Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd GPS-program på X10 Mini/Mini Pro? Tenker spesielt på om de brukende grunnet skjermen.

 

Vel og merke der man kan legge inn kart på minnekortet. Dermed er Google Maps og Wise Pilot helt uaktuelle.

 

Har selv prøvd Sygic Mobile Maps 10, men det ser helt håpløst ut på denne skjermen. I tillegg til at det selvfølgelig blir lite, blir det noe kluss med visningen. Synd, for det er et veldig OK program!

 

Har du prøvd Norgeskartet? Du kan laste ned kart til minnekortet (men de blir slettet etter 14 dager eller så, pga tåpelig lisens fra Statens kartverk), til og med sjøkart. Selv synes jeg det er temmelig OK, iallfall brukbart. Men skjermen er dårlig i sollys.

 

Takker for tipset! Men at kartene blir slettet etter 14 dager, er tåpelig, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter fortsatt med Bluetooth selv etter jeg fikk lasta ned Bluetooth File Manager (som nå er fjernet fra markedet). Når jeg prøver å sende filer til PCn min sier telefonen at overføringen var vellykket, men PCn sier at overføringen ble avbrutt av telefonen og filen dukker dermed ikke opp på PCn.

Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med telefonen så langt.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte var launcheren til Sony Ericsson, så jeg har installert ADW som passer mitt bruk perfekt. :)

 

Jobbkalender og diverse har jeg på skjerm 2, også har jeg litt "underholdning" på skjerm 3. Bruker bare 3 skjermer for øyeblikket.

 

post-29605-1278256662,9067_thumb.pngpost-29605-1278256673,9715_thumb.png

 

Det er nok mye du ikke finner i market pga skjermoppløsningen, samt at vi bare har Android 1.6. Noen ganger fungerer det faktisk å finne APK'en og legge denne inn selv. Har noen småting på min som funker, selv om telefonen ikke er offisielt støttet.

 

Da er x10 Mini pro på vei i posten snart. ADW launcher, laste ned fra marked?

Lenke til kommentar

Jeg bestile den fra ellos.no.

 

Og min Pro ble levert med Æ, Ø og Å. Selvom det står Ä, Ö og Å på tastaturet siden min mobil åpenbart kom fra Sverige virker den som Æ, Ø og Å på selve mobilen.

 

Mulig det er annerledes på andre mobiler.

 

 

Ellos har nok sendt den fra et sentrallager i Sverige, siden Ellos er svensk. Dermed har du fått tastatur med de svenske tegnene. Det er godt mulig at de i det hele tatt ikke har giddet å ta inn telefoner med norsk tastatur på denne modellen. Uansett vil telefoner kjøpt i Sverige ha nordiske menyer, men på X10 Mini og Mini Pro er det mange andre menyspråk å velge mellom også.

 

Men det har ingen praktisk betydning, så lenge det stemmer med de tilsvarende norske bokstavene.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte var launcheren til Sony Ericsson, så jeg har installert ADW som passer mitt bruk perfekt. :)

 

Jobbkalender og diverse har jeg på skjerm 2, også har jeg litt "underholdning" på skjerm 3. Bruker bare 3 skjermer for øyeblikket.

 

post-29605-1278256662,9067_thumb.pngpost-29605-1278256673,9715_thumb.png

 

Det er nok mye du ikke finner i market pga skjermoppløsningen, samt at vi bare har Android 1.6. Noen ganger fungerer det faktisk å finne APK'en og legge denne inn selv. Har noen småting på min som funker, selv om telefonen ikke er offisielt støttet.

 

Da er x10 Mini pro på vei i posten snart. ADW launcher, laste ned fra marked?

 

 

Ja, den er der. Du kan jo søke på launcher, så får du opp flere.

 

Jeg har prøvd tre-fire stykker, men har ikke bestemt meg for hvilken som er best. Men ADW er absolutt bra, med en mengde innstillingsmuligheter.

 

Jeg bruker heller ikke den opprinnelige SE launcheren, for jeg gidder ikke sitte og bla meg gjennom en masse startsider med én widget hver. Og i oversikten over installerte programmer, blar man sidelengs. Jeg foretrekker at man blar nedover - i ett bilde.

Lenke til kommentar

Fancy Widget. :)

 

er den gratis? søkte på market etter fancy widget, men fant det ikke...:(

jeg har funnet ut at ANDROID fjernet det fra market på grunn av det lignet på HTC sense. og det likte ikke HTC :thumbdown:

 

Jeg så etter denne. :(

 

Noen som har en lignende widget som er bygd opp på samme måte? Altså stor klokke med vær under.

 

Jeg finner ingen fin klokke/værapp å ha på forsiden. Nå er det bare rotete som du kan se her:

 

post-197670-1278981074,2407_thumb.png

 

Her er mine to andre sider også hvis folk er interesserte:

post-197670-1278982088,7087_thumb.png

 

post-197670-1278982125,6626_thumb.png

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Har vært på jakt etter GPS-programvare som fungerer fint på X10 Mini/Mini Pro.

 

Forutsetningen er at man kan lagre kart på telefonen. Har fra før av prøvd Sygic, som jeg har lisens til, men dette taklet ikke skjermen - eller motsatt.

 

Kom i dag over Ndrive:

http://www.ndriveweb.com/products/product/96/

 

Man kan laste dette ned fra Markedet, og de tilbyr 7 dagers prøveperiode. Jeg lastet det ned direkte på telefonen, samt kart over Skandinavia (330 MB) via wi-fi. Det hele forløp meget greit, men det tar jo sin tid å overføre kartene.

 

Programmet fungerte fint, og passet fint til skjermen, og vei- og stedsnavn var lette å lese.

 

Man kan laste ned en rekke kart, men for Europas del kun Vest-Europa (2,8 GB). Dersom man f.eks skal til Hellas, er det mulig å laste ned dette i tillegg, uten å måtte betale for hele Øst-Europa.

 

Dermed har jeg funnet fram til i alle fall en GPS-løsning son fungerer fint på X10 Mini, og der man kan lagre kart på minnekortet. Screenshots her:

 

http://www.ndriveweb.com/products/product/35/

 

En annen ting er hvordan X10 Mini Pro vil fungere i en mobilholder til bilen. Med GPS-programmet i drift, vil det brukes mye batteri, og dermed ar tilkobling til billader å anbefale. Kontakten for denne er på Mini Pro plassert på siden, på grunn av det utskyvbare tastaturet. Jeg bruker en universal-holder, der man klemmer fast mobilen eller GPS-en.

 

Å klemme telefonen på plass i en slik bilholder, og samtidig ta hensyn til ladekontakten, samt at man ikke klemmer inn kameraknappen, eller av/på-knappen, eller gjør volumknappene utilgjengelige... Ja, her har man en utfordring!

 

X10 Mini har ladekontakten plassert i bunnen, og dermed blir det ett problem mindre.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg sliter med å få sendt og motta MMS på pro'en min. Har trippelsjekka at alle innstillinger i henhold til operatør stemmer.

Innstillingene mine til "vanlig bruk" er at Datatrafikk og Dataroaming er avslått. Slår jeg på disse får jeg sendt MMS, men synes det er fryktelig unødvendig å må slå av og på dette for å sende.. Kan jo fort bli noen kroner om Datatrafikk er "checked", eller har jeg misforstått??

Angående mottak så får jeg melding med en downloadknapp, men har enda ikke fått åpna den..

Lenke til kommentar

Slå på datatrafikk, slå av dataroaming (har egentlig ingenting å si, kommer bare litt an på nettbruken din egentlig).

 

 

(Hvis du ikke ønsker autooppkobling til nett, pass på at autosynk er slått av. Innstillingen ligger på datasynkronisering. Eventuellt kan du bare slå av bakgrunnsdata. MERK: Bakgrunnsdata må reaktiveres om du ønsker å bruke tjenester som market.)

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar

Batteridekslet på min Mini Pro er begynt å knirke så inni helvete! Både når jeg holder den i lukket tilstand, ikke minst når jeg bruker det fysiske tastaturet knaker og knirker det. Lyden kommer fra området rundt ladekontakten, altså på venstre side av telefonen. Ganske kraftig lyd, så det er en sann plage.

 

Flere som har dette problemet?

Lenke til kommentar

@ Chris9:

 

Er stygt redd problemet ikke forsvinner om jeg bytter ut med et tilsvarende deksel i butikken. Det går vel noen dager, og så er det samme leksa.

 

Men dette er faen meg noe av den verste knirkinga jeg har opplevd på en mobil, og det blir liksom ikke samme gleden ved å bruke den.

 

 

Edit:

 

Nå har jeg sittet med en liten tapetkniv og skavet forsiktig bort litt plast rundt hullet der ladekontakten skal være. Følte det var der lyden oppsto ved friksjon. Tok litt om gangen, ca 150 ganger (virka det som) og det hele er nå bedre. Lyden er ikke borte, bare så det er sagt, men det knirker ikke så jævlig som før. Blant annet knirker det ikke når jeg bruker qwertytastaturet.

 

Så får det bli med det, for nå er jeg rimelig drittlei. Heldigvis synes ikke min lille "operasjon" på dekselet.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...