Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D

Anbefalte innlegg

Jeg fant den på nettet selv. Nå ser det mye bedre ut. :new_woot:

post-197670-1279025279,6811_thumb.png

Takk for tipset forresten :D

okey. jeg har lastet ned denne widgeten. hva gjør jeg så?

1) Last ned ASTRO File Manager fra Market på mobilen din.

2) Koble mobilen din til PCen og plassér .APK-filen på minnekortet til mobilen.

3) Koble ifra mobilen og start opp ASTRO File Manager og finn filen. Gå så til filen, trykk på den, velg Open App manager og trykk Install.

Det er mulig du må på instillinger og endre på innstillingene sånn at du kan installere apps utenfra Market, men om du må det sier den i fra.

Jeg må bare spørre alle dere som bruker adw launcher...

Har dere helt og holdent sletta SE sin orginale launcher?

jeg kjører med begge innstallert da jeg bruker adw hjemme men se sin på jobb.

Problemet er att jeg føler adw gjør mobilen noe tregere.

Noen som er enige?

Har ikke merket noe lag i det hele tatt. Mobilen min blir bare treig når jeg går inn på TimeScape, men sånn er det uansett om jeg bruker ADW eller ikke.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har innstallert Scandinavian keyboard på min x10 mini nå.. Fungerer rimelig knall i alle områder utenom tekstmeldinger. Har store fingre, men kan jo legge tlf sidelengs og skrive i alle ekstra prog(som opera, på market osv), og da blir det litt mer mellomrom mellom tastene som gjør det helt knall å skrive..

Problemet er jo da at ingenting skjer når jeg legger tlf sidelengs når jeg skal skrive meldinger.. Noen som har no løsning på det?

Lenke til kommentar

Hei

Har brukt min SE x10 mini i pro fire dager, gikk fra iPhone 3GS. Brukes også på jobb med Roadsync mot OWA.

Fordeler: Android. Liten størrelse men god utnyttelse av skjerm. Fysisk tastatur.

Ulemper: Batteritid har til nå vært katastrofal, gikk i går tom for strøm 13:30 etter å ha vært ladet full frem til 07:00. Har tatt vekk widgets, oppdatert firmware, skrudd av tjenester (3G, Blåtann) men fortsatt oppleves batteritiden som svært dårlig.

Lenke til kommentar

Batteritiden trenger en 10-15 oppladinger for å bli optimal. Jeg for min del opplever batteritiden som veldig mye bedre enn andre tilsvarende telefoner jeg har prøvd. Men det er enkelte aplikasjoner som gjør sitt beste for å suge ut energien fra batteriet (meebo f.eks drar noe helt enormt med batteri). Derimot å la gps, wifi, bluetooth og bakgrundsdata stå på drar minimalt, min har brukt 10% siden klokka 12 med alt på. (fra 100 til 90)

Lenke til kommentar

Batteritiden trenger en 10-15 oppladinger for å bli optimal. Jeg for min del opplever batteritiden som veldig mye bedre enn andre tilsvarende telefoner jeg har prøvd. Men det er enkelte aplikasjoner som gjør sitt beste for å suge ut energien fra batteriet (meebo f.eks drar noe helt enormt med batteri). Derimot å la gps, wifi, bluetooth og bakgrundsdata stå på drar minimalt, min har brukt 10% siden klokka 12 med alt på. (fra 100 til 90)

Noen erfaring med RoadSync og hvordan det påvirker batteriet? Jeg har push på frem til midnatt (noe jeg må ha), lurer på om det gjør at batteriet kjapt går tomt.

Lenke til kommentar

Har innstallert Scandinavian keyboard på min x10 mini nå.. Fungerer rimelig knall i alle områder utenom tekstmeldinger. Har store fingre, men kan jo legge tlf sidelengs og skrive i alle ekstra prog(som opera, på market osv), og da blir det litt mer mellomrom mellom tastene som gjør det helt knall å skrive..

Problemet er jo da at ingenting skjer når jeg legger tlf sidelengs når jeg skal skrive meldinger.. Noen som har no løsning på det?

Eneste "løsningen" jeg kan si jeg har prøvd på min brors x10 mini der er og bruke Handcendt sms da kan du ha mobilen liggende og skrive meld.

Bror min er iallefall meget fornøyd med scandinavian kb og HC sms.

Lenke til kommentar

Eneste "løsningen" jeg kan si jeg har prøvd på min brors x10 mini der er og bruke Handcendt sms da kan du ha mobilen liggende og skrive meld.

Bror min er iallefall meget fornøyd med scandinavian kb og HC sms.

Ja, fant HC nå etter litt leting rundtover faktisk :) Eneste er at da blir ikke "ny sms" ikonet borte fra systemlinjen når jeg leser den i HC, og når jeg skrudde av det tegnet i systemet så forsvant varslingslyden og vibrasjonen for ny sms samtidig.. (og ja, hadde på de egne lydene i HC, hehe..) Får trøkke og lete litt vidre.. :thumbup:

Endret av Gulllfisk
Lenke til kommentar

hei, er nybegynner på android, men digger nå denne lille telefonen. jeg skal ut å reise i morgen, og skulle gjerne hatt litt underholdning på veien.

lurte derfor på om noen kan tipse meg om et program og/eller app som kan konvertere for eksempel 350mb .avi filer (episoder av tvshow) til et format som mobiltlf kan spille av uten å hakke etc. er dette mulig? hadde vært supert om noen kunne dele noe info.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en X10 Mini, og har noen spørsmål hvis noen har tid til å svare meg:

Jeg har litt pølsefingre så det er en liten utfordring å skrive på tastaturet, men skal vel klare det bedre etterhvert - Men, finnes det en app med større taster?

Forøvrig:

Jeg har lastet ned masse On/Off-apps for å kunne toggle mellom: GPS, internett, Bluetooth, Stillemodus, Flymodus osv. men ingen virker. Er det noen som har klart å få dette til?

Det var en lenger oppe som nevnte Quick Settings, er dette noe man kan bruke i stedet? Hvordan finner man dette?

En annen nevnte Advanced Task Killer, hva gjør den og hvor finner man denne?

Lenke til kommentar

Eg har eit spørsmål til X10 mini (pro). Er amatør på SE, sidan eg kun har brutk nokia før. Korleis lagar eg ferdiglaga grupper på telefonlista, slik at eg kan sende meldingar til feks 50 stykk samtidig. Nokia har ein grei funskjon der du lagar til ei gruppe, og så berre hakar du av ved gruppa når du skal sende melding til alle i den gruppa. Noko tilsvarande på SE?

Lenke til kommentar

Eg har eit spørsmål til X10 mini (pro). Er amatør på SE, sidan eg kun har brutk nokia før. Korleis lagar eg ferdiglaga grupper på telefonlista, slik at eg kan sende meldingar til feks 50 stykk samtidig. Nokia har ein grei funskjon der du lagar til ei gruppe, og så berre hakar du av ved gruppa når du skal sende melding til alle i den gruppa. Noko tilsvarande på SE?

Regner med at du kan lage gruppe i Outlook, men dersom du bruker Gmail, kan du lage grupper der, og bruke denne når du sender til flere/mange

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en X10 Mini, og har noen spørsmål hvis noen har tid til å svare meg:

Jeg har litt pølsefingre så det er en liten utfordring å skrive på tastaturet, men skal vel klare det bedre etterhvert - Men, finnes det en app med større taster?

Forøvrig:

Jeg har lastet ned masse On/Off-apps for å kunne toggle mellom: GPS, internett, Bluetooth, Stillemodus, Flymodus osv. men ingen virker. Er det noen som har klart å få dette til?

Det var en lenger oppe som nevnte Quick Settings, er dette noe man kan bruke i stedet? Hvordan finner man dette?

Det følger med en widget for å gjøre det enkelt, den heter power control.

Lenke til kommentar

Forøvrig:

Det fins flere tastaturvarianter på Marked som du kan laste ned og teste, og i tillegg kan du slå på muligheten for å bruke skjermen i landskapsmodus (Lyd og skjerm --> Orientering), men vær obs på at ikke alle Sony Ericssons programmer legger seg på siden. Så du trenger et annet SMS-program, f.eks., som Handcent (som igjen er litt dill å sette opp, men ikke vanskelig).

Når det gjelder On/Off, er vel Strømkontroll en innebygget widget? Flymodus får du opp når du holder inne av-knappen i noen sekunder.

Task killer finner du på Marked.

Lenke til kommentar

Regner med at du kan lage gruppe i Outlook, men dersom du bruker Gmail, kan du lage grupper der, og bruke denne når du sender til flere/mange

TIL SMS???

Lenke til kommentar

Ingen som veit? Gjeld sms altså...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...