe

Lenke til kommentar

Du kan finne informasjon om hva som har brukt batteri om du går inn i Innstillinger --> Om telefonen --> Batteribruk. Mer detaljert om du installerer BatteryHistory, tror jeg.

ja det vet jeg. Telefonen min varer knapt20 timer selv om den ikke er i bruk.

Står kun få ting der: telefon ikke i bruk, celle... etc

Lenke til kommentar

Hvordan fjerner jeg de forhåndsinstallerte programmene? Jeg har rootet telefonen.

Titanium Backup har en funksjon som kan avinnstallere dem. Evt. kan du bruke adb shell, men det er hakket mer avansert og egentlig unødvendig når du kan bruke Titanium Backup.

Bare søk etter det på Marketplace ;)

Lenke til kommentar

Du kan finne informasjon om hva som har brukt batteri om du går inn i Innstillinger --> Om telefonen --> Batteribruk. Mer detaljert om du installerer BatteryHistory, tror jeg.

ja det vet jeg. Telefonen min varer knapt20 timer selv om den ikke er i bruk.

Står kun få ting der: telefon ikke i bruk, celle... etc

Vel, det eneste jeg kan komme på, er at dårlig dekning visstnok kan suge mye batteri, enten det nå måtte være fordi telefonen setter opp radiostyrken eller fordi den stadig søker etter en bedre sender. Min telefon holder i over 60 timer med minimal bruk.

Lenke til kommentar

La inn en task manager med auto kill i går. Den tar endel prosesser selv om telefonen ikke er i bruk. Instillinger og kontakter går igjen ofte. Telefonen har nå vært på i 8 timer gjennom natten og 95% av batteriet er igjen. Får teste med denne task manageren. Ser lovende ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...