cakefun Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) heisann har akkurat bestilt et color radeon 5870 fra komplett har fra før av et gts 250 i maskinen min det jeg lurer på er et par spørsmål vedrørende muligheten til å bruke begge kortene 5870 som hovedkort og nividia gts250 kortet for phys-x har lest litt på nettet om dette,ser det er et par tuttoriels på nettet men er på utkikk etter en enkel forklaring hvordan dette kan gjøres om jeg trenger noe spesielt hovedkort etc om det er noe fare for å ødelegge kortene eller om det er helt risiko fritt og om det egentlig er verd det, ved spilling er som dere skjønner ganske blank på dette, forsto det sånn at jeg skulle avinnstalere driverene for begge kortene og deretter innstalere et par spesielle drivere etc og konfigurere dette deretter det jeg ikke skjønte var noe om at man måtte ha 2 displayer menes dette to fysiske skjermer må være koblet til under innstalering konfigurering? noen som kan forklare hvordan best gjøre dette hadde vært kjekt op jeg hadde fått til dette da hadde jeg sluppet å selge nividia kortet men kan beholde det og få det beste fra begge "kort verdener" Endret 27. mai 2010 av cakefun Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 spiller du physx spill da? Nei du skjønner grunnen til at jeg spør er at det er få, eller ingen av de største spillutgivelsene som støtter physx ser du. Og jeg tror ikke det kommer til å renne over av spill med physx støtte i framtiden heller. Jeg fikk det til på min, med å bruke ett 8800gts som dedikert physx i tillegg til 5970. Men det var bare for morro skyld og se resultatene på benchmarks. Det var en del plundring og fikling for å få det til. Og det er en stund siden så jeg kan desverre ikke gi deg en enkel forklaring på det. Men her er en "Idiot sikker" guide på det. http://www.overclock.net/overclock-net-folding-home-team/578934-idiot-proof-ati-nvidia-multi-gpu.html Men som sagt jeg fant jo ut at ingen av de spillene jeg spiller støtter physx. Så jeg heiv kortet ut igjen... Lenke til kommentar
cakefun Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 he he godt spørsmål ,må jo si at jeg egentlig ikke vet hvilke spill som har det eller ikke , det jeg kanskje mer er fascinert av og tenker på er vel tanken på mligheten og bruke begge gpu mine både nividia og ati sånn at jeg får full utnyttelse av de på grafikksiden så må jo inrømme at tanken bak spørsmålet heller skulle vært om det er noen mulighet for dette kom over en annen tråd her som refererte til msi sitt hovedkort Big bang fusion med lucids hydra chip i dette var mer hva jeg var ute etter tenker jeg, litt stiv pris da men det skal jo koste å være kar.he he her kan kan jeg ha muligheten og putte både 5870 og det gamle nividia kortet mitt til full bruk får bare begynne og spare tusen takk for link, skal sjekke den ut selv om du har helt rett i at det antageligvis er gøy for benchmarking og slik og har veldig få praktiske nytteområder da ikke mange spill har phys x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå