Znaky Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Ligger på telefonen din. Hva skjer med å søke på sony ericssons hjemmesider, lese tråden eller bruksanvisningen til telefonene? "Ingen" som leser bruksanvisninger lenger Og jeg har lest tråden. Hvertfall de 10-15 siste sidene. Kunne ha selvfølgelig godt på SE sine hjemmesider, men siden jeg var på tur i senga kunne jeg like godt spørre her og se hvilket svar jeg fikk når jeg sto opp. Og som darkness sier: " Nafanua skrev 3. august 2010 - 21:59: Må koble den til pcn og oppdatere via pc, ikke med bare telefonen. Jaha? Jeg har aldri hatt telefonen min koblet til PC, og den fikk ikke oppdateringer "automatisk" (fikk varsel om det var ny oppdatering) i går. " Var sånn jeg tenkte meg det var, og er, men tydeligvis ikke allikevel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det skal egentlig følge med minnekort right? Faen Sjekka at det ikke sitter i telefonen? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det skal egentlig følge med minnekort right? Faen Sjekka at det ikke sitter i telefonen? okei fy faen. der jeg så skulle sim-kortet inn. minnekortet stod der det skulle. å herregud skyt meg. Var 3sek fra å ringe kundeservice. haha Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 et spm til. Er det noen sted jeg burde slå av 3g eller no. slik at den ikke automatisk kobler seg opp på nettet og jeg blir fattig? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Settings - Wireless Control - Mobile Networks - Data traffic. Skru den av så bruker den ikke mobilnettet til internet Lenke til kommentar
jahas Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hver gang jeg skal gjøre noe omtrent kommer det opp en tab nederst om jeg vil bytte språk. utrolig irriterende når dne kommer over bekreft knappen. noen som vet hvordan jeg fjerner den? Endret 4. august 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Krulla Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Mest forståelig forklaring på rooting, men skulle gjerne hatt det med teskjeer Enda mer med teskjeer.. Er helt nybegynner både på data, Android og smarttelefoner. Mange begrep er derfor uten innhold, selv om jeg leser, slår opp, googler etc. Men er helt frelst på denne telefonen og alle muligheter. Faktisk sluttet å røyke i iveren etter å lære og diller med telefonen støtt. Blir litt oppgitt når tydlige nybegynnere får beskjed om at det er "bare å roote telefon og laste ned ditt og datt". Custom roms og apk...osv. Uten noe videre forklaringer eller henvisninger. Omtrent som latin bare at det er lettere med latin for der finnes det ordbøker i haugevis..Hehe Ikke erfaring med annet enn vanlig datasurfing fra før. Trenger alle tastetrykk beskrevet med uthevet skrift( feks "ENTER og så må du klikke i kommandolinjen og skrive RUN" osv) Livredd for å gjøre noe galt så alt krasjer. Ja jeg skal prøve å ta backup av alle apps til minnekort etc før evt rooting, men trenger jeg å ta backup av noe annet?? Har også kommet over noen nyttige guider som jeg tenkte dele. Får se om jeg får det til? Til slutt så vil jeg takke alle som deler av sin kunnskap så en får glede av telefonen i hverdagen Test_Instruction1.pdf.pdf] Storage_Instructions1.pdf.pdf] Trouble_Shooting_Guide1.pdf.pdf] Working_Instruction1.pdf.pdf] Løfter denne Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Må koble den til pcn og oppdatere via pc, ikke med bare telefonen. Jaha? Jeg har aldri hatt telefonen min koblet til PC, og den fikk ikke oppdateringer "automatisk" (fikk varsel om det var ny oppdatering) i går. 1. Det er ikke samme type oppdatering. 2. Vi snakket oppdatering uten simkort. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Gjorde det med min telefon i hvert fall. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Bare av ren nysgjerrighet. 1: Hva slags oppdattering er det folk snakker om? (Nårjeg kobler meg til maskina og søker etter oppdateringer får jeg beskjed om at jeg allerede har siste versjon) 2: Som skrevet tidligere i forhold til å roote telefonen (med de eksterne linkene eller beskrivelsene som ligger i diskusjonen). Hva skjer da med videre oppdateringer fra SE? Garantier o.l.?? Lenke til kommentar
thomas-no Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har hatt min X10 Mini i ca 3 uker, og ladet 1 - 2 ganger pr. dag. Har vært meget skuffet over dette. I går skjedde det noe som fikk rødvinen til å sette seg i halsen: Det stod 95% igjen av batteriet på kvelden etter at den hadde vært st.by siden morgenen Det kan forhåpentligvis bety at batteriet har endelig satt seg der det skal være. Dette har nå jeg også erfart. Med mitt bruk holdt telefonen akkurat en arbeidsdag, og var da nede på 10-20% på kvelden. Etter å ha lest endel her på forumet gjorde jeg noen endringer og er nå på 4 dagen med 30% batteri igjen. Siden siste lading (73 timer siden)har jeg nå ringt litt over 2 timer, sendt ca. 10 SMS, surfet nett i ca. 30 min. og lagt et par kabaler. Jeg vet ikke hvilken innstilling som gjorde utslaget, men etter neste lading skal jeg prøve å sette på en funksjon om gangen til jeg finner batterisynderen. Slik telefonen er nå er jeg faktisk imponert over batteritiden. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 At telefonen logget seg av trådløse nettverk når skjermen slukker har irritert vettet av meg. Men i dag fant jeg Innstillinger -> Trådløse nett -> Trådløsinnstillinger [VENSTRE KNAPP] Avansert -> Soveinstillinger for trådløst nettverk. Takk for det! Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) At telefonen logget seg av trådløse nettverk når skjermen slukker har irritert vettet av meg. Men i dag fant jeg Innstillinger -> Trådløse nett -> Trådløsinnstillinger [VENSTRE KNAPP] Avansert -> Soveinstillinger for trådløst nettverk. Takk for det! Tusen takk Skrevet klokka l33t også Endret 5. august 2010 av Znaky Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ligger på telefonen din. Hva skjer med å søke på sony ericssons hjemmesider, lese tråden eller bruksanvisningen til telefonene? "Ingen" som leser bruksanvisninger lenger Og jeg har lest tråden. Hvertfall de 10-15 siste sidene. Kunne ha selvfølgelig godt på SE sine hjemmesider, men siden jeg var på tur i senga kunne jeg like godt spørre her og se hvilket svar jeg fikk når jeg sto opp. Og som darkness sier: " Nafanua skrev 3. august 2010 - 21:59: Må koble den til pcn og oppdatere via pc, ikke med bare telefonen. Jaha? Jeg har aldri hatt telefonen min koblet til PC, og den fikk ikke oppdateringer "automatisk" (fikk varsel om det var ny oppdatering) i går. " Var sånn jeg tenkte meg det var, og er, men tydeligvis ikke allikevel. Det er tydeligvis to forskjellige oppdateringer som har kommet fra Sony Ericsson. En som legges inn rett fra mobilen, og en som må lastes ned fra sony ericsson sine sider og legges inn via PC. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 et spm til. Er det noen sted jeg burde slå av 3g eller no. slik at den ikke automatisk kobler seg opp på nettet og jeg blir fattig? Forstår ikke helt hvorfor man kjøper seg en surfetelefon, en telefon som tydeligvis er bygget for å gå på nett, når man ikke har et abbo. som står til bruken. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Nå ser jeg ikke helt hvordan en telefon med en 2.6" skjerm "er tydelig bygget for å gå på nett" eller en "surfetelefon". En telefon som har alle funksjoner til internet kan også brukes til mye annet, og man kan alltids ønske å bruke den på nettverket hjemme (kanskje man bruker den som en fjernkontroll). Android er et enormt system som tillater masse, ikke bare surfing. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg kjøpte den ikke til surfing i hvert fall. Greit nok at jeg kan surfe, men som Flimzes sier så begrenser både skjermstørrelsen og batterikapasiteten en god del av nettbruken. Endret 6. august 2010 av darkness| Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å tappe batteriet så fort, i går brukte jeg spotify mens jeg syklet sammen med et bluetooth-headset, var innom butikken, og alt i alt brukte jeg kanskje to timer, før dette har den ligget i to dager uten å ha vært på lading, og nå er det 56% batteri igjen. På disse to dagene har jeg surfet, brukt msn, brukt gps, younameit. Sist jeg kjørte hardcore batteritest, så brukte jeg 6-7 timer på å tømme den, da med musikk, gps og internet, samt et par bilder og litt film. Jeg bruker ADW launcher, og jeg bruker ikke timescape. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Nå ser jeg ikke helt hvordan en telefon med en 2.6" skjerm "er tydelig bygget for å gå på nett" eller en "surfetelefon". En telefon som har alle funksjoner til internet kan også brukes til mye annet, og man kan alltids ønske å bruke den på nettverket hjemme (kanskje man bruker den som en fjernkontroll). Android er et enormt system som tillater masse, ikke bare surfing. Du gjør ikke det nei. Skjermen er 2.6" fordi den er en "mini", hvis du ville hatt større skjerm kunne du kjøpt deg originalutgaven/storebroren. Den er en surfetelefon, fordi den baserer seg på internett og oppdateringe. Selvfølgelig kan man være onlien på nettverket hjemme(surfetelefon), selv om jeg personlig ikke ser vitsen i det, da man har en pc til dette. Klart kan den brukes til andre ting, man må bare laste ned appsene fra internett. Jeg nevner bare en del ting som; facebook, youtube, market, google (altmulig),Roadsync alle mulige programmer som er syncet mot nettet. Hva ellers bruker du den til? Spille, sende meldinger og ringe. Hvem i alle dager kjøper seg en slik telefon om det er det eneste du tenker å bruke den til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå